• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen scholl s30+ en s40

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Goedemorgen iedereen,

Ik ga binnenkort weer een opfrisbeurt aan de skoda geven maar wil eens een andere finishing polish gebruiken als 1 stap op het dapje. Momenteel heb ik enkel m205 en finale.

De reden is dat enkel wat droogmarring en wasmarring heb. Maar nu komt het, mijn lak begint behoorlijk dun te worden.

Op 3 plaatsen zie je de verkleuring van de lak. Door teveel te polijsten de afgelopen 5j . Dus ik vermoed dat ik overal wat moet gaan uitkijken, auto is 18j.

Dus welke van de 2 zou ik nemen? Of een simpeke paintcleaner met een korreltje?

Thanks en grtz
Stephan
 
Waarom wil je polijsten met een machine ,
Als je lak zo dun is dat je verkleuringen ziet.
Zou eerst de lak eens meten en dan misschien met de hand polijsten.
 
Laatst bewerkt:
Hi,
Omdat ik in het verleden m101 op rotary nodig had om alle krassen weg te krijgen.

Met de hand heeft niets effect op mijn lak. Ik dacht aan een finishing pad en de s40 omdat deze maar tot p5000 kan corrigeren.

Meten heb ik niemand in de buurt... De marring is ook echt enkel te zien in de volle zon in bepaalde hoeken. Is meer mijn ocdkantje
 
Waarom wil je polijsten met een machine ,
Als je lak zo dun is dat je verleidingen ziet.
Zou eerst de lak eens meten en dan misschien met de hand polijsten.
Idd eerst maar eens meten zou ik zeggen.
Puur voor de vraag zowel S30 als S40 is erg goed. Maar waarom S30 pakken als je al Finale hebt staan?
 
De s40 is heel mild, een beetje zoals finale. Wel vind ik de geur, viscositeit en kleur wat verdacht veel op black hole lijken, ook hier...een erwtje of 2 is voldoende per paneel.
Verwerking is makkelijk en niet stoffend en de glans is echt heel erg mooi.
De s30+ is mijn one step oplossing voor mijn Skoda (1jaar oud) ook voor krassen bij onze Bmw (2e auto) en is zeer divers te gebruiken maar heeft dus wel veel meer cutting dan s40.
Voor lichte marring en mini swirls pak ik een cleaner (ddj prep polish of proff. polish of andere cleaners)
Veel succes met je lak.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
@Emi kom dr maar in met die ervaring! Jij had deze toch gebruikt?

Heeft een lichtere korrel dan lime prime welke kan (en doet, weet ik uit ervaring) marren op zachte lak. Ik wil m ook graag proberen, maar heb nu autofinesse rejuvenate staan om te kijken of die beter werkt dan de lime prime.
 
De S30 is vergelijkbaar met Finale, dat is wat mij altijd is verteld. :p Ook ik gebruik hem bij de 2-step met S3 erbij.

Maaruh... Als je al ziet dat de blanke lak doorschijnt, dan zou ik er niet meer aan zitten. Ik heb momenteel op mijn BMW ook enorm veel blanke lak die loslaat en doorschijnt en toen dit nog wel meeviel, DACHT IK, heb ik er een finishing polijstmiddel overheen gehaald. (S30). Binnen een korte tijd werd het allemaal nog veel erger. :S

Mijn auto is ook 18 jaar oud en heb eigenlijk geen last van een dunne lak. (op het oog!) Maar de motorkap is een sloopkap die vóór mijn bezit erop was gezet.



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Stephan