• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer DAP900

Xitra

Detailing trainee
15 sep 2016
22
35
42
Hallo iedereen,

Ga dit weekend voor de eerste keer aan de slag, na wat rond te kijken op dit forum, een DAP900 gekocht met de Monello producten.

Nu heb ik een vraag over hits/runs...

Moet je je product helemaal opwerken?
Of doe je beter 1 hit, dan product afnemen en kijken naar resultaat, en dan eventueel nog een hit.

Bedankt voor de hulp!

Grts,
Xitra
 
Hoi ik heb zelf ook van de week voor het eerst gewerkt met de DAP900, eerste paar panelen met oranje en mezzo combi gedaan, kwam erachter dat ik 2 hits nodig had om de swirls weg te krijgen.
Daarna overgegaan op geel en mezzo, toen had ik maar 1 hit nodig, daarna met de Faro gekeken en de swirls waren bijna weg.
Daarna wit met finale combi.
Tussentijds afnemen en ontvetten met Gyeon Prep.

Dat is wat bij mij werkte op een Renault megane, voor zover mijn info over de lak is deze zacht.

Greetzzz Danny
 
De vraag is misschien meer, wat versta je onder 'opwerken'. Het is wel de bedoeling inderdaad dat je in de gebruikte combinatie de korrel helemaal laat afbreken (dit is in mijn ogen ook een 'hit'), als je dit niet doet dan loop je het risico om een nog aanwezige korrel op een gevoelige lak af te nemen en hiermee weer marring of krassen te veroorzaken.

Verder denk ik dat als je een bepaalde 'zware' combinatie níet helemaal af hoeft te laten breken je een lichtere combinatie kan nemen.
 
In mijn opinie is een hit het maken van een dambordpatroon. Als je aanhoud dat je op een paneel van zo'n 50x50 cm een 4-tal druppels polijstmiddel op je pad doet en het dambordpatroon maakt, zal de korrel 9/10 keer afgebroken zijn.

Als iemand dan zegt; ''Ik heb Paneel A twee hits gegeven'' ... dan heb je een idee wat er gebeurt is.

Wanneer je bezig bent met je corrigerende stap, heb je vooraf een testspot gedaan en weet je waar je kan komen met een bepaalde combi. Met deze combi geef je 1 hit en neem je af - checkt het paneel en bedenkt of ja af kan gaan schalen of finishen.


Greetz
 
Een beginnersvraag..:eyes:
Een dambordpatroon, heb ik dat goed als ik zeg dat je dan je paneel een keer met verticale lijnen afgaat, en dan een keer met horizontale?
Dank!
 
Dit hard gewerkt met de DAP ;)

Wat mij mij wel opviel is dat het enorm stoft, vooral geel met Veloce en blauw met Mezzo.

En dit echt al direct tijdens de 1ste baan dat ik maak.

Resultaat ben ik redelijk tevreden van, er niet alles uitgekregen.

Tis ook de vraag, mag je gaan voor de 100% perfectie?
 

Bijlagen

  • IMG_2178.JPG
    IMG_2178.JPG
    313,7 KB · Weergaven: 165
  • IMG_2179.JPG
    IMG_2179.JPG
    135,4 KB · Weergaven: 202
  • IMG_2190.JPG
    IMG_2190.JPG
    151 KB · Weergaven: 169
  • IMG_2191.JPG
    IMG_2191.JPG
    147,5 KB · Weergaven: 177
Effe kapen

Mooi resultaat
Zelf ook voor het eerst begonnen met de dap 900.

Maar is dit normaal zoveel stof/restjes in het rond?

d8a1a569ec3c323f02b425209a2c4b85.jpg
 
Dit heb ik wel alleen als ik de compound gebruik.

Nog een vraag

Na de compound moet je dan elke keer Mezzo doen en dan finale

If kan je ook gewoon enkel Mezzo doen of enkel finale?
 
Dat stoffen is vrij normaal. Het ligt ook aan meerdere factoren, zoals temperatuur, hoeveelheid product, hoelang je doorwerkt, etc.

In een ander recent topic is mede door mij uitgelegd dat afschalen altijd voor een beter resultaat zal zorgen. Of dit super-duidelijk met het blote oog te zien is, dat is niet altijd zo.

Even heel kort door de bocht:

Stel je voor dat je een houten balk hebt met allemaal splinters en knoesten;

* Met grof schuurpapier verwijder je de splinters en vlak je de knoesten af. (Veloce op geel) Je kan de balk nu met je blote handen aanpakken.
* Met iets fijner schuurpapier maak je de balk glad en kan je met blote handen over de balk wrijven. (Mezzo op oranje)
* Met fijn schuurpapier maak je de balk een beetje glimmend en zó spekglad dat je 'm met 230km/u langs je edele delen kan trekken. (Finale op wit)


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: SlomeDuikelaar
Na Veloce op de gele pad finish ik altijd met wit en Finale. Het gaat erom dat je de 'schade' die Veloce en geel maken kan weghalen en dat kan in mijn ervaring met Finale met de witte pad. Ik vind het dus geen meerwaarde hebben om daar tussendoor ook nog Mezzo te gebruiken.
 
Dit hard gewerkt met de DAP ;)

Wat mij mij wel opviel is dat het enorm stoft, vooral geel met Veloce en blauw met Mezzo.

En dit echt al direct tijdens de 1ste baan dat ik maak.

Resultaat ben ik redelijk tevreden van, er niet alles uitgekregen.

Tis ook de vraag, mag je gaan voor de 100% perfectie?

Mooie geworden! Heerlijk helder! Wel lijkt het alsof je camera scherpstelt op de reflectie en niet op de lak op de after foto's. Je kan hiervoor een klein stukje afplak tape op je lak plakken om daar op scherp te stellen en echt de lak te fotograferen!
 
Met de scholl producten had ik hier helemaal geen last van 2 week terug.

Toen ik samen met nicknameless mijn blade deed, stofde s3 op het dak wel!
 
De S3 stoft als een malle op mijn BF21 + LC pads. Een tip die ik hier op het forum oppikte was om bij de S3 wat S30 te doen en dat werkte super!




Greetz

Zo ook met veloce, druppel finale erbij schijnt te helpen al heb ik vaak niet zo veel last van stoffen als hier op de foto's.