• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gebruik Poorboys World White Diamond of Black Hole

Roeland

Detailing rookie
8 okt 2009
141
0
Binnenkort ga ik een lichtgrijze auto detailen en heb een fles Poorboys World Black Hole voor m'n eigen auto staan.
Nu lees ik dat voor lichte auto's Poorboys World White Diamond geschikt is (wist ik al).
Mijn vraag is nu, kan ik mijn fles Poorboys World Black Hole hier ook voor gebruiken, anders moet ik daar weer een fles Poorboys World White Diamond voor kopen.
Zit er qua uitwerking een erg groot verschil in?
Heeft iemand deze combo al eens gebruikt ?
 
Diamond White is geoptimaliseerd voor lichte kleuren, black hole voor donkere kleuren. Wil je BH op een zilver grijze auto gebruiken, dan zal je daar je lak echt niet mee verpesten. De werking van een glaze zoals een DW of BH is het meest effectief op een wat oudere lak. Het is een glaze die de porien van de lak opvult. BH op licht grijze auto kan prima werken. Gewoon proberen, bevalt het resultaat niet dan kun je altijd nog overgaan naar DW.
 
Niet doen; Blackhole op een lichte auto laat krassen/e.d. duidelijker zien, en andersom ook.

Het accentueert juist de krasjes, want het gaat erin zitten en de 'kleurstof' is te verschillend met de lakkleur.
 
Wat Tinus zegt daar had ik ook al even aan gedacht.
Dat krasjes in een lichte lak door Black Hole juist geaccentueerd zouden kunnen worden, alleen wist ik niet of dat zo'n vaart zou lopen.
Hmmmm een klein dilemmaatje dus.
Misschien toch maar White Diamond kopen dan, kan ik gelijk een sample Aquartz Nano Paint & Glass Coating bestellen :heart_eyes:
 
@ Tinus, ik heb andere ervaring met BH op een lichtgrijze auto, pas geleden een Volvo XC90 T6 gedaan en daarop zag ik echt niets hoor !
 
Dat kan; ik heb eens samen met HaroldA1 (prof. detailer) een gekey'de lichtgekleurde motorkap behandelt waar de letters K U T op stonden. Dat ging niet helemaal weg, en toen Blackhole erop gesmeert.... Het woord K U T kwam weer helemaal terug... :-"

Dat komt omdat de krassen diep waren, en dus veel pigment/kleurstof uit de blackhole zich kon ophopen en dat was duidelijk zichtbaar. Gauw eraf gehaald dus, andersom werkt dat ook voor Whitediamond op een donkere kleur als hier krassen in zitten.

Op een auto met alleen wat lichte swirls of na een polijstbeurt is dit effect natuurlijk duidelijk minder :ja
 
Ik sluit me volledig bij Tinus aan.

Ik heb ook een kras in zwarte auto behandeld met white diamond (had daarvoor een lichtgrijze dus nog geen BH). de kras werd nog witter als van te voren.
Met BH was de kras tot 50% minde rzichtbaar.
 
Het is dus heel duidelijk, dit werkt dus niet.
Bedankt voor jullie input allemaal, ik ga een flesje White Diamond bestellen.
 
Op zich wel logisch dat de kleurstof in de donkere BH de krasjes opvallende maakt. Niet eerder zo over nagedacht, ik dacht dat de olie in het product de krasjes vulde en zo minder zichtbaar maakte.
 
nope, het vullende gedeelte is hoogstwaarschijnlijk op acryl basis, niet op oliebasis.

Een goede tegenhanger voor beide glazes is Chemical Guys EZ Creme glaze, ook een glaze gebaseerd op veel vullers, maar geschikt voor zowel donkere als lichte lakken.
 
@ GMT
weet je dat zeker?
ik gebruik de EZ al langer en bevatten volgens mij geen vullers.

volgens mij bevat de nieuwe glossworkz glaze van CG wel vullers.
 
Ja ik weet het zeker, heb het toevallig nog van de week uit mogen proberen. Ook lees je het vaak terug op de andere detailing fora, zoals detailingworld, detailingbliss, autogeek, etc. En ook de gebruikersrecensies op de CG sites spreken er lof over, niks mis met vullers in een glaze hoor. Glossworkz schijnt dan weer nóg beter te zijn, die trekt dan ook mijn aandacht.