• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glimmende plek kunststofdeel

Zoranurai

Detailing guru
11 jul 2022
524
115
Hi Allemaal!

Ik heb een “vette/glimmende” plek in het kunsttof deurpaneel die echt een doorn in het oog is, ik weet niet of het goed zichtbaar is op de foto dus ik heb het maar gemarkeerd:

IMG_9208.jpeg

In het echt is het een stuk erger, vooral als de zon er op staat.

Ik heb geprobeerd
10:1 green star, 5:1 pol star, scrub pad, gyeon interior detailer. Zelfs met zo’n schuimpompje en wat inwerktijd doet het niks.

Eerst dacht ik dat een dressing de rest wat donkerder zou maken zodat het minder opviel, werkte ook niet.

Lijkt op slijtage van een elleboog van de vorige eigenaar want zelf raak ik dat stuk niet aan.

Wat zou de volgende stap zijn?

Producten o.a in huis: gyeon apc, koch mzr, melaminesponsjes, gyeon prep, p&s absolute
 
Ik zou denken aan huidvet. Ik ken echter niet die Green Star of Pol Star, dus dat zegt mij niets over wat je al geprobeerd hebt.

Echter is de plek niet echt een plek waar je een arm of elleboog op kan laten rusten. Dan had ik het meer OP het deurpaneel verwacht en niet op de voorkant.

Je kan;
- Natural Look rijkelijk aanbrengen op het hele paneel of alleen de plek en laten inwerken. (Reinigend)
- Verschillende reinigers gebruiken en simpelweg proberen.
- Melaminespons gebruiken i.c.m. product en/of warm water. (Warmte laat de spons beter de structuur volgen)

Ik zou zelf het gehele stuk elke keer behandelen of oo z'n minst bij de laatste stap(pen) meenemen om een egaal beekd te krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: Zoranurai
@Quantoxx polstar is een ph7 en green star ph12.5 apc’s.

Ik weet dat plastic soms wit uitslaat van te agressieve reinigers dus van daar dat ik nog niet sterker ben gegaan.

Natural look is toch een dressing?
 
Natural look is een licht reinigende dressing. Topstar van Koch is dat ook en doet dat best nog goed ook. Ik heb ooit eens hetzelfde probleem gehad....En het probleem werd pas zichtbaar na Natural look te gebruiken. Ik heb ook alles geprobeerd en het ging niet meer weg. Met CarPro Perl 1op2 werd het goed gecamoufleerd. Hoe het kwam? Geen idee. Ik gebruikte Natural Look nochtans veel als dressing. Ik had geprobeerd te reinigen met Polstar, Matte Opaco, borstel, Scrubpad....Niets werkte. Ik denk dat de Natural look ingedrongen is op een vlek diep in de poriën van het zijpaneel. Was een dure Mercedes btw.
 
  • Leuk
Reactions: Zoranurai

Vergelijkbare onderwerpen