• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goede aanvulling

Dennis-Mash

Detailing trainee
26 jul 2010
2
47
31
Blitterswijck
Beste mede-detailers,

Zijn prodcuten zoals Paint Renovator van Autoglym, Fixer Polish van Carpro of de California Gold Scratch Remover van Mothers een goede aanvulling op mijn bestaande pakket van Monello Finale, Mezzo, Inizo en Inizio Forza? Ik gebruik zowel een excentrische als een roterende polijst machine in combinatie van lichte tot wollen pads.

De reden voor deze vraag is onder andere het tegenvallende resultaat van wat een enkel roterende machine meer doet tegenover een excentrische machine. Wellicht dat ik er teveel van verwacht want het hoeft natuurlijk niet aan de machine te liggen maar het zou misschien ook aan de door mij gebruikte producten kunnen liggen.

Alvast bedankt.
 
Ik verwacht niet dat de door jou genoemde producten de Monello's gaan "overtreffen".

Over het algemeen kun je onder de meeste omstandigheden best goed met de Monello's uit de voeten, zeker op een D/A machine.
Rotary kan in een zeldzame situatie soms een beetje tricky zijn, maar in de meeste gevallen gaat het prima.

Voor de zekerheid zou je naast de Monello's nog een flesje Meg's M105/3M FC+/Scholl S3 zetten, maar das puur voor als je eens niet met Inizio uit de voeten kunt, de rest werkt eigenlijk altijd wel hier.

Verwacht geen heel grote tijdswinsten.

Meeste winst valt vaak te halen door in iedere situatie de juiste techniek toe te passen, daarvoor komt natuurlijk een stuk ervaring om de hoek kijken, dus schroom ook zeker niet om bjivoorbeeld eens een clinic te volgen, of je trekt eens een ervaren detailer aan zijn jasje om eens samen een auto aan te pakken, of dat je misschien een keer over zijn schouder mee mag kijken. Denk dat de meeste detailers er wel voor open staan, en ook van elkaar kun je altijd leren.
 
Eens met Eelco, met de juiste techniek haal je meer winst dan andere middelen.
Wat betreft aanvulling, kijk bv naar M105/M205, mijns inziens een goede aanvulling op de Monello's...
 
Bedankt voor jullie reactie. Dat de juiste techniek ook zeer belangrijk is is bij mij duidelijk. Wellicht dat ik hier nog wat meer mee moet doen. Wellicht toch eens een detailer in de regio van Noord-Limburg benaderen voor een dagje mee te lopen o.i.d.

Wat betreft een aanvullend polijst middel ga ik eens kijken naar de M105 en M205 producten.
 
Nog even een vraagje. Uit een referentie op de M105 van Meguiars maak ik op dat het aangeraden wordt M105 af te werken met M205. Zou dit eventueel ook met een van de compounds uit de Monello reeks kunnen? Ik zou namelijk graag eerst enkel de M105 willen bestellen om dit eens te proberen.
 
De D300 compound van megs is ook een aanrader.........weinig stof !

https://www.Carclean.com/product/Meguiar_s_Professional/DA_Microfiber_Correction_Compound_473ml_D30016_102049