• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen tijd meer voor wax

Rinse

Detailing rookie
11 feb 2011
15
0
Ik ben heel het weekend bezig geweest met wassen, kleien en vooral polieren.

Met goed resultaat, de auto blinkt nu al als nooit ervoren en de vele swirls/krassen zijn weg.

Maar helaas, ik had de benodigde tijd wat onderschat en ben pas van daarnet klaar met polieren.
Ik moet morgen werken en had geen tijd meer om te voeden/waxen.

Ik zou er toch graag een laagje wax op leggen maar zal dit ten vroegste pas volgend weekend kunnen doen...

Wat is dan de beste stap voor het waxen sinds de wagen wel terug gewassen zal moeten op voorhand?
 
Gewoon wassen en goed afspuiten en drogen. Uiteraard met 2 emmers en een goede droogdoek om nieuwe swirls te voorkomen. Gebruik géén shampoo met wax-toevoeging en ook géén detailerspray. Eventueel zou je daarna de auto nog kunnen afnemen met IPA of Spruzzo o.i.d.

Daarna lekker poetsen met de wax ,^^
 
ik ken je collectie niet, maar als iets van een beschermende detailer(Red mist, QD+, Crystal mist) hebt eerst deze nog proberen aan te brengen (vandaag nog als dat lukt)

zo niet.
dan eerst, gebruik je de auto als WW auto?
zo ja, dan even wassen en dan toch even kleien (evt. Ipa wipedown) en dan voeden en sealant, wax aanbrengen.

zo niet, volstaat alleen het wassen.

succes :ja
 
Ik neem aan dat je met WW een woon/werk auto bedoeld? In dat geval is het antwoord ja $$)

Kan ik anders na het wassen bv. de pre wax cleaner van Mothers niet gebruiken?

Heb die niet maar dankzij de snelle levertijd van CC kan ik hem snel in huis hebben.. :-b
 
ja WW staat voor woon werk :schaam

ja volstaat ook, wist niet of je dat had.

ik zou dan wel gaan voor de Proffesional polish (1) van poorboys. deze is vele maler veelzijdiger dan de pre-waxcleaner van mothers of meguiars

succes! :party:
 
+1 redcat,

maat een detailer breng je sneller aan op het laatste moment.
en even wassen duurt wat langer :ja