• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaring gevraagd met Karcher SE 4001 Extractor

McShine

Detailing guru
Tester of Bling
28 nov 2009
2.113
115
46
Ik heb nu een NTSR20 echter die is na 4 jaar redelijk intensief gebruik aan het einde van zijn latijn, hij maakt een erg hard geluid.

Gezien de geringe aankoopprijs van een nieuwe Hydro 7000 ben ik me nu aan het oriënteren voor een nieuwe extractor.

Echter kwam ik tijdens mijn zoektocht ook de Karcher SE 4001 tegen die qua prijs niet ver van de Hydro 7000 afligt.

Heeft iemand ervaring met dit type (of een ander) van Kärcher?

Zo op het oog lijkt de bouwkwaliteit nog net iets beter te zijn dan die van de Hydro 7000. (?)


karcher004.jpg
 
Mooi ding! Karcher zal misschien net iets steviger zijn? (maar ik kom liever met feitelijke info)

Zal ook nog eens neuzen. Tim, zag ik per toeval.., heeft ervaring met een andere versie een paar jaar terug :-" :

https://forum.Carclean.com/cc_postst891/Onze-eigen-extractor-is-besteld--de-Karcher-SE-3001.aspx


Op Joetjoep krijg je ook aardig wat inzicht met aardig wat filmpjes zo te zien, beide types.


Technische gegevens 4001
 
die heb ik ook gehad
hij heeft het niet lang uitgehouden naarmate ik hem gebruikt heb moet ik zeggen.

na een tijdje begon hij rare geluiden te maken en op een moment kapte ie ermee.

uiteraard uit elkaar gesleuteld maar nix kunnen vinden


edit: kleine zuigmonden heb ik destijds in duitsland besteld, 11 cm geloof ik
 
Hmmm dat is dan weer jammer.. Wellicht toch doorsparen voor een Numatic George...:weetniet
 
Ik gebruik sinds kort een Extra2000. Bevalt me prima, ondanks het feit dat er geen nederlands of engelse handleiding bij zit, en het schoonmaakmiddel dat ze er bij leveren net zo hard bijt als spa blauw..
Wel een beetje een korte slang, en het legen van het reservoir is ook nogal onhandig. Maar aan de andere kant, de prijs is er wel naar.
 
@Luziano Dat is dezelfde machine als diegene die ik nu 4 jaar heb gehad. De Alutec NTSR20
 
Heeft iemand weleens gekeken of de koolborstels van zijn machine wellicht aan vervanging toe zijn?...
Die motoren zijn voor die prijs niet borstelloos en bij intensief gebruik kan ik me zoiets voorstellen lijkt me!

Misschien is het leuk om eens een top 3 ofzo te maken van extractors die betrouwbaar blijken en indicatie van de prijs, volgens mij zijn er al veel onderwerpen over maar elke keer is het weer wat anders. 4 jaar intensief is toch niet slecht voor een apparaat wat altijd drek & meuk ergens uittrekt.
Zelf zal ik er ook eens aangaan, aangezien je zoveel indruk meer met zo'n ding achter kunt laten en thuis ook weleens handig!

Ben benieuwd!
 
Heeft iemand weleens gekeken of de koolborstels van zijn machine wellicht aan vervanging toe zijn?...

Ik ben totaal niet technisch qua elektrische apparaten, moet hij daarvoor naar een electrospeciaalzaak?
 
Je hoeft niet erg technisch te zijn hoor, maar je moet wel bij de motor kunnen komen en vervolgens zal die ook open moeten om deze (vaak 2) onderdeeltjes van misschien 2 euro(!) te laten vervangen. Wat men in rekening brengt voor het arbeidsloon weet ik echt niet.

De meeste stofzuigers, wasmachines, boormachines, dynamo's enz. werken nog steeds met koolborstels, men gaat wel steeds vaker om naar borstelloze motoren zoals in de radiografische industrie en wasmachines bijvoorbeeld, daarom krijg je ook 10 jaar garantie en zijn ze tegelijkertijd veel beter qua spec's.

Dus een uitgebreid antwoord om JA te zeggen :-"

Je machine gaat trouwens een "schurend" geluid maken als ze aan het einde van hun lengte komen.

Voorbeeldje van een koolborsteltje van een dynamo:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]