• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gebruik van Gyeon Wetcoat op een nieuwe waxlaag.

KristofB

Detailing trainee
23 dec 2015
4
32
41
Dit weekend ga ik mijn auto detailen, nadien een nieuw laagje wax aanbrengen (Bouncers - Sherbet Fizz, nog geen ervaring mee, heb deze gratis gekregen bij een grote bestelling bij CC)

Nu mijn vraag is, hebben jullie ervaring met het gebruik van Wetcoat op een verse waxlaag.

Wetcoat maakt de lak waterafstotend maar doet niets aan de glans. Daarom zou ik wetcoat aanbrengen voor een extra waterafstotende laag. Maar gaat Wetcoat de duurzaamheid van de waxlaag verlengen? Of is het mogelijk dat wetcoat gaat reageren met de wax waardoor er glansvermindering zou zijn.

Alvast bedankt
 
Ik gebruik wetcoat niet gelijk, maar pas als de waxlaag wat minder word.
En dat dan alleen in de winter periode, zomers gaat er gewoon gelijk dan een nieuwe waxlaag op
 
Op een verse wax weet ik niet of het handig is. Je kan het niet zien wat het doet met elkaar. Ik zou even wachten en na een week of 6 mee beginnen. Bouncers zijn echt leuke waxen maar te onbekend hier.
 
Heb dit weekend mijn lak even opgefrist en de waskrasjes eruit gehaald, maar bij het aanbrengen van de wax van Bouncers ben ik gestopt. Wax droogt super rap en is niet op te blinken. Bleef ook een waas achter, dan maar terug ontvet met IPA, wax M16 van Meg aangebracht.

Lak is weer beschermt voor enkele maanden ;)