• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste beurt Volvo V40!

Alex

Detailing trainee
11 apr 2016
26
45
Zaterdag 3 september was het de dag, de Summer Super Sale! Stond een heel lijstje klaar om besteld te worden. Alle spullen werden afgelopen dinsdag geleverd. Kon niet wachten om de buitenkant van de V40 voor de eerste keer onder handen te nemen!
IMG_3664.JPG

Vanmiddag de auto eerst gewassen met de shampoo Lavare van Monello en de washmitt van Monello. De geur van de shampoo kan iets lekkerder, maar prima shampoo!
Om af te drogen de Silk Dryer van Gyeon gebruikt. Stond helemaal verstomd hoe goed die wel is… Een echte aanrader!
Ben helaas vergeten een foto te nemen hoe vuil hij oorspronkelijk was, maar neem het maar van me aan, hij was vuil.
Velgen gewoon een oppervlakkige beurt gegeven, worden nl. vrij frequent gewassen.

Naar huis gereden in de hoop op schaduw om de rest van het pretpakket te gebruiken.
Eerst beginnen kleien met de kleiset van Monello en de Spray and Wipe. Verbluffend resultaat! De lak voelt nu helemaal zacht aan.
Tegelijkertijd ook de ramen een beurt gegeven, aangezien deze vettig waren.
Volgende foto toont de vervuiling van het stukje klei na een half dak… (En zo groot is het dak van de V40 nu ook niet…)
DSC_0197.JPG

DSC_0199.JPG

Vervolgens een laagje Raffini Mezzo Polish van Monello aangebracht met de Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing Pad (met de Cutting kant).
De gewoonlijke krassen achter de handgrepen helemaal weg. Evenals vermindering van Swirls (helaas geen duidelijke foto van kunnen nemen door de lakkleur).
DSC_0205.JPG


Om wat meer glans aan de V40 te geven, koos ik voor de Ultra Glaze van Auto Finesse. Aangebracht met een Monello Del Ufo XL Foam Applicator.
Hierdoor komt (vind ik persoonlijk) de lak wat meer tot z’n recht. Wat donkerder en veel ‘scherpere’ reflectie.
Heb het product ook gebruikt voor de zwarte hoogglans bij de koffer en de raamstijlen. Verbluffend resultaat. Alle kleine krasjes op de zwarte hoogglans zijn verdwenen. Alleen de grote krassen zijn nog wel zichtbaar. Op de foto is de linkerstijl nog niet behandeld, en de rechter wel. Op de auto zag je het verschil véél duidelijker. Maar op foto toch ook.
DSC_0211.JPG


Last but not least, de heerlijk ruikende Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - Crumble Edition. Aangebracht met een andere Monello Del Ufo XL Foam Applicator.

In totaal zal ik er ongeveer een 6 uur aan bezig geweest zijn. Wil nog iemand bedanken die me heeft geholpen tot dit resultaat te komen (keuze van producten e.d.). Deze persoon zal weten over wie ik het heb, dus dank!
Ik ben alvast zeer tevreden van het resultaat! Zeker voor de eerste keer.
Kan vanaf nu alleen maar leren!
Nog wat (onbewerkte) foto's van het eindresultaat:
DSC_0222.JPG

DSC_0218NP.jpg

DSC_0220NP.jpg

En dan nog eentje voor de reflectie (velg BMW):
DSC_0223.JPG


Natuurlijk is het warme zomerweer helemaal geweldig, maar stiekem hoop ik op een beetje regen binnenkort om het resultaat van de wax eens te zien.

Voor iedereen die tot hier geraakt is, dank voor het lezen! Volgende keer wordt het waarschijnlijk de BMW X1!

EDIT: Vanmorgen opgestaan met dauw op de auto... De wax doet naar m'n mening goed z'n ding! :heart_eyes:
DSC_0229 (2).JPG
 
Laatst bewerkt:
Mooie detail en prachtig resultaat.

Wel nog 1 tip: ik zag op 1 foto dat je de monello fles op de lak had gezet, dit nooit doen de onderkant kan weer voor krasjes zorgen ;)
 
  • Leuk
Reactions: Alex
Hoe heb jij nou je hoogglans raamstijlen behandeld?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met de Ultra Glaze van Auto Finesse ;) Aangebracht met een Monello Del Ufo XL Foam Applicator :) Beetje inwrijven en laten inwerken. Vervolgens met de Peluche Verde van Monello de overtollige Glaze afgenomen. Werkt echt goed naar mijn mening! Herstelde de glans. Niet alle krasjes waren weg (de meeste wel hoor), maar zeker het proberen waard.
 
Met de Ultra Glaze van Auto Finesse ;) Aangebracht met een Monello Del Ufo XL Foam Applicator :) Beetje inwrijven en laten inwerken. Vervolgens met de Peluche Verde van Monello de overtollige Glaze afgenomen. Werkt echt goed naar mijn mening! Herstelde de glans. Niet alle krasjes waren weg (de meeste wel hoor), maar zeker het proberen waard.
Top bedankt
 
  • Leuk
Reactions: Alex
wat lief die eerste foto; de auto die braaf wacht tot de Carclean-doos open gaat... :blush:

Fantastisch resultaat en nog helemaal op de hand gepolijst, echt goed!
 
Laatst bewerkt: