• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gewassen en gepolijste auto.Wie van de drie!

collin

Detailing addict
8 nov 2015
60
50
Ik heb van de week een auto volledig gewassen, gepolijst voorzien van glaze en wax.

I
bmw.jpg
c2.jpg
hyundai.jpg


Bijgaande ziet u drie foto's. Deze foto's zijn om ca.08:00 uur genomen .
Weten jullie welke dit is! Het zou prettig zijn als je aangeeft waarom je voor deze keuze heb gekozen.
 
Deze vraag stel ik omdat ik zeker de auto die met wax is gedaan er "netter/beter/strakker" er uit zou moeten zien.
Daarnaast vroeg ik mij af ik op de "juiste" manier bezig ben.
 
Dan is denk ik jouw werk de rechtse als je vindt dat het beter netter en strakker moet.

Laat ons je helpen.

Wat heb je allemaal precies gedaan. Vertel alsjeblieft zo veel mogelijk dan kunnen wij een zo goed mogelijk antwoord geven.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Fijn dat jullie even mee wilde kijken.

En de winner is foto 2 ook foto 1 zal wel gepolijst zijn maar niet door mij.

Wat heb ik gedaan.
Extern
gewassen met Meguiars Car Wash Shampoo en Conditioner
niet gekleid
Gepolijst Fein rotary machine met Monello Mezzo,Veloce, final met de onderstaande pads
scholpads paarst, oranje,zwart
Wegens tijdgebrek de volgende dag auto afgespold met tuinslang
poorboy black hole
collinite 845

Ramen gepolijst blauwe pad met turtle wax - clearvue glass polish
trims e.d. behandeld met lijnolie

Velgen met Irion X

Binnenkort wil ik een andere zwarte auto gaan behandelen alleen zitten daar wat schaaf krassen op.
Deze wil ik schuren met korel 2000,2500,3000,6000. Daarna kleien en polijsten etc.

Het schuren doe ik na alle waarschijnlijkheid met de hand, hier ben ik nog niet uit
Een trizac 3M, 6000 kost per schijfje ca.€6,00 terwijl een velletje ca. €0,90 kost
 
Laatst bewerkt:
vind de beading van foto 1 net wat mooier. Maar kan ook komen door een wasstraat met de goede hotwax behandeling. Wil dus niets zeggen of deze een mooiere glans heeft als die jij gedaan hebt.

als je foto 3 had gepolijst en in de wax had gezet, dan waren er wel een aantal die je nog goede tips hadden kunnen geven. Aan die auto is al even niets gedaan qua wax
 
Kan aan liggen dat ik op een telefoon kijk, maar ik zou ook een doekje over je camera lens halen, voor mij lijken ze alledrie wazig of door een vuile lens genomen!

Verder alles wel gezegd, polijsten en glaze kan je niet echt zien op deze foto's dan moet je licht en scherpe foto's hebben, enkel welke wax er eventueel het meest aanwezig is/recent is aangebracht en dan ga ik ook voor nr 2.
 
Niet gekleid? Compound en ook de finish met Rotary?

Wat is je redenatie erachter?

Niet gekeid omdat de lak schoon was
Er is geen compound aangebracht of je moet poorboy black hole als compound zien!
Finish met Rotary!
Zowel black hole als wax is met de hand aangebracht
 
Waarom gebruik je nog een glaze ? Als je lak perfect gepolijst is heb je, naar mijn mening, ook geen glaze meer nodig
 
In mijn beleving voegt een glaze (vooral cleaner glaze) altijd wel wat toe.

Een perfect gepolijste auto is zeer zeldzaam. Meestal is het polijstniveau 85-90%. Een goede glaze zal daar misschien 87-92% van maken. Echter hebben sommige glaze's als extra voordeel dat ze de lak reinigen en voorbereiden op de wax. Bijvoorbeeld Black Hole of Lime Prime. Allebei een cleaner eigenschap en allebei de meest gebruikte
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Het blijft natuurlijk een eeuwige discussie, maar tot op heden moet ik nog een auto tegenkomen waarbij ná het polijsten een glaze iets toevoegde. Ik probeer het regelmatig even tijdens een detail, vóórdat ik de polijst-spullen ga opruimen.

Ik polijst liever tot een eindresultaat en laat een auto zó achter, dan dat ik er glaze tussendouw voor het mooie, maar de auto na enige tijd toch eigenlijk nét iets minder mooi is als gedacht.



Greetz
 
Een glaze vult zeker iets op en maakt de lak wat donkerder. Echter zie ik na het goed polijsten de toegevoegde waarde ervan niet meer erin.

Hieronder wat een glaze kan doen, let wel, de lak was nog niet gepolijst. Ging puur om het vullend vermogen en de kleur.

Mazda 6 034.jpg


Mazda 6 036.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx