• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full detail: Volkswagen Polo 6n2 2001

rikkie

Detailing rookie
28 sep 2012
131
0
Een detail van mijn eigen wagen namelijk een Volkswagen polo 6n2.
Hij is van het bouwjaar 2001 en levert met een 1.4 16v motor een vermogen van 55 kilowatt wat overeenkomt met ongeveer 75 paardenkrachten.
Rijdt fijn, leuk en zuinig wat toch fijn is als je nog maar 20 jaartjes bent :-"

Auto al een kleine driekwart jaar in bezit en eigenlijk nooit een echt een full detail gegeven, wel is gekleid en voorzien van een laagje poorboys nattys wax maar meer ook niet.
Dus dit was wel nodig, er zaten toch redelijk krasjes op en ook wat grote her en der helaas.
Ongeveer een week mee bezig geweest en dan vooral de avond uurtjes en de hele donderdag!

Helaas ben ik nog niet heel lang met detailen bezig maar ik probeer het beste kwa fotos er van te maken net als een showoff! Tips dus van harte welkom.
Ik probeer het in een logische volgorde te zetten met aan het einde het resultaat.

Wassen:

Auto als eerst voorzien van een laagje foam gebruikt gemaakt van de Karcher foam lans icm autobrite - super snow foam in tussen tijd met een kwarst de rubbers ingewerkt met Meguairs APC 1:10 en daarna de gehele auto afgespoten.
Hierna de sponningen ingespoten met Dasty en ingewerkt met een borstel en afgespoten met HD.
Motor ruimte ook ingespoten met Meguairs APC 1:10 en ingeborsteld en afgespoeld
Tevens de kenteken platen verwijderd en de roosters + grill verwijderd om het er achter schoon te maken met Meguairs APC 1:10
Als laatst de velgen ingespoten met een velgenreinger en later met C.Pro - Iron X behandeld wat minimaal resultaat gaf.
Waarna het wassen kon beginnen met 2 EM - Monello lavare - Monello Washmitt en gedroogd met Monello - Senza Acqua Drying Towel.

DSC07137.jpg

Kleien

Na het wassen begonnen met kleien van de lak.
Gebruik gemaakt van de volgende klei: Monello - Dolce Verde klei icm Poorboys - Spray&wipe 1:4
Kwam niet heel veel troep van af ivm het eerdere gekleid te hebben.
Helaas geen foto's gemaakt bij deze stap [:diablo]

Polijsten
Na het afplakken van alle rubbers begonnen met een inspectie rondje en toch wat dingen gevonden, helaas weinig fotos gemaakt.. iets wat ik de volgende keer wel moet doen :schaam
Ik ben begonnen met een testpot en wetende dat een VAG lak erg hard is heb ik de Ferm rotary er bij gepakt met de Monello - Kompressor Light Cutting Pad - 6inch - Oranje icm met Monello Inizio forza dit bleek een best goeie combinatie te zijn en hier mee door gegaan.
Afgebouwd met de Polishpower - Dap500 icm Monello - Kompressor Polishing Pad - 6inch - Wit en dat beviel ook goed. Bij een donkere kleur misschien beter geweest om met Mezzo nog af te bouwen maar bij zilvergrijs zag ik weinig verschil vandaar de 2 stappen combinatie.
DSC07191.jpg


Na het polijsten afgenomen met Monello - spruzzo en geinspecteerd en het resultaat was toch erg knap - ongeveer 95% van de 100% resultaat.

Waxen
Na dat de wagen helemaal was afgenomen met Monello - Spruzzo ervoor gekozen geen glaze of een sealant aan te brengen maar direct een wax.
Als wax heb ik gekozen voor de Autofinesse - Temptation Car Wax icm Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black

Overige
Hierna de Trims voorzien van een laagje Poorboys - Trimrestritor en de ramen schoongemaakt met Dodo Juice - Clearly Menthol Refill Concentrate (1:4)
de grill ingespoten met riwax - Multibril om goed tussen het honinggraad structuur te komen.
Banden voorzien van een laagje Poorboys - Bold 'N bright
DSC07201.jpg

Interieur
Als eerst de auto grondig stofgezogen, kwam niet heel veel troep uit omdat ik hem regelmatig bij hou.
De plastic delen en wat stoffen delen van het interieur ingespoten met Meguairs APC 1:10 en in geborsteld met een kwarts en afgenomen met een MF-doek en als laatst voorzien van een laagje Poorboys - Natural look.
De matjes zien stiekem niet meer te redden maar doordat de aan het bouwen zijn en de straat eruit ligt geen nieuwe besteld maar ze even iets bijgespoten met Action matzwart.
Na de bouw komen er nieuwe matten in de Polo.

Wat 50/50 fotos

DSC07141.jpg

DSC07144.jpg


DSC07136.jpg

DSC07254.jpg


DSC07134.jpg

DSC07261.jpg


DSC07130.jpg

DSC07216.jpg


Wat na fotos:
DSC07220.jpg

DSC07221.jpg

DSC07225.jpg

DSC07217.jpg

DSC07214.jpg

DSC07227.jpg

DSC07250.jpg

DSC07245.jpg


Dit was mij show-off
tips of opmerkingen zijn altijd welkom!

Groetjes
Rikkie!
 
Heel nette detail! :cool: Je zegt al 95% behaald te hebben, wellicht had je die andere 5% met een extra polijststap toch kunnen behalen. Maar dat zal wel een erg klein verschil geweest zijn. Vind op zilvergrijs dit lastig waar te nemen. Top ook dat je achter alle rooster/grilles alles schoonmaakt.
 
@ Ik denk als ik de laatste 5 procent had willen behalen dat ik inderdaad een extra stapje had moeten doen maar dan ook de 1e stap wat hoger.
Misschien geel met inizio of zelf een wol.

Voor de rest, allemaal bedankt voor de leuke reacties!
Toch nog mensen die het wel begrijpen wat je allemaal doet :|
 
Ziet er netjes uit! Maar was die vossenstaart om achter de roosters schoon te maken?
Je ben wel de Dasty vergeten in je lijst van gebruikte materialen :)
 
Neeeeeen w^^w

Goed dat je het zegt ff aanpassen :)^

Vandaag ook de auto weer gewassen, detail was van een week geleden maar auto had al weer aardig laagje stof.
Mede doordat mijn vriendin een zandweg heeft van(!) 1.5 KM waar ik door heen moet om daar te komen..
En thuis zijn ze in de buurt bezig met de nieuwbouw en stoft ook vreselijk.

Maar wat een genot de beading en de sheeting van de Autofinesse wax!
 
Mooie detail!

Heb je de iron.X goed laten inwerken? Ben zelf namelijk wel erg te spreken over het product!
 
Het is niet dat ik niet tevreden ben over iron-X, in tegen deel zelfs het werkt super.
Maar ik had deze velgen al wel eens eerder behandeld met iron-X dus de behandeling van deze detail kwam er weinig tot geen rood meer vanaf.
 
Netjes gedaan, ziet er weer een paar jaar jonger uit!

Je hebt een Wookie aan je sleutelbos hangen ;)