Toen de Porsche arriveerde was de glans aan de matte kant en door het wassen in de afgelopen jaren, over het geheel bedekt met kleine krasjes. Her en der zaten ook wat langere en diepere krassen. De lak werd opgemeten en de dikte van de panelen verschilde flink: tussen de 90 en 200 micron. In zijn 15 jarige leven zal de auto meermaals gepoetst zijn en ook zijn er wat panelen overgespoten geweest. We zijn daarom extra voorzichtig en lakbesparend te werk gegaan.
Een algehele mattige uitstraling, maar desondanks een beauty van een auto:
Na een volledige Iron.X behandeling is de auto uiteraard ook gekleid:
Een veilige 50/50. Links de behandelde motorkap, rechts het onbehandelde zijscherm:
Spiegel met een spot buff pad:
Lastige delen met een Uni-Cone (zwart):
De eigenaar had nooit durven dromen dat zijn Porsche er zo bij zou staan:
Hoewel de lak zich redelijk makkelijk liet corrigeren, was het duidelijk dat deze lak ontzettend zacht was. Een korrel net niet genoeg af laten breken, of net even teveel druk met een doek en je liet sporen achter. We hebben daarom geadviseerd om de auto de optionele C.Quartz behandeling te laten ondergaan. Hiermee behoudt de auto langer zijn diepe glans en uitstraling.
De auto is roterend behandeld met de gehele Monello Raffini lijn. Tijdens het finishen (D/A) hebben we zowel Raffini Finale als Meguiar's M205 gebruikt. De lak was zo delicaat en M205 neemt op oudere lakken net iets makkelijker af. Helaas moesten we voorzichtig blijven met het afnemen en ontvetten van de lak en bracht de M205 ons uiteindelijk geen voordeel.
[/size][/color]