• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Fiat barchetta

BlackBarchetta

Detailing chief
15 jun 2016
76
93
56
Onze Fiat barchetta uit 2000 is een troetelkindje dat altijd in de garage woont, en daar af en toe voor een ritje of een vacantie uit mag.
Ze is al eerder gepolijst, en gezien haar beschermde leven, was het doel dan ook niet een volledige correctie. Ze heeft wat lakdefecten, wat gebruikssporen hier en daar, maar de lak is zo boterzacht, dat ik niet achter elk krasje aanloop met de DAP. Als ik dat deed, zou ik er een dag taak aan hebben.
Het doel was daarom, de glans te verhogen, minimale swirls weg te werken, en de rest zo veel mogelijk onzichtbaar te maken.
Daarvoor heb ik Turtle Was Hybrid Ceramic Polish & Wax gebruikt, in combinatie met een Scholl Softouch pad. Dit is een ultrazachte pad, die meer bedoeld is voor het aanbrengen van waxen en glazes. Na wat experimenteren haalde ik hier echter het beste resultaat mee op deze zachte lak.
Ik was van plan, dit alles nog af te toppen met Collinite 915, maar na proberen zag ik geen verschil. Of de wax houdt niet op dit aalgladde oppervlak, of je ziet het gewoon niet. Na 24 uur curen is er daarom Turtle Wax Hybrid Ceramic Spray Coating op gegaan, vanwege de makkelijke onderhoudbaarheid.
Verder heb ik niet de hele auto in één keer gedaan, maar elke dag een paneeltje.
Geen foto's van het proces, maar wel twee van het resultaat. Niet slecht voor een auto van 20 jaar oud in originele lak dacht ik.
C22ED2C2-AFD5-4133-B646-CF387158DB77.jpeg
656CB0DC-698C-42A7-9CAB-48FFF10F3ED3.jpeg
4C48A74C-9BC3-435B-AFB8-6ADB0B7B3A7A.jpeg
 
Ik heb ook een tijdje rondgetoerd in een barchetta, 1 van de eerste, ik denk uit 1995.
17"ers eronder, sebring uitlaat andere luchtfilter, chroom rolbeugels...

Er was toen ook een club actief in Nederland en België waarmee ik enkele rondritten gedaan heb. Zalig!