• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

EZ Detail Mini Brush of EZ Detail Brush

Bjard

Detailing rookie
7 mrt 2012
192
0
na te veel frustraties tijdens het schoonmaken van de velgen dmv een washandschoen, wil ik toch eens een velgenborstel gaan aanschaffen.

alleen nu ben ik aan het twijfelen weke het moet gaan worden.
zal de normale EZ detail brush te groot zijn om tussen mij spaken te komen?
is de kleine versie te ongemakkelijk om grote oppervlaktes mee te doen?

natuurlijk, allebei is beter maar de volgende bestelling moet wel een beetje binnen de perken blijven. :-"

bij dezen dus de vraag welke velgenborstel raden jullie mij aan?
de velgen die op mijn auto zitten zijn de volgende (wel deze velgen maar een plaatje van Google)

velgencorsad_zps9f73c372.jpg


hierbij ook gedeeltelijk rekening houdende met het feit dat ik niet alleen mijn eigen auto doe, dus ook een klein beetje de vraag welke is het meest universeel?

alvast bedankt
 
De grote versie zal zeker voldoen , mocht je toch iets te weinig plaats hebben tussen de klauw en de velg kan je nog altijd de auto wat verder duwen in vrijloop....:ja
 
P1020281.jpg


Ik heb de kleine gehad maar die gebruikte ik niet. Ik pakte altijd de grote versie voor bovenstaande velgen.
Maar goed, dat is natuurlijk ook persoonlijk.
 
als ik het goed begrijp zal de grote versie dus toch in redelijk kleine hoekjes kunnen komen ?

als de haren bij elkaar worden geduwd blijft er niet een dikke pak over?
 
Dat valt best mee hoor.
Die velgen van jou hebben wel wat smallere stukken als die ik heb, maar bij mij kan ik er goed in hoor.
 
Die grote borstel past zelfs in de kleinste openingen die ik op de 1e foto zie........onder de +- 13 mm zal het echter niet je-dat zijn en zou je de kleine nodig hebben .
Zelf heb ik de grote en de kleine versie en enkel als het echt krap wordt dan neem ik de kleine borstel.......maar die wordt meer niet dan wel gebruikt dus. ;)
Om spetteren te voorkomen is het raadzaam om de borstel traag uit je velg te trekken omdat je anders zelf vol hangt met ....vuil uit je velgen.
Wat ook goed helpt om spetters te voorkomen is dat je de borstel inspuit met (velgen- of andere ) reiniger en door het "schuimen" spettert het al bijna niet meer.
( zo doe ik het en het is bij mij +- 80% minder )
 
Bedankt voor de opheldering:)^

en voor de waarschuwing vwb. het terugtrekken van de borstel, ik weet zeker dat dit de eerste keer meteen fout gegaan was :-"
de EZ detail brush it is
 
Ik heb alleen de kleine versie en ik zou de grote nooit kopen omdat ik de kleine versie perfect vindt. Ik heb nu al enkele velgen gedaan en ik vind hem goed van grootte.
Anders moet je eens kijken naar de wheel whoolies van monello.
 
hondasport;345307 zei:
Ik heb alleen de kleine versie en ik zou de grote nooit kopen omdat ik de kleine versie perfect vindt.
Anders eens kijken naar de wheel whoolies .

De kleine ez gaat nooit zo ver IN een velg als de grote versie , enkel en alleen voor het gebruiksgemak zou ik dus voor de grote kiezen.
Als je banden van 200 mm en breder hebt raad ik je niet echt de kleine aan , al heeft ieder z'n eigen voorkeur natuurlijk.

Nog een voordeel van de grote versie vind ik deze : de haartjes zijn een pak breder en maken ook een stukje ACHTER je spaken proper .

Het enigste voordeel van de kleine ez tegenover de grote is dat de kleine ..............ietsje smaller is ( niet veel ) maar.....KORTER.

Spreek anders eens af met iemand uit jouw buurt die de 2 borstels heeft en vraag of je ze eens mag "testen" :cool:
 
Ik heb ze alle 2 en ik gebruik alleen de kleine, komt zeker tot achterin de velg, de grote vind ik veels te groot. Zo zie je maar, iedereen zijn voorkeur.
 
ivm EZ Detail Mini Brush
[h]Totale borstellengte incl. steel 32 cm, borstel gedeelte 15 cm lang en met uitgevouwen borstelharen 6 cm breed.[/h]
als je banden maat tot 155 dus dat zou nog gaan.
Dus Yoko stemt voor grotere versie van EZ detail brush :)^
 
toch nog wat verdeeldheid hierover, het blijft moeilijk.
natuurlijk is het beste advies je eigen ervaring, en aangezien ik naar de meeting in kampen ga zal ik hem daar ook kunnen proberen.

alleen dat duurt nog 4 weken en ik moet ook nog wat iron-x hebben, zeker nu dat in de aanbieding is:-"

keuzes keuzes :D
 
Yoko;345320 zei:
Totale borstellengte incl. steel 32 cm, borstel gedeelte 15 cm lang
als je banden maat tot 155 dus dat zou nog gaan.


Dit heet rekenen op zijn Belgs zeker, totale lengte is 32, dus kom je heel wat verder dan die 15 cm zoals in jouw berekeningw^^w

Met 7J velgen geen probleem.
 
Heb je ook al aan de Monello Wheel Woolie gedacht?

Bevalt mij vele malen beter dan de EZ brush.
Veel minder gespetter en toch even schoon (neem tenminste aan dat je je velgen waxt en goed bijhoud) ;)
 
Tegen het spetteren helpt het als je een draadborstel al draaiend naar buiten haalt
Woolies zijn erg fijn, al vind ik de grootste wat groot (geleend en uitgeprobeerd)
Als je ze van een ander kan lenen om te proberen is dat ideaal
De kleine EZ gebruik ik zelf het meest
 
michelv.;345327 zei:
Dit heet rekenen op zijn Belgs zeker, totale lengte is 32, dus kom je heel wat verder dan die 15 cm zoals in jouw berekeningw^^w

Met 7J velgen geen probleem.
Nog eens herhalen!!!
Totale borstellengte incl. steel 32 cm, borstel gedeelte 15 cm lang en met uitgevouwen borstelharen 6 cm breed.
U gaat toch niet met een steel aan uw velgen borstelen? Of toch?