• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eerste keer dappen

Kilometervreter

Detailing rookie
13 jun 2011
49
0
Beste medeforummers

Zaterdag ga ik voor het eerst met mijn dap 900 starterspakket aan de slag.
Ik begin met mezzo op oranje en daarna finale op groen.
Doen jullie eerst alle stappen op de 5.5 inch pad en daarna op de 4 inch pad of iedere stap even de backing plate verwisselen en de stap afmaken en daarna naar de volgende stap ?
Mijn gevoel zegt me het tweede maar ik ben iet zeker.

Bedankt voor jullie input!
 
Gewoon alle stappen op een 5,5 inch backingplate met bijbehorende pads.

De kleinere pads en backingplate wordt alleen gebruikt voor kleine oppervlaktes of smalle delen zoals raamstijlen, grilles enz.

Ook voor de kleine pads + backingplate gelden dezelfde stappen als voor de grote variant.
Grof beginnen en afbouwen naar de finishing stap
 
Hoi beste Kilometervreter,

Maar je auto is nog helemaal nieuw!!!!
Of is het voor de Suzuki?

Ik zou eerst goed wassen, Iron X en daarna kleien (reinigingsproces).

Daarna de auto zo mild mogelijk polijsten. Vraag me derhalve af of je wel Mezzo op Oranje nodig zult hebben. (Helemaal voor de Audi).
Zou me niet verbazen, wanneer je met Finale op Groen al perfectie bereikt. Mogelijk dat je op sommige delen van de Suzuki wel even met Mezzo op Oranje moet werken, maar dan zie je dan vanzelf. Soms zijn twee hits mild gelijk aan een (1) hit grover.

Verschil in de maten van de pads is vooral van toepassing wanneer je delen wilt behandelen, waarvoor de 5,5 inch pads te groot zijn.

Ik doe altijd de hele auto met de ene maat en de delen waarvoor die pad te groot is, behandel ik dan daarna. Zo vergeet ik dan geen stappen.

Succes en mooi weer gewenst,
Aficior
 
Hoi Aficior

het is nog voor de Opel!!!! (oefensessie)
Die ga ik donderdag inleveren en de Audi woensdag in dld halen!!!!!!!!!

Groet
 
zoals gezegd vandaag voor de eerste keer de dap gebruikt op de Vectra
1e keer mezze op oranje toen finale op groen
daarna lime prime daarna nattys paste blue.

Morgen de trims en het glas.

25pnwpg.jpg


v4qip0.jpg


wat goede spullen wel niet doen

v7zk84.jpg
 
Hallo ,

goed gedaan hoor , :cool:

ik zie dat je nog "echte" wax moet kopen :-" (die schildpad : welke wax is dat?? )

Pas op : als het goed gedaan wordt , je ziet uiteindelijk niet wat je er opsmeert hé.

Mijn advies : zeer dun aanbrengen en deel per deel , anders ga je overuren moeten draaien met die wax.:-b

Danny
 
Hey !!

Was niet slecht bedoeld hoor (ivm die turtle wax), ik heb trouwens nog eens gelezen en gemerkt dat je idd wel een goede wax gebruikt hebt hoor:cool:

Het kwam wel een beetje ongelukkig over , die foto maar je kan best trots zijn op het resultaat !

Het resultaat is er , dat is wat telt.

btw die velgen zien er ook al netjes uit vind ik :ja

Danny
 
Ik vind de grap wel goed btw.:D . Je hoeft nooit lang te wachten totdat de eerste reactie komt.

Verder een erg net resultaat, ziet er erg strak uit :)^ .
 
Het enige probleem is dat er best veel steenslag opzit, maar dat wist ik van te voren, verder lekker kunnen oefenen met de dap,
dat was de opzet van deze sessie en donderdag mag de dealer er van genieten!

Het dappen op zich vond ik meer tijd in beslag nemen dan gedacht, bij elkaar wel 4 uur mee bezig geweest.
Na de finale op groen had ik het idee dat die wat vettig was dit bleef ook na de Natty's. Beetje vreemd ik vind wel dat de lak heel veel diepte gekregen heeft, ben zelf wel tevreden.
 
4 uur maar? Dat heb je dan heel vlug gedaan ik ben meestal minstens 3x zo lang bezig.
Je resultaat ziet er iig wel prachtig uit.