• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Exterior Detail] Qashqai 2014

Qashqai2014

Detailing rookie
18 apr 2014
33
0
Hi all,

Zoals beschreven in dit topic ben ik vandaag aan de slag gegaan.
Mijn eerste detail :)
Vanochtend om 8 begonnen, was om 14.00 klaar.
Ik heb alle stappen zoals in mijn stappenplan gevolgd behalve het afplakken. Had daar geen zin in en dacht dat het wel zonder kon.
Helaas zie ik nu pas het wit op de plastics... Dus die moeten er nog even af.
Nog tips over wat ik daar het beste voor kan gebruiken?

Mijn arm en rug vonden het erg leuk...
Maar het resultaat is er, in mijn ogen, wel naar!
Ben blij dat ik het gedaan heb.
Hier onder wat foto's.

Voor (helaas met mijn telefoon)
Wassen
IMG_20140510_082946_kopie.jpg

Polish
IMG_20140510_112148_kopie.jpg

EXP
IMG_20140510_132950_kopie.jpg



Na

IMG_3617.jpg

IMG_3629.jpg

IMG_3627.jpg

Nog eentje met telefoon genomen
IMG_20140510_170311_kopie.jpg



Behalve al dit moois heb ik nog een verzoek om hulp....
Ik ben me rot geschrokken vanochtend ]-0:sob:.
Tijdens het aanbrengen van de PB Polish zag ik het volgende:
IMG_3620.jpg

Het is echt goed zichtbaar.:(
Ik heb geen idee of het door mij is gekomen.........
Hebben jullie enig idee?
Als ik voel dan voel ik geen ribbels ofzo...
Zou het een productiefout kunnen zijn (ik heb de auto gisteren bij de dealer opgehaald)?
 
Mooi gepoetst zo direct na aflevering! Krasjes zijn wel onwijs balen zeg. Kan het niet door een derde zijn veroorzaakt? Een productiefout lijkt me sterk. De auto wordt helemaal nagelopen voor aflevering lijkt me.
 
Gezien de vorm van de krassen lijkt mij dit sterk dat het door je detail actie is veroorzaakt.
 
Dank voor jullie reacties. Ik heb de dealer net een email gestuurd met de vraag of ik langs mag komen. De vegen zitten ook echt op een plek die niet tijdens een aanrijding geraakt kunnen worden... Een DAP heb ik niet, dat durf ik niet op een gloednieuwe auto. Eerst maar eens zien wat de dealer zegt / doet. De auto glimt vandaag verder tenminste nog net zo mooi als gister :-D
 
Die vegen zaten er nog niet op na je detail (ik heb je foto even vergroot, maar kan daar niets op ontdekken). Lijkt mij dus daarna veroorzaakt te zijn. Lijkt mij op schaafschade veroorzaakt door een voetbal. Maar dit lijkt me makkelijk weg te polijsten. Ik denk dat je er niet eens een machine voor nodig hebt.

edit: Zou het ook schaafschade kunnen zijn van de hogedrukslang van de wasbox??
 
@Freddyevo2: Een ding weet ik zeker, namelijk dat de vegen er "al" zaten toen ik met de handpad PB Polish aan het aanbrengen was. Ik zag ze toen ik met de voorbumper bezig was. Met diezelfde pad had ik ook de motorkap gedaan, daar zitten gelukkig niet van dit soort plekken :) Dat het niet te zien is op de "after" foto's komt denk ik door de lichtval. De plekken zijn alleen te zien als je er vanuit een bepaalde hoek naar kijkt. Je opmerking over de HD slang zou theoretisch kunnen, denk ik? Maar ik heb echt er voor gezorgd dat de slang of de HD zelf niet hebben geraakt.
 
Hopen dat de dealer iets kan betekenen met die krasjes. Al zal de dealer waarschijnlijk ook gewoon polijsten.

Mooie auto trouwens zo'n nieuwe Qashqai!
 
Mooi resultaat, ik denk dat die krasjes komen van het transport, door erlangs te lopen de auto raken, nadeel vam zwart :(
 
Nog een vraag: hoeveel detail spray gebruiken jullie bij een full exterior detail? Ik heb Monello Perfetto gebruikt bij het kleien en een beetje bij het afdrogen. De fles is nu zeker 2/3 leeg. Is dit normaal? Ik heb gewerkt onder het motto: beter te veel dan te weinig :) Hoor graag wat jullie ervaring is.
 
De dealer heeft gisteren inderdaad gepolijst. Echter er is nog steeds iets te zien, al is het bijna weg... Ik ga de dealer dus om een betere oplossing vragen. De dealer is in ieder geval erg behulpzaam dus dat is fijn. Om nog even terug te komen op twee van mijn andere vragen: - hoe kan ik het beste de witte aanslag op plastics verwijderen na gebruik PB Polish, Black Hole en EXP? MF doek of iets anders? Water of iets anders? - is het normaal dat ik 2/3 van de Monello Perfetto heb gebruikt voor het kleien? Of ben ik iets te scheutig geweest? Thanks!
 
Qashqai2014;n395475 zei:
- hoe kan ik het beste de witte aanslag op plastics verwijderen na gebruik PB Polish, Black Hole en EXP? MF doek of iets anders? Water of iets anders?

APC gebruiken op uw plastic, in laten werken en uitwassen. Daarna een plastics reviver erop. Dat zou ik toch zo doen.

Qashqai2014;n395475 zei:
- is het normaal dat ik 2/3 van de Monello Perfetto heb gebruikt voor het kleien? Of ben ik iets te scheutig geweest? Thanks!

Kleien vraagt veel van uw detailer of specifiek kleimiddel, dus dat kan inderdaad normaal zijn. Ik gebruik telkens AF Glide aangelengd tot 1:5. Heb ik toch veel product en kan ik langer met zo'n 500 ml fles.
 
Vandaag weer naar de dealer geweest. De behulpzaamheid is inmiddels verdwenen. Ik merkte bij de dealer op dat ze tijdens het polijsten de lak hebben beschadigd. Er zitten twee soort van "rimpelcirkels". Lijkt mij iets van verhitting ofzo? Ik heb zelf nooit gepolijst dus geen idee hoe dat kan. De dealer gaf aan dat ze alleen kunnen overspuiten. Een nieuwe bumper "gaat nooit gebeuren". Mooi is dat. Een bumper met beschadiging afleveren, dan nog meer beschadigen en dan zo'n service.... Vroeg me af of er polijst experts zijn op dit forum die hier wat mee zouden kunnen? Als ik bijvoorbeeld een foto plaats van het probleem? Overspuiten lijkt mij niks, en wellicht ook niet nodig...?
 
Vandaag even langs Carclean geweest. Johan heeft me erg goed geholpen. Helaas is de conclusie dat de dealer als een idioot aan het polijsten is geslagen. De lak is dusdanig opgewarmd het is gaan "rimpelen". Enige oplossing zou zijn overspuiten... Bah... Echt balen.
 
Het overspuiten zou op hun kosten zijn, Klopt. Maar ik ben bang dat er straks iets anders mis gaat, of er ene kleurverschil optreedt ofzo. Ik bedoel als ze dit al verpesten...
 
Ik heb na lang wikken en wegen toch besloten om de bumper te laten overspuiten. Volgens mij hebben ze niet de hele bumper gedaan maar slechts een deel. Gelukkig zijn de plekken verdwenen. Nu hebben ze helaas wel swirls veroorzaakt... Die kan ik nu proberen zelf te verwijderen.