• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even Voorstellen; Ben met een witte insignia

Een wax zal zeker blijven zitten, echter kan het wel de eigenschappen beïnvloeden van de coating. ( bv de sheeting )
Ik weet wel dat een coating altijd goed moet uitharden/curen, ik weet niet wat het doet als je er gelijk wax overeen doet.
Heb je al een keuze gemaakt voor een coating?
 
Ik zou zelf inderdaad een paar dagen wachten tot de coating echt hard is geworden, dat lijkt mij ook het meest logisch.
vanavond heb ik de auto gewassen en gekleid dus hij kan volgende week gepollijst worden.

Ik heb nog niet echt een keuze kunnen maken..
het is een witte non metalic kleur waar je altijd wel iets op ziet.. maar waarschijnlijk toch een coating.
dit wil ik wel eens proberen na 8jaar wax.

welke zouden jullie dan aanraden?
We gaan hem onder een carport behandelen en het liefst niet al te ingewikkeld.

grt
 
Mij is vanuit Carclean voor onder een carport Nanolex Si3D aangeraden. De eerste dag(en) de auto polijsten en de laatste dag 's ochtends vroeg de coating aanbrengen zodat hij zeker een uur of 20 droog kan staan, voordat er misschien toch wat dauw op kan komen.
 
Gaan we dat gewoon bestellen.
bedankt voor je snelle reactie, is dat alleen goed te doen?
Een insignia is best groot:p
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee (staat al wel in de kast), maar het kan niet moeilijk zijn. Je moet alleen secuur werken om alles netjes af te nemen.
 
De Si3D is goed verwerkbaar, ik heb hem nu een paar keer aangebracht.
Gaat erom dat je alles goed schoongemaakt en ontvet ( zit bij het pakket ) en dan rustig per paneel alles afwerkt.
Goede banen maken, dus eigenlijk een soort dambord maken en dan afwrijven
Je kunt goed zien waar je al geweest bent zodat je niks kunt missen.
Dus goed de tijd nemen en niet te snel willen gaan.
Als je eenmaal klaar bent en de hele auto gehad hebt, goed laten drogen voor de eerste 48 uur.

Tip: Maak het flesje goed schoon na gebruik, er komen nog wel eens splinters onder dop van het uitharden bij de rand.
 
Ik ga het gewoon proberen en het gaat vast goed komen..
volgende week hoop ik meer te weten.

thx voor de tip.. zo leer je steeds meer bij.

grt
 
Hey ben, mooie insignia!
Ik heb sinds kort de Collinite 845 wax, en ik ben er echt door verbaasd hoe goed hij is.
Is enorm water afstotend en de standtijd is volgens de website 5 (!) maanden maar dat moet ik zelf nog ondervinden.

En boven alles; kost 2 tientjes :D
 
Even een kleine update..

Inmiddels de coating binnen samen met een wolf's chemmical nano shampoo.
woensdag avond de auto gepollijst en het was de bedoeling om hem donderdag in de si3d te zetten...
maar ze gaven een kleine kans (60%) op regen af en heb de gok maar niet genomen.
gister inderdaad wat regen met best veel wind dus nu afwachten op een dag met stabiel goed weer..word vervolgd.
ik zal t.z.t wat foto's van de opel hier bij zetten.

@rick.s ; thx voor het compliment.
Standaard was hij al mooi maar ik heb er nog wat dingen aan gedaan;
3,5cm Verlaagd, 19inch, ruiten geblindeerd, logo's achter eraf.
Ik ben wel heel benieuwd naar jou ervaring met die wax..

grt Ben
 
Gister was het dan zover....

eerst auto goed gewassen en toen begonnen met de nanolex.
totaal 4uurtjes bezig geweest.
temperatuur lag rond de 20-23 graden en klein beetje wind.

Omdat de auto onder de carport sta heb ik de lampen die erin hangen maar aangedaan om te kijken waar je blijf met de coating.
ik ben begonnen met de motorkap eerst goed ontvet wat vrij makkelijk gaat.
dan de coating zelf; je kan slecht zien waar je blijf en hoeveel vloeistof je uitsmeer.
je moet heel goed kijken waar het zit maar het brengt heel makkelijk aan.
dit komt misschien ook omdat het een witte auto is en kleur verschil heb ik niet gezien als je de coating erop smeer.
ik heb de hele auto in 2 "lagen"gedaan maar ik weet niet of ik het goed heb gedaan.
1 laag erop, dan poetsen met de paarse doek en dan gelijk weer een laag erop.

uiteindelijk heb ik denk ik 20% gebruikt van de 50ml en ben ik toch niet heel zuinig geweest vind ik zelf.
Dus misschien toch iets meer moeten gebruiken maar we wachten de komende maanden af wat de coating gaat doen.

waar je wel goed om moet denken is dat je ontvet... ik heb een paar keer gehad dat ik het bijna vergat omdat je een wax gelijk op de auto kan smeren:p.

De auto zelf was redelijk glad na de behandeling maar na ieder uur werd hij steeds gladder!
Ik ben benieuwd naar de komende maanden en zal dit verder beschrijven in het toppic waar het hoor.
oja, de auto word gewassen straks met wolf's chemmicals nano car shampoo (nano bath)

grt Ben
 
siggie.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Ziet er goed uit auto staat er mooi op. zoals je het beschrijft heb je het goed gedaan. Hoeveel druppels heb je gebruikt per keer? En heb je de panelen in gedeelten gedaan? Ik doe de motorkap bv in drie delen.
 
vaak heb ik een druppel of 6 tot 10 gebruikt.
soms niet echt geteld maar op gevoel.
de motorkap heb ik in 2 delen gedaan, hier loopt een vouw in die ik heb aangehouden.
het dak heb ik d.m.v. een touwtje in 2 delen verdeeld.
stukje ductape op het voorraam en achter met het touw ertussen.
ging prima.
nu staat hij vol in de zon dus kan hij lekker uitharden.

grt