• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

glaze,sealeant, wax aanbrengen met een accuboormachine

surfingjohn

Detailing addict
15 sep 2011
61
55
Zijn er mede forumleden die ervaring hiermee hebben, het gaat dus niet over polijsten, helaas moet ik alles nog steeds handmatig doen vanwege het ontbreken van een stroomaansluiting (auto kan niet voor het huis staan, staat ruim 25 meter verderop), ik heb een Focus station, dus het is een aardige lap lak wat ik moet doen. Als er iemand ervaring, heeft welke hulpstukken wordt er dan gebruikt?
 
Ik denk dat bijna iedereen een glaze, sealant of wax met de hand aanbrengt.... Het kost namelijk weinig moeite. Toerental van een accuboor is te hoog en volgens mij zijn er niet eens goede hulpstukken voor om dit te doen.
 
Een accu poets machine.

- 10,8 volt Li-ion
- 3000 r.p.m.
- 0,875 kilo
- 2 accu's + oplader
- in koffer
- 4 inch backingplate

46a5d4fd.jpg


91c1967e.jpg


7526b95f.jpg


6496f34f.jpg


3bb526b8.jpg


Enige nadelen zijn het niet regelbare toerental en de prijs: € 269,00 euro ex btw :-"
 
Ik heb geen ervaring in de zin van gebruiken. Ik verkoop ze alleen maar :-" Weliswaar de blauwe professionele machines, maar in grote lijnen zijn ze hetzelfde.

Probleem alleen met het machinaal aanbrengen van een wax en/of sealant d.m.v. een accuboormachine zit em in de draaiende (=roterende) beweging.

Hierdoor is de kans op minieme hologrammen aanwezig.
 
Patrick... je gaat niet met 3000rpm roterend een glaze, wax of sealant aanbrengen... dat weet jij ook wel denk ik! :no En wat ik in het andere topic ook al zei: dit is geen poetsmachine maar een schuur/slijp machine ;)
 
Ik heb een tijdje uitgezocht of het mogelijk zou zijn met een accuboormachine of een poetsapparaat met accu glaze of wax op te brengen. Ik heb het nooit daadwerkelijk gedaan, maar heb wel de indruk gekregen dat je dan tegen wat problemen aan gaat lopen.

Het vermogen van een accuboormachine of accu-poetsapparaat is over het algemeen aan de lage kant. Een DAP heeft zo'n 500 W, bij een accu-apparaat is het eerder 60 W of hoogstens 100 W of zo. Dat zal dus minder goed werken.

Verder, omdat je toch wel wat vermogen nodig hebt, zal de accu snel leeg zijn. Ik ben er bang voor dat je op een acculading het opbrengen van een glaze wel eens niet af zou kunnen krijgen.

Maar Carclean verkoopt er wel een hulpstuk voor, wat op dit moment trouwens in de aanbieding is: de Mothers' Powerball 4Paint. Ik heb wel eens een Youtube filmpje gezien waarop iemand er Mothers' FX Synwax mee opbrengt, maar ik weet niet meer of dat wel met een accuboormachine ging.

Ik heb wel eens flink pijn gekregen in mijn pols en hand na het in de winter opbrengen van Autoglym SRP (een cleaner/glaze) en wax. Ik kan me best voorstellen dat je het met een simpel machinaal hulpstuk wilt proberen. Inmiddels zijn de spieren in mijn pols e.d. wat sterker, door het waxen, en lukt het met de hand vaak wel.
 
Kan toch gewoon met de dap. De gulden/cooncorso pad is er uitermate geschikt voor.
Zie het nut niet om hier dan geld aan uit te geven. Ze mogen dan wel bij nonpaint een poetsmachine noemen, er onder staat er nog 1 en die wordt hier op het forum nou ook niet echt bejubeld ;)
 
@MK-us : volgens mij staat er wel degelijk dat er 25 meter moet overbrugd worden ?



Ik DENK er ook wel eens aan om wax aan te brengen met een accuboormachine , vermits het met een dap ook gedaan wordt.

ALLEEN : de dap én draait én heeft een slag(niet van de molen:-b ) en dan zal je geen hologrammen trekken .

Met zo'n accuboormachine MISSCHIEN wel , hoewel ik dat betwijfel : als je met je hand perfecte rondjes kan trekken , zie je er ook achteraf toch ook niets van?(of wel :weetniet )

Ik heb zelfs in een pm al gestuurd naar de verkoper van dat mooie(maar dure :ja )accuboormachientje of het misschien nuttig zou kunnen

zijn dat ik op mijn accuboormachine mijn kleine steunplaat zou kunnen zetten(mits hulp/verlengstukje) , maar heb hierover geen antwoord gekregen omdat het maar een "ideetje" was :-" (ik ben blijkbaar niet alleen)

Volgens mij moet het wel degelijk mogelijk zijn , als je een machine hebt die traploos regelbaar is (snelheid) of desnoods eentje dat heel lage toeren kan draaien.

Danny

misschien wel leuk om ff te blijven volgen, want we zijn uiteraard wel benieuwd of het lukt :idee
 
Allereerst was het richting Ewald gezien zijn pols misere en ten ten tweede dan pak je een katrol van die lengte en je bent er ook.
 
Voortaan graag een waarschuwing bij dat soort linkjes
Ik krijg gelijk zo'n tweearmige op mjn scherm, net mijn eten op ]-0

Misschien is een aggregaatje iets :D

Hans
 
Heb je dat wel eens uitgeprobeerd 25 meter over de straat waar iedereen overheen crost? (helaas staat mijn woning natuurlijk weer aan het drukste doorgaande straatje van het hele woonerf) je wil niet weten hoe snel die beschadigd wordt!
 
Graag en plaats die gelijk dan even op de hoek van de straat, dan is het probleem ook snel opgelost, want dan kan er geen auto meer doorheen en kan ik mijn auto lekker voor mijn deur neerzetten, Carclean ook blij want bestel ik gelijk een DAP!
 
Vind dat idee van zo'n mobiel aggregaatje zo slecht nog niet!
En nee, niet die grote, maar gewoon 1 van 1500W ofzo...
 
Ik heb ook speciaal een aggregaat voor dit soort omstandigheden.
En voor wanneer ooit nog eens de stroom uit mocht vallen natuurlijk.

On Topic.
Ik zou deze machine niet gebruiken. Draait veel te snel en wat Stimpy al zij. De meesten brengen de door jou genoemde producten met de hand aan. Geen zwaar werk.