Vandaag heb ik voor het eerste gekleid, maar ik heb een paar vraagjes daar over. Ik heb de indruk dat er iets niet helemaal goed was.
M'n vriendin heeft een witte Twingo en daar zat vrij veel vliegroest op, vooral op de achterklep was het heel erg.
Ik heb eerst de auto volledig gewassen zodat ik goed kon zien waar de vervuiling zat. Daarna even gedroogd en dan ben ik eerst begonnen met Non-ferro en ik heb paneel per paneel gewerkt om indrogen te voorkomen.
Ik heb telkens het paneel ingespoten met Non-ferro 5min laten inwerken en daarna met een goedkope, natte microvezel washmitt de Non-ferro opnieuw open gewreven om te heractiveren. Dat heb ik een keer of 2-3 gedaan per paneel.
Na dit process zag ik nog steeds vliegroest op de achterklep, maar het was al een pak minder. Ik heb daar nog een keer met non ferro op gesprayd en alles werd terug goed paars. Heb ik dan de eerste teveel water gebruikt ofzo voor de heractivatie? Of is dit normaal als de wagen zo vervuild is.
Na een 2e keer non ferro wou ik de achterklep kleien omdat er hier en daar nog kleine puntjes vuil waren die er ook niet met Tar remover af gingen.
Ik heb een nieuw stuk Auto Finesse klei en een flesje Auto Finesse clay lube, maar dat is al 1-2 jaar oud. De klei was best hard vond ik en lastig te kneden. Ik heb hem dan maar 10 minuten in een potje met warm water gelegd. Dat was al een pak beter.
Daarna heb ik goed gesprayd met de clay lube en met een pannekoekje (50g) gekleid. 3 vingers er op en zo weinig mogelijk druk geven op de klei. Helaas zag ik er amper vuil vanaf komen en bleven klei puntjes aanwezig in de lak. Harder drukken durfde ik niet omdat ik marring wou vermijden. Ik heb geen polijst materiaal dus wou ik geen risico's nemen.
Nu vraag ik mij af als ik harder zou moeten drukken of als de klei gewoon te oud en uitgedroogd is? Of kan dat niet?
Alvast bedankt voor alle hulp!
M'n vriendin heeft een witte Twingo en daar zat vrij veel vliegroest op, vooral op de achterklep was het heel erg.
Ik heb eerst de auto volledig gewassen zodat ik goed kon zien waar de vervuiling zat. Daarna even gedroogd en dan ben ik eerst begonnen met Non-ferro en ik heb paneel per paneel gewerkt om indrogen te voorkomen.
Ik heb telkens het paneel ingespoten met Non-ferro 5min laten inwerken en daarna met een goedkope, natte microvezel washmitt de Non-ferro opnieuw open gewreven om te heractiveren. Dat heb ik een keer of 2-3 gedaan per paneel.
Na dit process zag ik nog steeds vliegroest op de achterklep, maar het was al een pak minder. Ik heb daar nog een keer met non ferro op gesprayd en alles werd terug goed paars. Heb ik dan de eerste teveel water gebruikt ofzo voor de heractivatie? Of is dit normaal als de wagen zo vervuild is.
Na een 2e keer non ferro wou ik de achterklep kleien omdat er hier en daar nog kleine puntjes vuil waren die er ook niet met Tar remover af gingen.
Ik heb een nieuw stuk Auto Finesse klei en een flesje Auto Finesse clay lube, maar dat is al 1-2 jaar oud. De klei was best hard vond ik en lastig te kneden. Ik heb hem dan maar 10 minuten in een potje met warm water gelegd. Dat was al een pak beter.
Daarna heb ik goed gesprayd met de clay lube en met een pannekoekje (50g) gekleid. 3 vingers er op en zo weinig mogelijk druk geven op de klei. Helaas zag ik er amper vuil vanaf komen en bleven klei puntjes aanwezig in de lak. Harder drukken durfde ik niet omdat ik marring wou vermijden. Ik heb geen polijst materiaal dus wou ik geen risico's nemen.
Nu vraag ik mij af als ik harder zou moeten drukken of als de klei gewoon te oud en uitgedroogd is? Of kan dat niet?
Alvast bedankt voor alle hulp!