• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail VW Lupo 1.4 16v

Leon Sport

Detailing addict
18 mei 2008
45
52
42
Sinds vorige week een "nieuwe" 2e hands bolide bij op de oprit.
Voor de vrouw des huizes “moest” er een zwarte Lupo komen, het liefst met airco, alles elektrisch en een Open Air.
Nou aan alle wensen is voldaan! Zodoende staat de kleine wolf nu sinds een kleine week bij ons op de oprit.

Auto was met een ontzettend vies vet "poetsmiddel" gepoetst. Hij glom wel maar de krassen die de lak met zich mee droeg waren ook nog goed te zien. Technisch was de Lupo in bijna 100% staat. Paar kleine zaken die verholpen moesten worden (zijn inmiddels opgelost), grote beurt (ook al uitgevoerd) en de koppeling /drukgroep vervangen (doe ik morgen).
Afgelopen zaterdag kon ik mijn pijlen dus eerst op het in- en exterieur richten!

De Lupo onderging het volgende programma:
- Wassen met Poorboys slick&suds
- Velgen + banden ontvetten met APC
- Sponningen, binnenkant portieren, raamlijsten e.d. ontvet met APC
Vervolgens de lak geïnspecteerd, testspot gedaan en wat ik al vermoede een knetterharde lak! Zwaar geschut moest aan de bak aangezien er op de portieren en motorkap behoorlijke krassen zaten!

Plan:
- Zware krassen – oranje/groen i.c. met Inizio (Festool Roterend)
- Hele auto – groen i.c. met Mezzo (Festool Roterend)
- Hele auto – wit i.c. met Mezzo (Festool Roterend)
- Hele auto – licht groen i.c. met Finale op de DAP

Tussendoor de auto steeds ontvet met Spruzzo om te kunnen zien waar nog wat hersteld moest worden.
Complete lakwerk nogmaals ontvet om vervolgens de Aquartz aan te brengen. Ik had de sample nog staan en aangezien het geen grote auto is en het op mijn Leon goed bevallen is wilde ik de Lupo er ook mee doen.
Met de DAP aangebracht i.c. met blauw.
Een geweldige glans kwam tevoorschijn! Vervolgens met de föhn rond geweest (weet niet of het echt werkt….maar toch)
Verder gegaan met de ramen, zowel de binnen als de buitenkant. Autoglym (blauw) car glass polish was hierbij de “hulp”.
Uiteraard interieur verder netjes gemaakt, bekleding gereinigd daar waar nodig / noodzakelijk. Nieuwe mattenset erin.
De volgende dag de auto met de Reload spray sealent nagelopen en hem vervolgens lekker binnen in de warme garage laten staan. De banden met de Meg Tire gel en de trims met PB Trim Restorer aangepakt. Tevens op alle ramen RainX aangebracht.

De volgende dag de Lupo naar buiten gereden en in de zon nogmaals de staat bekeken.
Links en rechts zijn er nog wel wat lichte krasjes te zien maar met een verbetering van 95% ben ik en mijn vriendin ook dik tevreden!

Ik heb helaas geen voor- en/of tijdens foto’s dus je zult het moeten doen met deze “mobiele- nafoto’s”.

Helaas lukt het me niet vanaf mijn huidige comp om de foto's te uploaden dus verwijs ik ff naar deze link van het Lupo Forum.

http://www.lupoclub.nl/phpbb/viewtopic.php?f=9&t=6747
 
Voor de top heb ik geen speciale reininigsmiddelen gebruikt, schoon gemaakt met APC, gevoed met natural look. Kwam echter niet veel van af.
 
Is de waterdichtheid nu niet aangetast? Of is het vrij dik matriaal? Maar eindresultaat is erg mooi!