• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen ceramic snow foams (SiO2)

Dreier-Reihe

Detailing guru
15 feb 2016
548
128
40
Breda
Hoi,

Ik zat te kijken voor een product dat de beading en sheeting van de lak een boost geeft als de auto momenteel geen coating of waxlaag heeft (en ook als dat wel zo is).

Wat zijn jullie ervaringen met ceramic snow foams, bijvoorbeeld eentje als deze Klik? Lijkt mij een fijne manier om waterafstotendheid te krijgen, ipv het opbrengen van een spray sealant op basis van SiO2. Ben met name benieuwd naar standtijd en zuinigheid van verbruik en hoe tevreden.

Ik zou hem willen gebruiken als laatste stap in: gewone foam - wassen mitt/emmers - ceramic foam - drogen.
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll
Bathe+, Nanolex washcoat, kenotek ceramic wash....één pot nat en fantastisch spul! Standtijd een kleine maand.

Bij Bathe+ kwam ik er achter dat de effectieve verhouding wat het paneel raakt nog geen 1% is. In een pompsprayer 1%
mengsel werkte uiteindelijk ook!

Voorheen deed ik bathe+ 1:10 mengen in de foamlans. Nu doe ik het puur onder de lans en knijp ik de toevoer, op een halve slag na, maximaal; makkelijk en net zo effectief.
 
Fan van Washcoat hier. Werkt geweldig en die geur :heart:!

Waar je wel op moet letten is dat je dit soort product nooit op mag laten drogen. Dan heb je vlekken waar je vaak met een cleaner/polijstmiddel aan de slag moet om weg te krijgen.
 
Fan van Washcoat hier. Werkt geweldig en die geur :heart:!

Waar je wel op moet letten is dat je dit soort product nooit op mag laten drogen. Dan heb je vlekken waar je vaak met een cleaner/polijstmiddel aan de slag moet om weg te krijgen.
Van Washcoat heb ik een keer een proefflacon gehad van jullie, was mooi resultaat. Sowieso wil ik dit soort producten alleen in de winter gebruiken bij lage temperaturen. En altijd snel afspuiten met een HD. Thanks mannen
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll
Fan van Washcoat hier. Werkt geweldig en die geur :heart:!

Waar je wel op moet letten is dat je dit soort product nooit op mag laten drogen. Dan heb je vlekken waar je vaak met een cleaner/polijstmiddel aan de slag moet om weg te krijgen.
Alsof je je auto een parfum geeft. Ik ruik het altijd nog een dag of 2 nadat ik het gebruikt heb!
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll
Hier alleen ervaring met bathe+ foamen.. maar moet zeggen dat ik absoluut fan ben.. moet eerlijk zeggen dat ik de auto altijd (om de 3/4maanden strip en in de collinite 845 zet) maar dan om de wasbeurt foam met bathe+ (dus zo'n elke 2/3/4weken) denk oprecht dat als ik de collinite laat zitten dat ik het er ook mee red maar vind het echt geweldig spul. Water vliegt van de lak dus beading en sheeting top. Zou niet meer zonder willen.. ga binnenkort op de 2e auto is BSD proberen i.p.v bathe+.. maar dan alsnog is het meer werk denk ik.
 
  • Leuk
Reactions: Dreier-Reihe
Die bilt hamber touch on sample gaat hier sowieso bij de volgende bestelling mee. Ik gebruik nu zelf bathe+ maar lees veel washcoat hier. Werkt deze beter dan de bathe+? Of zit er weinig tot geen verschil in? De washcoat is iets duurder ook dacht ik?
 
Van wat ik hier op het forum langs heb zien komen werkt bathe+ iets beter als het gaat om beading en sheeting. Zelf heb ik washcoat nog nooit gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll
Ik gebruik ze beide en idd Bathe + heeft een wat mooiere Sheeting. Standtijd zal elkaar niet veel schelen, denk dat de Bathe+ net iets langer meegaat maar de washcoat is weer wat zuiniger.
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll
Ik heb de Bilt-Hamber Touch-On ook gebruikt en heb een half zakje in een foam lance (voor de helft bijgevuld gevuld met water) en dat was ruim voldoende voor een middel grote auto, met prima resultaat. De auto was lekker glad en makkelijk te drogen.

Eén vraag: er staat in de webshop: Niet vaker aanbrengen dan één keer per maand. Wat zou hier de reden van zijn?
 
Eerst had je ook Wetcoat van Gyeon, waren de mensen volgens mij wat minder fan van. Is dit vergelijkbaar?

En wil je met deze producten niet wegblijven van de ramen? Ik zie Nanolex gewoon op de ramen spuiten…
 
Ze zijn bang dat mensen teveel geld uitgeven bij Carclean @Riez ;)

Zonder gein, ik denk dat je anders te veel lagen kan krijgen of dat het op kan hopen. Geen idee of dat mogelijk is.
 
  • Grappig
Reactions: Riez
Bij de laatste bestelling ook een flesje Bathe+ besteld vanwege de vele enthousiaste reacties. Intentie is om het te gebruiken bij de onderhoudwasjes.
Welke verhouding zouden jullie adviseren in een foam lance?
 
@Cloudie, Hangt een beetje af van je hd reiniger en je foamlans. heeft te maken met hoeveel die verdund. (PIR berekenen staat hier op het forum wel hoe dat werkt) ik werk zelf altijd met zo'n 40ml Bathe+ in de lans en vul dit aan met warm water tot circa 450ml eindproduct in de langs. vervolgens spray ik hem in met de knop net niet helemaal open op de lans zelf. Ik red hier precies mijn auto mee met redelijk dik inspuiten (Leon station) hou er wel rekening mee dat als jij een andere hd reiniger hebt en/of andere lans dat de daadwerkelijke verhouding die uit jouw Lans komt anders is dan bij mij. Maar dan heb je in ieder geval een richtlijn. Heb deze verhouding ook wel is gebruikt bij een vriend van mij met andere hd reiniger en hier werkte dit ook prima.

Ben benieuwd hoe het bevalt, laat je dit even weten? hier vind ik het echt topspul!

Succes!
 
Vuistregel: 1:10 en de lans volle bak op de " - ". Als je de verschillende PIR'n berekend van je lans dan kun je nauwkeuriger gaan door terug te rekenen naar effectief 1% wat je paneel raakt.