• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen AudiDesign

@Altos - "Hey kerel, ga je het plantsoen schoonblazen?" ... "Nee, volgas mijn auto drogen!" :p

+1 voor een geschikte blower.

Je kan blaaskracht aanpassen he :)
Wordt vaker gedaan hoor, Youtube staat er ook vol mee.
Geschikte blower wil ik ook gerust aanschaffen maar een master blaster kost €400, het mag wat kosten maar dat is er over.
 
Er valt inderdaad niet te discussiëren of het de 'perfecte' methode is. Is een vrij lomp apparaat, maar zo'n masterblaster doet ook niet veel meer dan lucht blazen en misschien wat warmer maken.

Sidekick is wel interessant.
 
Een Metropolitan blazer heeft in tegensteling tot een bladblazer een aanzuigfilter. Bij een bladblazer is de kans erg groot (volgens mij zelfs onontkoombaar) dat je vuil aanzuigt en met hoge druk tegen je auto aanblaast.
 
Momenteel heb ik in de winkelwagen staan;
Autoglym - De-Icer - 500ml € 6,49 € 6,49
icon_stock_green.gif

101157 Grit Guard - Grit Guard - Blauw € 9,49 € 18,98
icon_stock_green.gif
2x
102613 Gyeon - Q² Tire - 400ml € 18,99 € 18,99
icon_stock_green.gif

103049 Gyeon - Q²M Applicator € 1,99 € 1,99
icon_stock_green.gif

103092 Gyeon - Q²M Wetcoat - 1000ml € 22,99 € 22,99
icon_stock_green.gif

103273 Gyeon - Q²M Smoothie Wash Mitt € 22,49 € 22,49
icon_stock_green.gif

103594 Grit Guard - Washboard - Black € 13,99 € 13,99
icon_stock_green.gif
1x
103622 Grit Guard - Snappy Grip Handvat voor Grit Guard Emmers - Blauw € 2,99 € 5,98
icon_stock_green.gif
2X
103693 Monello - Lancia Foam Kit for Nilfisk Alto Artico Magico 5000ml Voordeelbundel € 69,99 € 69,99
icon_stock_green.gif

103833 Grit Guard - Emmer 13 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard 1x

En de Nilfisk als hogedrukreiniger.
 
Als ik zo vrij mag zijn; :p

* 1x - Kleine GG-emmer? (Neem aan dat je al 2x een Grote hebt en de kleine als Velg-emmer wilt gebruiken?)
* Geef bij je bestelling even door welke Nilfisk je hebt. (Kunnen ze aan de hand van het aantal bar de Lancia wat aanpassen)
* Geen droogdoek(jes) voor plekken waar je niet met een opgevoerde bladblazer kan rondtuffen? :p
 
Dat is een GG, ( die schuin er in staat)) of raad je de 16l emmers meer aan?
Ik heb al een Chemical Guys droog doeken ( ongebruikt), gekocht op de dag van het ongeval :p
 
@AudiDesign - Mijn voorkeur gaat uit naar de grotere 19-liter emmers, inderdaad. Meer volume aan schoon water. Ik leg mensen altijd uit; Als ik een handje zand in jouw kleine bouwmarkt-emmer gooi, dan heb je modder. Gooi ik hetzelfde handje zand in mijn emmer, dan heb ik een beetje zand onder mijn Grit Guard liggen en nog liters schoon water. :p ... ''Oooooh, nu snap ik het!'' ;)
 
  • Leuk
Reactions: AudiDesign
Ga de bestelling aanpassen bedankt voor de tip!
Zag in een ander topic dat je ervaring hebt met Collinite 845, is dit een handig aan te brengen wax zonder strepen of dergellijke achter te laten?
Ik heb pas een harde wax gebruikt maar was niet echt mijn ding
 
@AudiDesign - Daar zijn we hier voor. ;)

De Collinite - 845 is een aardig hufterproof waxje. Dat wil zeggen dat als je de veelvoorkomende fout maakt, té dik smeren, je het nog redelijk makkelijke kan uitwrijven.

Daarbij is het simpelweg een goede wax die op een schone lak prima een aantal maanden blijft werken, een flesje is iets meer als twee tientjes, je kan hier enorm veel waxbeurten mee doen en dit kan ook makkelijker machinaal omdat hij vloeibaar is.

Kortom... Een prima wax in het algemeen en een uitstekende wax voor de beginnende-smeerder. ;)

(Ook een harde wax zal je kunnen gebruiken zodra je de feeling hebt voor het smeren van een wax. Dun aanbrengen, bijna onzichtbaar. Smeer je een duidelijk witte waas op de lak, dan blijven verdelen tot hij mooi dun is.
Er blijft van de wax maar een flinterdun laagje daadwerkelijk achter op je lak, dus té dik smeren is nadelig bij het afnemen én zonde van je wax)
 
Ik heb pas een harde wax gebruikt maar was niet echt mijn ding
Misschien wat meer info? Welke harde wax heb je gebruikt? Hoe / waarmee heb je die aangebracht en afgenomen?
Natuurlijk mag jij na deze ervaring overstappen op vloeibare waxen, maar het klinkt een beetje kort door de bocht zo. Misschien kan er nog een wereld aan harde waxen voor je open blijven liggen (misschien ook niet...)
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Eerste aankoop gedaan,
Karcher K2 premium full control
Nieuw type in het karcher gamma..
mgoj9sesvfiwr.jpg

Ik weet dat er klachten zijn over Karcher maar er zijn geen Nilfisk verdelers in mijn buurt helaas.

Next foamgun!
 
Je hebt toch internet? De wereld van webshops ligt aan je voeten!

Maar sowieso veel plezier van je aankoop.
 
Klopt, maar zo een spullen wil ik toch eerst zelf zien. Ook ivm garantie en dergelijk ga ik liever naar een echte winkel ipv. 100x moeten bellen. :)
 
Ondertussen een leuke bestelling binnen gekregen van Carclean! Top service!

ghwqbkffgr86b.jpg


1x Lancia Foam Kit for Karcher K-series Artico Magico 5000ml Voordeelbundel
1x Washboard - Black
2x Snappy Grip Handvat voor Grit Guard Emmers - Zwart
2x Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard
2x Grit Guard - Zwart
1x Autoglym Rapid detailer 500 ml
1x Autoglym Bird Dropping Wipes - 10st.
1x Autoglym High Definition Wax - 150gr
1x Autoglym Hi-Tech Interior Microfibre
1x Autoglym Instant Tyre Dressing - 500ml
1x Autoglym De-Icer - 500ml
1x Autoglym Clean Wheels - 500ml
1x Autoglym Car Interior Shampoo - 500ml
1x Dressing Applicator - Rond - 10cm
4x Piccolo Nero - 35x35cm
1x Q2 washmitt

En onderweg van Colourlock.
1x Colourlock leder renovatie set Ecrue Audi
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Tja, als je zo veel schoenen zet, komt er ook veel leuks binnen!
Alles wat de sint over had, heeft ie bij jou langs gebracht zeker.:p

Mooie merken en mooi spul!!

Benieuwd wat je van de HD-wax vindt. Die wil ik ook al heel lang bestellen. Heb er al mooie beadingfoto’s van gezien!!