Whellow all,
Inmiddels weer paar dagen geleden gewassen, maar ik was ook redelijk laat met wassen na ons weekje winter wonder weer...
Het plaatje vooraf:
Standaard vieze bagger van pekel en gesmolten sneeuw, gemixt met ander weg viezigheid.
Begonnen met de velgen. Deze ingespoten met Bilt-Hamber Auto-Wheel en laten werken, ondertussen de banden ingespoten met Poorboy's World APC+D en met een stevige borstel de banden een goede scrub gegeven.
Op zich redelijk veel vervuiling, maar heb erger gezien. De velgen zelf nog met een detail brush, de Mothers Wheel Brush en een EZ Detail Brush behandeld in mn wasemmer met een scheutje Dodo Born to be Mild shampoo.
Daarna de carrosserie in gespoten met Bilt-Hamber Auto-Foam met een hoge druk handpomp. Dit lekker laten intrekken voor een paar min, om vervolgens goed af te spuiten met de hogedruk reiniger.
Lekker laten weken:
Na het afspoelen:
Ben zeer te spreken over het resultaat van alleen de Bilt-Hamber. Je ziet het meeste vuil al verdwijnen en dat zonder de lak aangeraakt te hebben. Voor een pre-wash zeker een aanrader wat mij betreft.
Tuurlijk krijg je niet de hele auto schoon, maar overall is er al aardig wat van het vuil losgeweekt. Tuurlijk is de beating and sheening nog niet helemaal terug, daarom is wassen zeker nog wel nodig (in dit geval dan) :
Na dit rondje pre-wash, de foamlans er bij gepakt en de gehele auto een fijne witte sneeuw laag gegeven
Hiervoor Monello Artico Magico gebruikt en deze lekker laten weken
Ondertussen met een detail brush alle kiertjes en randjes gesopt, om ook daar alle viezigheid tussen uit te krijgen. Wat een heerlijke hobby is dit toch
Helaas moest ik de auto na het afspoelen gebruiken voor een ritje, dus voor de oplettende kijker welke zou zijn opgevallen dat de auto ineens anders staat: dat klopt
Aangezien de auto weer in aanraking is gekomen met stof en vuil, nog een keer afgespoten met de HD en een extra foam rondje. Dit keer gekozen voor Valet-Pro Advanced Neutral Snow Foam mede omdat m'n Monello op was
Na het afspoelen rondje (nummer 6 ofzo? Ben de tel kwijt...) was het dan eindelijk tijd om de was handschoen aan te trekken, althans soort van. Mn 2 Grit Guard emmers er bij gepakt, lekkere scheut Dodo Juice BTBM er in en aan de slag met mn Microfiber Madness washmit voor het bovenste gedeelte van de auto en de onderzijde met de Wash Pad.
Na het afspuiten (daar gaan we weerrrr) nog een ronde met de Bilt-Hamber Korrosol over de lak, om het aanwezige vliegroest te vangen. Viel mij reuze mee, weinig tot geen reactie te zien op 1 plekje na
Je raad het nooit, maar de HD mocht weer aan t werk. Alles er weer af, tijd om te gaan drogen. Hiervoor heb ik de Microfiber Madness Chipmunk XL gebruikt, een fijne grote droogdoek met een sterke absorbering. Lekker formaat en de auto is zo weer droog. Even de deuren open om het overtallige water weg te laten lopen uit alle kieren en op naar de ramen schoonmaken.
Ik ben al een tijdje fan van Poorboy's World Glass Cleaner, vanwege het streeploos resultaat. Tip hierin is wel 2 microvezel doeken te gebruiken:1 voor het schoonmaken, 1 voor het na poetsen. Zelf maak ik de ramen schoon met Dope Fibers Glass doeken en neem af met een Valet Pro Advanced doek voor een streep- en vlekloos resultaat.
Voor schoonmaak:
Na schoonmaak:
En nu tijd om al m'n werk te verzegelen en wat shine toe te voegen. Ook ik heb te veel keuzes om uit te kiezen, maar dit keer heeft Collinite 845 de voorkeur gehad. Blijft een heerlijke Wax, gemakkelijk aan te brengen en een mooi resultaat (al zeg ik het zelf)
Al met al een lekker ontspannen en rustgevend dagje geweest, met een zichtbaar resultaat. Helaas geen foto in de zon met de banden dressing er op (gekozen om de 303 Aerospace Protectant er op te smeren, dit om uit te proberen en omdat ik meer van een matte finish ben dan glim banden.), maar dat weten de meeste zich wel voor te stellen hoe dat er uit ziet
Thanx voor het lezen, hopelijk kunnen vermaken en wees vrij om tips of commentaar te geven natuurlijk
Nu (nog steeds) de binnenkant weer eens doen, helaas deze week aardig vol geboekt et werk en andere verplichtingen, maar deze volgt spoedig (want het moet echt, oof)
Greetz Emiel
Inmiddels weer paar dagen geleden gewassen, maar ik was ook redelijk laat met wassen na ons weekje winter wonder weer...
Het plaatje vooraf:
Standaard vieze bagger van pekel en gesmolten sneeuw, gemixt met ander weg viezigheid.
Begonnen met de velgen. Deze ingespoten met Bilt-Hamber Auto-Wheel en laten werken, ondertussen de banden ingespoten met Poorboy's World APC+D en met een stevige borstel de banden een goede scrub gegeven.
Op zich redelijk veel vervuiling, maar heb erger gezien. De velgen zelf nog met een detail brush, de Mothers Wheel Brush en een EZ Detail Brush behandeld in mn wasemmer met een scheutje Dodo Born to be Mild shampoo.
Daarna de carrosserie in gespoten met Bilt-Hamber Auto-Foam met een hoge druk handpomp. Dit lekker laten intrekken voor een paar min, om vervolgens goed af te spuiten met de hogedruk reiniger.
Lekker laten weken:
Na het afspoelen:
Ben zeer te spreken over het resultaat van alleen de Bilt-Hamber. Je ziet het meeste vuil al verdwijnen en dat zonder de lak aangeraakt te hebben. Voor een pre-wash zeker een aanrader wat mij betreft.
Tuurlijk krijg je niet de hele auto schoon, maar overall is er al aardig wat van het vuil losgeweekt. Tuurlijk is de beating and sheening nog niet helemaal terug, daarom is wassen zeker nog wel nodig (in dit geval dan) :
Na dit rondje pre-wash, de foamlans er bij gepakt en de gehele auto een fijne witte sneeuw laag gegeven
Hiervoor Monello Artico Magico gebruikt en deze lekker laten weken
Ondertussen met een detail brush alle kiertjes en randjes gesopt, om ook daar alle viezigheid tussen uit te krijgen. Wat een heerlijke hobby is dit toch
Helaas moest ik de auto na het afspoelen gebruiken voor een ritje, dus voor de oplettende kijker welke zou zijn opgevallen dat de auto ineens anders staat: dat klopt
Aangezien de auto weer in aanraking is gekomen met stof en vuil, nog een keer afgespoten met de HD en een extra foam rondje. Dit keer gekozen voor Valet-Pro Advanced Neutral Snow Foam mede omdat m'n Monello op was
Na het afspoelen rondje (nummer 6 ofzo? Ben de tel kwijt...) was het dan eindelijk tijd om de was handschoen aan te trekken, althans soort van. Mn 2 Grit Guard emmers er bij gepakt, lekkere scheut Dodo Juice BTBM er in en aan de slag met mn Microfiber Madness washmit voor het bovenste gedeelte van de auto en de onderzijde met de Wash Pad.
Na het afspuiten (daar gaan we weerrrr) nog een ronde met de Bilt-Hamber Korrosol over de lak, om het aanwezige vliegroest te vangen. Viel mij reuze mee, weinig tot geen reactie te zien op 1 plekje na
Je raad het nooit, maar de HD mocht weer aan t werk. Alles er weer af, tijd om te gaan drogen. Hiervoor heb ik de Microfiber Madness Chipmunk XL gebruikt, een fijne grote droogdoek met een sterke absorbering. Lekker formaat en de auto is zo weer droog. Even de deuren open om het overtallige water weg te laten lopen uit alle kieren en op naar de ramen schoonmaken.
Ik ben al een tijdje fan van Poorboy's World Glass Cleaner, vanwege het streeploos resultaat. Tip hierin is wel 2 microvezel doeken te gebruiken:1 voor het schoonmaken, 1 voor het na poetsen. Zelf maak ik de ramen schoon met Dope Fibers Glass doeken en neem af met een Valet Pro Advanced doek voor een streep- en vlekloos resultaat.
Voor schoonmaak:
Na schoonmaak:
En nu tijd om al m'n werk te verzegelen en wat shine toe te voegen. Ook ik heb te veel keuzes om uit te kiezen, maar dit keer heeft Collinite 845 de voorkeur gehad. Blijft een heerlijke Wax, gemakkelijk aan te brengen en een mooi resultaat (al zeg ik het zelf)
Al met al een lekker ontspannen en rustgevend dagje geweest, met een zichtbaar resultaat. Helaas geen foto in de zon met de banden dressing er op (gekozen om de 303 Aerospace Protectant er op te smeren, dit om uit te proberen en omdat ik meer van een matte finish ben dan glim banden.), maar dat weten de meeste zich wel voor te stellen hoe dat er uit ziet
Thanx voor het lezen, hopelijk kunnen vermaken en wees vrij om tips of commentaar te geven natuurlijk
Nu (nog steeds) de binnenkant weer eens doen, helaas deze week aardig vol geboekt et werk en andere verplichtingen, maar deze volgt spoedig (want het moet echt, oof)
Greetz Emiel