• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

geur van motorolie in het interieur (bij langere ritten)

artemis12

Detailing rookie
5 aug 2009
48
0
Ik heb ooit eens een probleem gehad, ik stond voor de verkeerslichten en merkte een sterke motoroliegeur op. Ik ben dan na mijn rit eens gaan kijken in de motorruimte en wat bleek, de stop van de peilstok was losgekomen (of niet voldoende terug in de motor gestoken). Het gevolg was echter dat heel de motorruimte onder de olie hong. Ik ben dan direct naar de garage gereden en daar hebben ze het zo goed mogelijk proberen te reinigen. Nu met korte ritten valt het allemaal wel mee maar echter met lange ritten durft het in de wagen nog wel eens naar motorolie ruiken. Wat zou ik hier nog meer aan kunnen doen?(buiten een geurboompje)
 
Stoomreiniger of met een motorreiniger. Vervolgens afspuiten, alle elektrische delen goed afplakken/dekken!
 
Het veronrust me wat dat het al eens door de garage is schoongemaakt maar nog altijd na langere ritten te ruiken is , kan ik bijvoorbeeld zelf met wasbenzine de motorruimte nog eens cleanen of kan ik dan beter voorgenoemde producten gebruiken?
 
Buiten het brand gevaar,weet ik niet wat wasbenzine met je rubbers en slangen doet? Beter bovenstaande tips in ogenschouw nemen.
 
ja hoor, de oliedamp/oliemist gaat dan in de lamellen zitten...
Maar dat zul je waarschijnlijk niet ruiken, het zal de opgewarmde olie op het blok/uitlaat zijn wat je ruikt bij langere ritten...
 
ivo's zei:
ja hoor, de oliedamp/oliemist gaat dan in de lamellen zitten...
Maar dat zul je waarschijnlijk niet ruiken, het zal de opgewarmde olie op het blok/uitlaat zijn wat je ruikt bij langere ritten...
Daar zit ik ook aan te denken. Sowieso filter vernieuwen om zeker te zijn van.
Geen idee of je met een stoomapparaat nog wat winst kan behalen? Als je er bij komt, dan wellicht met zo'n klein 'Blokker' stoomgeval proberen om het wat te kuizen.
 
Filter ga ik zeker veranderen , wat een snelle reactie's hierzo zeg! Maar eigenlijk heb ik bij korte geen/weinig last van de geur , moest het toch het interieurfilter zijn , dan zou ik bij korte ritten toch ook al hinder ondervinden?
 
Juist, daarom zal het interieurfilter wel 'iets' doen, maar de geur komt waarschijnlijk vanuit de motorruimte elke keer... ;)
 
Je pijlstok zit nu wel goed stevig vast of een nieuwe houder waar de stok ingaat erop gezet?
Anders blijf je bezig..
Bij mijn vorige auto was hij "versleten" het plastic brak gedeeltelijk af dat kan na zoveel jaar, een nieuwe houder kostte bijna niks bij de VAG dealer.
 
De peilstok is nog gloednieuw , net als de auto :) Ik heb nog eens onder de motorkap gekeken en gevoeld maar ik kan geen olie meer treffen...
 
Ik zie op mijn laatste factuur van onderhoud (ongeveer 1000km geleden) dat het pollenfilter ook werd vervangen , als ik me niet vergis is dat hetzelfde als het interieurfilter?
 
artemis12 zei:
Ik zie op mijn laatste factuur van onderhoud (ongeveer 1000km geleden) dat het pollenfilter ook werd vervangen , als ik me niet vergis is dat hetzelfde als het interieurfilter?
dat is op zeker de zelfde