• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glaze gebruiken na kleien en polish?

onnaj

Detailing addict
6 nov 2016
24
60
43
Ik ben bezig met mijn eerste auto te detailen en heb hiervoor van Mothers de Ultimate set gekocht met nog een zwik doeken en polish pads.

Ik heb de auto nu gekleid en ga hem morgen polishen. Nu vraag ik me af of ik nog glaze aan moet brengen na het polijsten? Zo ja hoe breng ik deze aan, hetzelfde als de polish? Ik doe overigens alles met de hand. Indien het bevalt ga ik wel eens een sap oid kopen :)

Sowieso komt er een nog een laag Mothers wax overheen.

Ik heb het forum al doorzocht maar kan het eigenlijk niet vinden.

Bedankt!
 
Een glaze MOET niet maar KAN als je dit wilt.

Een glaze kan wat toevoegen, zeker als je met de hand werkt, om wat kleine imperfecties te verbergen.
Een glaze zal je vooral helpen bij het niet perfect kunnen polijsten van de lak om een mooie diepe wetlook te geven.

Bij een goede polijstbeurt zou ik geen glaze gebruiken omdat het de mooi gepolijste ondergrond weer wat besmeurd met fillers en dergelijke wat overbodig is.

Welke kleur is de auto? Bij donkere kleuren is er meer zichtbaar resultaat van een glaze dan bij lichtere kleuren.

Het aanbrengen is idd ongeveer net zoals een polish waar ik wel een aparte pad voor zou gebruiken en niet dezelfde als de polish.

Veel plezier alvast met detailen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
De auto is donkergrijs metallic, een Yaris 1.8 TS.

Hij is ook voor de verkoop bedoelt en wil hem netjes hebben voor een nieuwe eigenaar, maar goed is ook goed. Ik laat die glaze nu dan zitten. Mocht de auto wat langer te koop staan kan ik altijd nog eens een glaze gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Hey Onnaj,

Een glaze word aangeraden wanneer je handmatig polijst. Machinaal polijsten gaat veel gelijkmatiger en vele malen sneller, dus bij handmatig polijsten is het OF spieren kweken en erg lang bezig zijn OF een glaze gebruiken om de lak te voeden en zo meer resultaat te boeken en eventuele defecten wat te maskeren.

Na een glaze sowieso waxen, anders is de glaze er binnen no-time weer af. Denk aan een regenbui, bijvoorbeeld.



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: bros
Thanks voor jullie reacties! Ik ga morgen eens kijken hoeveel energie er eventueel nog is na het polijsten. Kan ik dan altijd nog kijken wat ik doe.

Bij mijn vorige Yaris (een 1.5 T-SPORT) had ik heel mooi resultaat met polijsten, maar daarvan was de lak veel zachter. Daar kon ik krasjes er vrij makkelijk uithalen met Scratch remover en na het polijsten was het een geweldig resultaat. Als ik op deze lak Scratch remover gebruik gebeurd er niet super veel, de lak lijkt dus echt veel harder.
Dacht eerst altijd dat dat per merk hetzelfde was, maar niet dus!
 
Zelfs zelfde model, uitvoering en bouwjaar kan sterk verschillen per lakkleur, daarnaast is er bij sommige modellen/merken verschil in hardheid te merken afhankelijk van welke plaats de auto van de band is gerold. Dat heeft te maken met het feit dat produktie van een bepaald model in fabriek X begint, maar na verloop van tijd het model ook in fabriek Y wordt geproduceerd waar een nieuwe lakstraat wordt neergezet (of soms staat er in fabriek Y nog een oudere lakstraat en wordt deze niet aangepast).
 
Als de auto in de verkoop gaat, lekker een wax met veel fillers gebruiken, alle ellende dichtsmeren.

99,99% van de mensen ziet toch alleen maar de het glimt, en gaat echt niet met een lamp staan kijken of er swirls in de lak zitten. bandjes zwart en bord te koop erop.