• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

eindlaag grijze metalic lak...

Tiporon

Detailing addict
15 mrt 2009
685
68
62
Hey ,
Ik ben al een tijdje goed bezig(denk ik toch:-" )maar ben nog steeds op zoek naar de ultieme wetlook voor mijn wagen.
Het is een metalic grijze Focus.
ik heb hem nu de laatste beurt vertroeteld in deze volgorde....
Eerst wassen met NXT-schampoo
kleien met Mothers klei
Dan even met de DAP bewerkt met SSR1
Daarna heb ik Meguiars Deep Crystal Polish aangebacht.
Een laagje white diamond voorzien
Dan een laag collonite 915 aangebracht.
Als laatste heb ik hem nog een laagje Mothers Wax Reflections Advanced Top Coat voorzien.
En toch.....ben ik niet 100% tevreden
Kan ik hier nog iets aan verbeteren.
Ik dacht misschien aan een van de Dodo juice producten?
Corrigeer me als ik verkeerd ben.
 
Het is een zilverkleurige hé, volgens mij heb je al een enorme wetlook. Voor die echte super wetlook moet je een donkere kleur hebben, vrees ik.
Ik merk dat met de corsa (zilver) in vergelijking met de vectra (donkerblauw) ook...de vectra z'n lak verkeerde voor de detailbeurt in een slechtere staat dan die van de corsa en toch heb ik op die corsa ook niet dat wow-effect.
Misschien spreken de andere forummers me tegen:s
 
Lichte kleuren zoals wit, zilver, lichtgrijs, lichtblauw, lichte metallic kleuren kunnen, helaas, niet zo'n mooie diepe wetlook krijgen als donkere (lees, zwart bijvoorbeeld) kleuren lak.

Je voorbereiding is gewoon goed, meer kun je er niet aan doen, een Dodo produkt zal er niets aan toevoegen, alleen een langere standtijd of puur voor je gemoedsrust.

Je moet jezelf een grens stellen qua afwerking, produkten enz.

Iedereen is op zoek naar pure perfectie, alleen is dit jammer genoeg moeilijk te realiseren ... ;)