• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ff voorstellen en wat vragen.

maurice

Detailing rookie
17 apr 2011
16
0
He mensen,

Ik ben Maurice ben 29 en ben monteur van beroep.
Ik heb sinds kort mijn project auto af en het wordt tijd mij eens wat meer in het poetsen te verdiepen. Hier 3 foto's van de auto.

2zfnatt.jpg


2ed76vq.jpg


15flix2.jpg


Wanneer ik nu de auto schoonmaak begin ik met:

- Natspuiten.
- Met auto shampo een spons en 2 emmers ,1 om uit te spoelen was ik de auto.
- Afzeemen.
- Wax van riwax de auto poetsen.

Mijn vragen zijn:

1 Is dit goed?
2 Heeft kleien zin op nieuwe lak?
3 Kunnen jullie mij vertellen welke producten ik beter kan gebruiken?
4 Hebben jullie ervaring met een dulon 2 componenten pantser?
5 Welke producten beschermen de auto voor langere tijd?

Ik ben echt nieuw hier en zal mij verdiepen in de topics, maar wil wel weten of ik het goed doe in de tussentijd
en hoor anders graag wat ik beter kan doen.

p.s ik weet niet of het uit maakt maar de auto is NIET met water gedragen verf gespoten.

Alvast bedankt, Maurice
 
Welkom hier. Voor wat betreft het wassen zou je de info uit de volgende link goed door kunnen nemen:

https://forum.Carclean.com/threads/...al-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4265/

Een zeem wordt hier over het algemeen niet gebruikt. De meesten hier zullen voor het drogen van de auto een daarvoor bestemde microvezel doek gebruiken, die de kans op krasjes kleiner maakt. Ik weet ook niet welke shampoo je gebruikt? Het kan zijn dat de shampoo die je gebruikt erg aggresief is waardoor je waxlaag aangetast wordt. Shampoo's die hier veel gebruikt worden zijn van Dodo Juice, Poorboy's World, Meguiars enz. Dit valt ook allemaal te lezen in het stappenplan handmatig. Succes!
 
Welkom! Mooie auto heb je! :)

Een spons is ook af te raden. Neem liever een washandschoen zoals de Meguiars Washmitt.
 
Kleien kan je zekers aanraden.Ook op een wagen die nieuw is.

Zou zeggen , lees goed het forum door.Veel staat al goed beschreven in de vele topics hier.
 
bedankt voor de tips

zal die Meguiar's Washmitt zeker ff bestellen.
en zal me ook eens verdiepen in de shampo of ie ageresief is.

wat is het verschil tussen harde en zacht wax?

@jesco, dat is nou net de link die ik nodig had. tnx.
 
Alleen dat de ene zachter is en de andere harder.Gaat om wat de gebruiker lekkerder vindt verwerken.

Vaak wordt er bij de Dodo waxen gekozen om eerst een harde wax te nemen en dan later af te toppen met een softwax ( van een zelfde soort )
 
De Dodo Juice waxen kun je toch ook enkel gebruiken? Ik heb de Purple Haze pro, is een soft wax. Kan toch ook die alleen gebruiken?!
 
Dodo waxxen zijn zeer prima alleen te gebruiken

Maar je ziet wel eens ook dat men een hardwax met een softwax toppen voor net dat ietsje meer glans;)
 
Welkom!

-als ik het goed begrijp gebruik je 2 emmers om te wassen? dus 1 emmer met sop en de ander om tussen de tijds de washmitt te spoelen?
-een kwalitatief goede shampoo is essentieel! agressief zegt vaak iets over de dosering. investeer in een goede shampoo (lees, geen valma of turtle wax, sonax of bouwmarkt eigenmerk oid..)
-gebruik geen spons maar een microvezel hulpmiddel in de vorm van een handschoen of spons variant.
-kleien heeft altijd zin! het haalt overspray en oppervlakte vervuiling weg en maakt de lak (nog/weer) glad.
- een Sealant als EX-P van poorboys zal de lak voor een maand of 5 icm goede voorbereiding, bescherming. als je een langere bescherming wilt kijk je snel naar een Carpro Cqaurtz.
-Riwax producten kun je beter meteen weg pleuren of gebruiken voor oude klusjes als de binnen kant de velgen oid.

-Dulon 2 componenten pantser,
Tsja dat is gewoon een combinatie van Poorboys profesional polish( of tewel een paintcleaner) en een wax in vloeibare vorm, hiervoor kun je dus elke versie nemen die je kunt vinden in de Carclean.com webshop.
2componenten klinkt heel spannend maar het is gewoon een beetje een verkoop truck vermoed ik!

-Lees voldoende informatie hier op het forum door
 
@bartezzz, kijk daar heb ik wat aan.

tja, die riwax hebben ze hier bij het dealer bedrijf waar ik werk.
zal zeker wat gaan doen met je advies.
 
Welkom hier !
Ma ja , veel lezen en proberen, meer raad kan ik je ook niet meegeven, al ben ik ondertussen ook al redelijk 'besmet' met het virus.
Als je voor de eerste keer je auto hebt gekleid, zal je versteld staan van de gladheid en de kleine mankementjes die naar boven komen.
Dan kan je weer aan de slag met een DAP , alles netjes afvegen en je lak vullen met bv Black Hole of iets anders... dan een laagje EX-P en je bent weer gerust voor een tijdje.
Veel plezier ! :)^
 
hey maurice,
welkom ,enne vooral veel lezen is de boodschap in het begin en dan aan de slag gaan natuurlijk.
je bent volgens mij al goed begonnen,maar toch kleien hoor zoals ieder aangeeft
ik gebruik mijn emmer om uit te spoelen enkel om de handschoen in te ,,deppen'' en wrijf ze droger NAAST de emmer,
zo komt er minder vuil in het spoelwater terecht(volgens mij)
en wat de produkten betreft:mothers is goedkoper dan meguiar en zeker zo goed ,zoniet beter!!
poorboys is ook zeer goed en heeft het voordeel dat je kleine flesjes kan bestellen om uit te testen wat je zelf goed vind.
ik heb naast mothers ook al poorboys aangeschaft ifv werken in het zonnetje:cool: :cool:
en daar komt binnenkort nog wat van bij,ik moet eerlijk toegeven:dat stopt niet meer,die trein is vertrokken..
groeten grandscenicman
 
grandscenicman zei:
en wat de produkten betreft:mothers is goedkoper dan meguiar en zeker zo goed ,zoniet beter!!
poorboys is ook zeer goed en heeft het voordeel dat je kleine flesjes kan bestellen om uit te testen wat je zelf goed vind.
ik heb naast mothers ook al poorboys aangeschaft ifv werken in het zonnetje:cool: :cool:

tnx! bedankt voor deze nuttige info.

heb micro vezel doek geregeld en ga ook een was handschoen en een droogdoek kopen op korte termijn.
net wat je zegt, die producten hier moet ik me echt eerst ff in verdiepen.
voor iemand die zijn vorige auto met onverdunde vloerreiniger en een bezem schoonschrobte is het wel veel info.
(vrees niet heb ook een kreidler en een celica gehad die er wel altijd mooi bij stonden)

tot zo ver trekt dodo juice me wel, mooie site.
maar dat is puur gevoel, ga eerst maar eens goed lezen.