• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gigantisch ceramic coating fail...

Darcey

Detailing trainee
2 jul 2023
40
30
Goedeavond allen,

Afgelopen mei een week vrij genomen om de prachtige Volvo s60 onder handen te nemen. Achteraf spijt van, de coating is totaal mislukt.. waarschijnlijk te lang laten curen voordat ik t ging uitboenen. Dit was in eerste instantie totaal niet zichtbaar, werd pas een paar dagen later zichtbaar. Heb de logische stappen gevolgd voordat ik aan de slag ging (wassen, clay, polijsten en IPA).

Zie foto's voor hoe het er nu uitziet.

Heeft iemand ervaring met deze fails? En hoe deze te fixen? Opnieuw aanbrengen na wasbeurt of polijsten? Zo ja, met welk middel en pad?

Groetjes Darcey
 

Bijlagen

  • 20230523_000052.jpg
    20230523_000052.jpg
    225,2 KB · Weergaven: 302
  • Verbluft
Reactions: RoyR en Cordoba
zou je eens betere foto's kunnen maken die beter belicht zijn?

Het is trouwens gebruikelijk op het forum dat je jezelf even voorstel ;)
 
Je hebt gelijk, voorstellen is gedaan!
In de huidige belichting is het moeilijk zichtbaar. Ik kom terug met betere foto's
 
Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit coating high spots zijn.
Maar zoals eerder, foto’s zijn nodig om het beter te kunnen beoordelen.

welke coating heb je gebruikt en hoe heb je het polijsten aangepakt? Het zouden ook hologrammen kunnen zijn.
 
Het polijsten na claybarren gedaan met medium disk en polish&compound in 1. Daarna met IPA behandeld.
 
Lijkt er ook in te zitten, maar ook duidelijk streaks van de coating lijkt het. Ik gebruik een excentrische polijstmachine. Merk en details zo niet bij de hand
 
Voor een goede analyse en goed advies: niet alleen betere foto's (plak een stuk contrasterende tape naast de fout, zodat je camera scherp stelt op de lak en niet op de reflectie in de lak), maar ook uitgebreide uitleg van de gedane stappen en gebruikte producten.
 
Zo dan! Als dit duidelijk vegen van het aanbrengen zijn, dan heb je de coating wel hééél chaotisch aangebracht. ;)

- Hologrammen kan je, bij normaal gebruik, niet creëren met een excentrische machine.
- Was de lak zacht genoeg om met een medium-combi van pad + polijstmiddel te kunnen corrigeren? (Vooroordeel; Volvo is aan de harde kant)
- Polish en compound in één? Ik hoop dat dit niet een all-in-one product was waar ook wax of fillers/oliën in zitten.

EDIT; Bedoel je de ''Polish Compound'' van CarPro? Uit de beschrijving hiervan verneem ik dat dit een grof polijstmiddel is zonder toevoegingen. Dan had je deze waarschijnlijk ook beter kunnen combineren met een hardere pad, mits er niet genoeg correctie was.


+1 voor de reactie hierboven; Meer info.

- Hoe en met wat gepolijst?
- Hoe en met wat ontvet?
- Onder wel omstandigheden bracht je de coating aan?
-> Hoe groot waren de werkvlakken?
-> Hoe lang voordat je ging afnemen?
- Hoe is de werking van de coating op de betreffende panelen? (Beading/Sheeting)
 
Hierbij de stappen:
Eerst afspoelen met hogedruk
Vervolgens met cannon Carpro Reset afgespoten. Daarna nog met washing mit gereinigd.
Auto afgedroogd, daarna IronX van Carpro gebruikt voor de gehele auto.
Claybar medium van Carpro gebruikt, met sopje als lubricator.
Daarna met 3D ONE compound&polish gepolijst met medium pad. Excentrische polijstmachine gebruikt.
Daarna Carpro Eraser gebruikt om alle vettigheid weg te halen.
Uiteindelijk met Carpro CQuartz 3.0 de keramische coating aangebracht volgens voorschift. Ik vermoed dus dat dit te lang heeft gecured voordat ik het heb uitgepoetst.

Het was begin mei, mooie temparaturen van rond de 20 graden. Niet in de volle zon gewerkt, maar bewolkt. Werkvlakken ong 60x60cm per keer gewerkt voor zowel het polijsten als coating. Ongeveer een minuut gewacht tot het uitpoetsen van de coating.

Foto's volgen.
 
Laatst bewerkt:
Beiden, zo te zien..
Ik heb het opgezocht, lijkt er inderdaad heel veel op!
Nu de vraag, hoe fix ik dit met de ceramic coating die er op zit...
 
Is dit alleen op de neus of ook op de flanken en dergelijke?

Anyways, je zal de boel opnieuw moeten polijsten om de coating te verwijderen (fijn zou voldoende moeten zijn) en dan opnieuw aanbrengen.

Dat is één, maar ik zou persoonlijk ook willen weten WAAROM dit nou is ontstaan.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
+1 voor Quantoxx, er zit niets anders op dan opnieuw polijsten.
Ik zou graag weten welke polijstmachine je gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Polijsten maar dan ook goed kijken of de "marring", want daar lijkt het idd op, er nog is. Het lijkt wel of de auto met een schuurspons is gewassen.....