• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen MX5 / Clio

Ik lees het net in je verslag, hij is netjes geworden :)
Die gyeon fabric coat sla ik over!.

ik twijfel nog tussen deze 2 producten:

303 - HIGH TECH FABRIC GUARD
RAGGTOPP - FABRIC PROTECTANT SPUITBUS
 
Update:

De Fusso Coat Dark Wax 12 Months werkt nog steeds prima na 6 maanden op de MX5 / Clio zie foto. (rechts al droog gemaakt)
Rain-X toegepast op de voorruit, bevalt tot nu toe goed, minder vervuiling hecht aan het glas.

De MX5 word als daily door mijn vriendin gebruikt en gezien de lichte krasje ga ik die binnenkort maar eens polijsten met de DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack.

A.s. zomer een trip van 4500km met de MX5 naar Kroatië op de planning.
 

Bijlagen

  • 20170507_142139.jpg
    20170507_142139.jpg
    352,2 KB · Weergaven: 375
De MX5 is eindelijk gepolijst.
Ik ben begonnen met de DAP 900 / witte pad / Monello Raffini Mezzo, deze lichte slijpgraad was niet genoeg.
Opgeschaald naar de orange pad / Monello Raffini Mezzo, en dit resulteerde in 99% weghalen van de defecten.

De volgende stappen heb ik doorlopen:

1. pre wash: born to be mild
02.jpg

2. wax laag verwijderen : dreft, (dit is soft 99 fusso dark coat na 10 maanden, en zojuist gewassen met dreft, topspul!)
01.jpg


3. kleien: (alleen voorbumper / motorkap / kofferklep) de rest was nog glad, wellicht door de fusso dark coating.
03.jpg


4. wassen dreft / krasjes
04.jpg

05.jpg


5. polijsten

06.jpg


6. wassen dreft
7. fusso dark coating 12 months opnieuw aanbrengen : strak en weinig defecten!
07.jpg
08.jpg

Foto's 1 dag later, ivm regen:
09.jpg
10.jpg


Ik ben alleen nog op zoek naar een goede glaze als stap om voor de de fusso coating aan te brengen.
 
Ziet er strak uit!
Ik zou alleen geen glaze aanbrengen onder de fusso; aangezien het een sealant is heeft de fusso een zo schoon mogelijke ondergrond nodig. Bovendien is er geen tot weinig verschil met of zonder glaze als er goed gepolijst is.