• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

glaze, sealant en wax

timothy84

Detailing addict
17 feb 2012
94
55
Kenners,
heeft het nut om na de wagen gepolierd te hebben een glaze aan te brengen (PB black hole) om daarna een laagje Reload te verstuiven en vervolgens af te sluiten met een wax (collonite 915). Of gaan deze producten elkaar elimineren?? Kwestie dat we geen producten en onnodige tijd verspillen.

Alvast dank
 
Als ik je productkeuze lees zou ik gaan voor een andere volgorde. Namelijk Black Hole gevolgd door Collinite 915. Na komende wasbeurten eventueel ReLoad.
 
IbizaSigno;341336 zei:
Als ik je productkeuze lees zou ik gaan voor een andere volgorde. Namelijk Black Hole gevolgd door Collinite 915. Na komende wasbeurten eventueel ReLoad.
Heel juist!
 
timothy84;341341 zei:
aahh ok, dacht dat je altijd eerst sealant en dan pas de wax moest doen...Thx voor de tip...

Als je het zo bekijkt zullen de meeste dit ook wel doen.
Maar dan in de volgorde, black hole , PB ex-p, wax. of 2 lagen EX-p ipv wax
Nog niet gelezen dat de reload er tussen komt.

De 915 geeft op zich zelf al een perfecte bescherming.

Toch wel benieuwd waarom er geen reload gebruikt word ipv ex-p?
 
Denk dat het hem in de standtijd zit. Waar Reload zo'n drie maanden houdt pakt een "echte" sealant in de regel eerder een maand of vijf/zes.
 
Ik heb nu een aantal keer PB natty' s paste gebruikt, maar ik vind het toch moeilijk smeerbaar spul. Het effect vind ik tot nu toe goed (zie beading topic), echter heb ik het idee dat ik flinke klodders verspeel, omdat er veel wax op me handpad blijft zitten. Is dit normaal bij vaste wax of heeft iemand goede tips voor me om zo'n wax uit te smeren?
 
niets die zegt dat je geen reload voor de wax kan gebruiken. de standtijd van de reload zal gewoon verlengd zijn door de wax. andersom zal de Reload op de wax dan weer minder lang gaan houden dan hij oorspronkelijk zou doen, wat een beetje zonde kan zijn van product.

@MeiVogelJ: de wax iets warmer maken voor je ze op je applicator gaat aanbrengen, dan zal je minder vlokken krijgen. hij is niet warm genoeg en dus niet smeerbaar genoeg.
 
Warmer maken? De pot in een doek wikkelen, 15 minuten voor gebruik? Ik neem aan dat de magnetron geen rol mag spelen in dit verhaal:-"
 
bvb met je handpalm er even goed over wrijven zodat deze warm wordt en smeerbaarder.
In de magnetron steken zou ik inderdaad niet doen, al is het een leuk idee en experiment :-b
 
Natty's hoef je niet extra te verwarmen, daar is de wax al zacht genoeg voor. De wrijving van je padje op de lak of op de wax is al genoeg om de wax over te brengen. Ik heb Natty's al meerdere winters gebruikt zonder problemen.

Als je nog wax over hebt op je padje, dan kun je deze nog uitsmeren op de lak. Vind je dat dit moeilijk gaat, spray dan van tevoren één pufje Spray en Wipe (een quick detailer op waterbasis) op je padje om het glijden wat gemakkelijker te maken. Smeer het zo dun mogelijk, zelfs als je het niet ziet, maar wel over je lak glijdt, wordt de wax opgebracht. Succes! :)^
 
Ik heb PB S&W, dus dat kan ik wellicht eens proberen. Op zich gaat het waxen zelf wel goed, echter vind ik (lijkt het) dat er toch wel in verhouding veel op je pad blijft zitten(trekt erin zeg maar) wat ik liever op me auto zie verdwijnen. Waarschijnlijk speelt het "wel smeren,maar niet zien" ook wel mee.
 
IS het aan te raden om een bepaalde tijd tussen te laten tussen het aanbrengen van Reload en de wax?? En moet de Relaod X aantal tijd droog blijven of is dit van geen belang?
 
Ik zou de wax altijd een paar uur maar liever iets van 12 a 24 uur de tijd geven om volledig uit te harden. En dan pas Reload erop doen - deze hoeft niet een bepaalde tijd droog te blijven