• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ffe voorstellen

Rinse

Detailing rookie
11 feb 2011
15
0
Hallo iedereen,

Mijn naam is Rinse, best toepasselijk dus ,^^ en van afkomstig van Belgie, Leuven om meer precies te zijn.

Ik ben 23 jaar en heb een lange tijd met de vorige wagen van mijn nonkel rondgereden.
Een Peugeot 406 van 1999, die zat al vol blutsen en krassen, perfect als eerste auto maar had daarmee niet echt de neiging om hem elke week grondig te poetsen.

Na 2 jaar dan mijn eigen auto gekocht, een grijze Alfa Romeo GT van 2007 en meteen was het volledig omgekeerd, wat betreft het poetsen.
Hij moest elk weekend proper zijn, in't begin denk je dan dat je goed doet met een spons en wat dreft...

Dan begon ik wat meer op te zoeken en leerde ik over de 2 emmer methode en verschillende producten/accesoires voor mijn auto beter te kuisen.
Het duurde dan ook niet lang voor ik een hele hoop producten/accesoires had om de wagen te doen blinken...

Sinds enkele maanden heeft de Alfa GT plaats gemaakt voor een zwarte Lexus IS220d van 2008.
De vorige eigenaar heeft de auto wel goed verzorgd, qua onderhoud en het interieur. Maar denk dat de lak meer wasstraten gezien heeft dan dat hij met de hand gewassen geweest is (swirls enz).

Vandaar dat ik hem wil poljsten en waxen, machinaal met DAP maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

De reden dus dat ik hier ben, ik heb hier al enorm veel op gelezen en ben er al een stuk wijzer uit geworden.
Al is het toch niet gemakkelijk om zomaar aan al de producten/pads aan uit te kunnen...

Hier alvast de Lexus:
lexusbuitenkant.jpg
 
Welkom, mooie kar! En de producten leer je vanzelf wel kennen, enkel in het begin lijkt het een beetje een warboel. :grinning:
 
Welkom Rinse,
veel lees en kijk plezier.

Onder het kopje https://forum.Carclean.com/cc_postst5868/Volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-DAP500900.aspx
vind je waarschijnlijk in grote lijnen alles waar je naar zoekt om mee te beginnen.

Bij vragen horen we het wel..