• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full detail zwarte SLK vragen

ridsel

Detailing addict
12 jan 2015
58
50
Is het eigenlijk altijd best om je pad volledig in te wrijven met product?
Ik ben begonnen aan een full detail van mij SLK. Swirls zijn wel weg met Menzerna 400 Heavy Cut Compound + Scholl Concepts - Purple Compounding Pad, maar enkele oppervlakkige krasje had ik toch nog wat beter willen krijgen.
Welke combinatie zou ik nog kunnen proberen om het beter te krijgen? Momenteel niks "sterkers" in huis.
Overigens was naar het einde toe van deze eerste stap mijn pad zo warm dat hij zeer makkelijk van de DAP900 vloog. Wat kan ik hier aan doen?
Ik probeer er een goeie foto van te trekken maar lukt nie goed. Morgen even proberen met ander toestel.

ih1no8.jpg


ih1no8.jpg
[/IMG]
f9f61f.jpg

Bedankt voor de info.
 
Ik zelf doe afhankelijk van de pad een paar druppeltjes polijstmiddel op de pad en 1 spray detailspray (verdunde PB S&W).
Verder als jij stelt dat de paarse Scholl pad te warm wordt op je DAP 900 (iets wat ik niet herken bij het gebruik op mijn bf21) dan heb ik het sterke vermoeden dat je te veel product gebruikt en te lang doorgaat met de pad zonder em tussendoor schoon te maken. Wellicht is dat ook gelijk de oorzaak dat je niet alle fijne krasjes hebt kunnen verwijderen. Als ik niet naast de auto sta is het lastig om hier over te oordelen natuurlijk maar wellicht heb je wat aan de opmerking.
 
+1 voor Ric325i

Ook ik doe een goede spray Spray&Wipe 1:1 en een aantal druppels polijstmiddel op de pad.

Een pad die op de DAP te warm word, dat heb ik nog maar 1x meegemaakt en dat was toen ik mijn eerste auto polijstte met één en dezelfde pad. Deze maakte ik tussendoor met wat Spray&Wipe schoon door het erop te sprayen en in mijn hand schoon/droog te draaien. :p

Dit is uiteraard funest voor je pad. Hij word door en door verzadigt, word veel te warm, kan niet meer goed slijpen, slijt als een malle en implodeert uiteindelijk.

Misschien kan je dit herkennen in je situatie, zoals Ric325i aangeeft..?



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: ridsel
Dit zal inderdaad een heel stuk van de oplossing zijn.
Ik heb de pad tussendoor inderdaad niet schoon gemaakt. Ik heb wel geen pad cleaner. Hoe kan ik em tussendoor dan best schoonmaken?
Zal maar al wat reserve pads bestellen zeker?
 
Na elke hit of paneel (zelf beoordelen) even onder de kraan met warm water. Laten vol zuigen en dan weer voorzichtig uit knijpen tot er schoon water uitkomt. Dan even op standje1 op de dap droog draaien in een emmer en je kunt weer doorgaan
 
  • Leuk
Reactions: ridsel
Owkee en bij droog draaien hoef je de pad nergens tegen te duwen dan?
En dat je velcro van je pad dan nat is kan geen kwaad?
 
+1 voor Ric325i

Ook ik doe een goede spray Spray&Wipe 1:1 en een aantal druppels polijstmiddel op de pad.

Greetz

Dus eerst op de nog droge ongebruikte pad eens sprayen en dan telkens druppels polijstmiddel aanbrengen? Of breng je tussendoor ook nog Spray&Wipe aan?
 
Het kan geen kwaad voor je velcro en je hoeft nergens tegen aan te duwen. Even een paar tellen op standje 1!!! uitdraaien. Je hoeft geen S&W aan te brengen als je eenmaal bezig bent. Je pad is dan al vochtig van het schoonmaken
 
Hey Ridsel,

Denk niet te moeilijk, hoor. :p

Ik heb van de verschillende pads die i gebruik, meerdere liggen. Als ik dan bijv aan een motorkap begin, zet ik de pad op de machine, geef een paar spraytjes Spray&Wipe (kan je ook met water doen, maar een detailspray heeft ietsjes meer glijmiddelen), doe dan die paar druppels polijst op de pad, stempel het te behandelen stuk in, zet de machine op een lage stand en verdeel het polijstmiddel om dit egaal over het paneel én de pad te krijgen.

(Ik werk met een machine die 21mm uitslag heeft, jouw DAP heeft 8 mm, en die worden warmer. Ik wil dus nog wel vaker de pad vochtig maken/koelen met wat spraytjes tussendoor)

Ik polijst dan een 1/4 - 1/3 van een motorkap, als ik klaar ben kijk ik naar de pad en check hoe deze eruit ziet. Als hij helemaal wit is c.q. vol met polijstmiddel en/of grauwig is van vervuiling, dan vervang ik de pad al. (Meestal valt dit mee, dus dan doe ik nog één stukkie en vervang hem dan sowieso)

Als ik door mijn schone pads heen ben, heb ik al aardig wat gepolijst en ga dan de (2-4) pads wassen. Dit doe ik met warm water en Dreft.

  • Afspoelen
  • Paar streepjes Dreft eroverheen.
  • Met je platte hand over je pad heen raggen en met je vingers masseren.
  • Pad effe aan de kant leggen, kan hij even weken.
  • Volgende pad pakken en herhalen.
  • Uitspoelen.
  • Op je machine zetten en op een lage stand grotendeels van je water eruit slingeren. Snelheid later pas hoger, indien nodig.
Ik was en droog mijn pads op deze manier omdat ik ook pads heb die je niet kan uitwringen. De Monello Foam pads kun je dubbelvouwen/fijnknijpen, maar mij andere pads hebben een harde foambasis en kan je dus niet wringen.


Door je pads dus regelmatig schoon te maken of een schone te pakken, liever teveel als te weinig, behoud je de slijpkracht, slijten ze niet als een malle en worden ze niet te warm.



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: ridsel
Ik ga na het polijsten Cancoat aanbrengen.
Kan ik hiervoor nog Ultra glaze aanbrengen of heet dit geen nut?
 
Dit zal inderdaad een heel stuk van de oplossing zijn.
Ik heb de pad tussendoor inderdaad niet schoon gemaakt. Ik heb wel geen pad cleaner. Hoe kan ik em tussendoor dan best schoonmaken?
Zal maar al wat reserve pads bestellen zeker?
Insprayen met APC en onder de kraan uitwrijven (niet wringen) zie youtube bv.
Extra pads zijn altijd handig!