Afgelopen paasweekend een VW Golf V 1.6 FSI van eind 2007 onder handen genomen. De auto wordt veelal zakelijk gebruikt door het verhuisbedrijf waar ik voorheen werkzaam was. De auto wordt dus misschien 4 keer per jaar door een wasstraat gereden, en misschien 2x per jaar uitgezogen, en dat is het ongeveer wel.
Op Goede Vrijdag begonnen en op 2e Paasdag geeïndigd, met in totaal 25 uur werk.
Gebruikte produkten:
Met het wassen: Shampoo: Dodo Juice Sour Power, sponningen gedaan met Meguiar's APC+ (1:4), plaatdelen onder de sierstrip ingespoten met Meguiar's Body Solvent.
Velgen waren zeer vervuild en zijn 2 keer met APC (1:4) gedaan en 2 keer met Meguiar's All Wheel Cleaner en daarna nog 2 keer met Iron-X.
Motorruimte gedaan met APC+ (1:4), afgespoten, en gedroogd en daarna voorzien van Chemical Guys VRT/VRP Dressall Super Shine.
Interieur gereinigd met APC+ (1:10), matten en voorstoelen gereinigd met APC+ (1:4) met extractor. Stoelen na drogen vuil en waterafstotend gemaakt met 303 Fabric Guard.
Dashboard en andere plastic delen gedressed met Chemical Guys Natural Shine Dressing
Ruiten gedaan met Meguiar's NXT Glass Cleaner.
Auto gekleid met Meguiar's consumenten klei met als lube meguiar's Last Touch (verdunt 1:1)
Exterieur trims gedaan met Poorboys World Trim Restorer, gedressed met Chemical Guys VRT/VRP Dressall Super Shine.
Polijstwerk gedaan met de Polishing Power DA Polisher DAP 900 met Menzerna PG1000 (eq. Monello Inizio) op gele cutting pad Hex Logic 5,5 inch, daarna gefinished met Menzerna Final Finish PO106FA op lichtgroene Monello Kompressor 6 inch pad.
Afgenomen met Meguiar's M34 Final Inspection.
Vervolgens de lak gecleaned en gevoed met Dodo Juice Lime Prime op zwarte Monello CCS Concorso 5,5 inch pad met DAP 900.
Vervolgens nog de Sealant aangebracht: Chemical Guys Jetseal 109
De dag daarop de wax handmatig aangebracht: Meguiar's M16 Prof. Paste Wax
Velgen behandelt met Chemical Guys Metal Shine, en wederom met Chemical Guys Jetseal 109 gesealed.
Banden gedaan met Meguiar's Hot Shine Tire Gel
De foto's:
Voor:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Na de APC (2x) en de Meg's All wheel Cleaner (2x):
Kleien halve motorkap:
Kleien half dak:
Verassend genoeg bleven er na het kleien weinig lakdefecten over. Paar beschadigingen en vrij weinig swirl-vorming.
Iron-X aan het werk:
Na het polijstwerk, de Lime Prime en de Sealant:
After pic's:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Het bekende Nicknamelessje
De reflectie van de zon door het dakraam via de auto op de overhead-deur:
Bedankt voor het kijken, en ik sta open voor alle kritieken
Op Goede Vrijdag begonnen en op 2e Paasdag geeïndigd, met in totaal 25 uur werk.
Gebruikte produkten:
Met het wassen: Shampoo: Dodo Juice Sour Power, sponningen gedaan met Meguiar's APC+ (1:4), plaatdelen onder de sierstrip ingespoten met Meguiar's Body Solvent.
Velgen waren zeer vervuild en zijn 2 keer met APC (1:4) gedaan en 2 keer met Meguiar's All Wheel Cleaner en daarna nog 2 keer met Iron-X.
Motorruimte gedaan met APC+ (1:4), afgespoten, en gedroogd en daarna voorzien van Chemical Guys VRT/VRP Dressall Super Shine.
Interieur gereinigd met APC+ (1:10), matten en voorstoelen gereinigd met APC+ (1:4) met extractor. Stoelen na drogen vuil en waterafstotend gemaakt met 303 Fabric Guard.
Dashboard en andere plastic delen gedressed met Chemical Guys Natural Shine Dressing
Ruiten gedaan met Meguiar's NXT Glass Cleaner.
Auto gekleid met Meguiar's consumenten klei met als lube meguiar's Last Touch (verdunt 1:1)
Exterieur trims gedaan met Poorboys World Trim Restorer, gedressed met Chemical Guys VRT/VRP Dressall Super Shine.
Polijstwerk gedaan met de Polishing Power DA Polisher DAP 900 met Menzerna PG1000 (eq. Monello Inizio) op gele cutting pad Hex Logic 5,5 inch, daarna gefinished met Menzerna Final Finish PO106FA op lichtgroene Monello Kompressor 6 inch pad.
Afgenomen met Meguiar's M34 Final Inspection.
Vervolgens de lak gecleaned en gevoed met Dodo Juice Lime Prime op zwarte Monello CCS Concorso 5,5 inch pad met DAP 900.
Vervolgens nog de Sealant aangebracht: Chemical Guys Jetseal 109
De dag daarop de wax handmatig aangebracht: Meguiar's M16 Prof. Paste Wax
Velgen behandelt met Chemical Guys Metal Shine, en wederom met Chemical Guys Jetseal 109 gesealed.
Banden gedaan met Meguiar's Hot Shine Tire Gel
De foto's:
Voor:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Na de APC (2x) en de Meg's All wheel Cleaner (2x):
Kleien halve motorkap:
Kleien half dak:
Verassend genoeg bleven er na het kleien weinig lakdefecten over. Paar beschadigingen en vrij weinig swirl-vorming.
Iron-X aan het werk:
Na het polijstwerk, de Lime Prime en de Sealant:
After pic's:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Het bekende Nicknamelessje
De reflectie van de zon door het dakraam via de auto op de overhead-deur:
Bedankt voor het kijken, en ik sta open voor alle kritieken