• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goedkope riem afgelaten op wit leder

Armand

Detailing rookie
23 mei 2013
27
0
Hallo,

Ik heb in mijn Peugeot 106 wit met zwart lederen stoelen zitten.
Nu heb ik vorig jaar eens zo'n goedkope neplederen riem gekocht die tijdens een ritje allemaal zwart op mijn witte leer heeft achtergelaten.

Nu heb ik echt al verschillende middelen geprobeerd, bij Meguiars op een stand laten proberen weg te poetsen en zelfs al de iets agressievere middelen geprobeerd. Maar tot nu toe geen success.

Heeft iemand hier een idee hoe ik dit weg kan krijgen?
 
Men neme Poorboy's World Biodegradable APC 1:10, een Magical Sponge, een sprayflesje en een microvezeldoek.

Vervolgens met beleid de APC voorzichtig met het sponsje over het oppervlak wrijven, echt heel rustig en voila, schoon.
 
Tim;329389 zei:
Men neme Poorboy's World Biodegradable APC 1:10, een Magical Sponge, een sprayflesje en een microvezeldoek.

Vervolgens met beleid de APC voorzichtig met het sponsje over het oppervlak wrijven, echt heel rustig en voila, schoon.

Hij is net bij mij geweest en het is geen voila schoon
Volgende stappen gedaan :

Poorboys World - Natural Look Dressing met mf doek
Wonderspons met water
Wonderspons APC 15:1
Wonderspons APC puur
Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
15:1 en puur met MF doek

de stoel is nu wel wit
de reim kleur is er niet af
 
De vraag is, hoe komt hij bij jou terecht? Toeval? Of heb je jezelf gepromoot via ons forum?

Zijn er foto's van? Ons lukt het eigenlijk altijd op deze manier. Hand van de meester wellicht? ;)
 
Kevin stuurde mij een berichtje dat hij de producten wel had en dat ik bij hem wel kon komen.
Dus vandaag inderdaad geweest, maar niet gelukt.

Zal even foto's van de plek maken vanavond en even posten.
 
@tim

Armand_arrie heeft het gewoon bij gestaan en gezien dat ik alles heb geprobeerd heb alle manier
 
IMG_20130601_085709_zpsc49d3213.jpg


IMG_20130601_085704_zps13abad6d.jpg


Dit is de vlek. Hoe ga ik dit weg krijgen?
 
Alle mogelijke middelen zijn gebruikt, dus moet het wel slijtage zijn.
Probeer het eens met colourlock.
 
Na een lange rit kan er heel veel ontstaan tijdens het bewegen/rijden in een auto,...

Ziet er in mijn opinie ook uit als "versleten" Het witte zit namelijk ook in de Poriën van het leder. Wat inhoud dat het witte leder geverfd is.

Voor mij ziet het eruit dat je met de riem over het oppervlak bent bewogen tijdens het rijden. Waardoor het witter er af is gesleten. Wit is gevoeliger als Zwart kwa leder,...
 
Ik denk niet dat het is afgesleten, zeker niet in die korte tijd.
Bovendien zie ik het ook aan z'n bipszijde, en daar zit geen riem (over het algemeen :grinning: )

Ik denk dat het verkleuring is, maar ik heb nog geen verklaring, laat staan nu een oplossing :weetniet
 
het is niet afgesleten denk ik
omdat de 2 zijstukken op foto de zwarte deel (op zitdeel) er nog mooi uitziet

dat in tegen stelling van me vader zijn leder stoelen
die bij mijn vader wel versleten zijn en die plek van
Armand_arrie zijn plek niet versleten is

en slijtage is niet bauw/paars achting neem in aan ;)
 
Ik zou zeggen, bestel een flesje Colourlock lederreiniger sterk en een Colourlock lederborsteltje.

Als het daar niet mee weggaat dan moet je wel gaan bijkleuren.

Met de Sterk reiniger van CL haal je echt bijna alle vervuiling van leder.
 
Met wat is er gepoetst geweest ?

Door enkel met een doekje/pad te wrijven zal er mogelijk niet veel gebeuren .

Misschien eens proberen met een fijn borsteltje ( te verkrijgen in oa schoenwinkels) :weetniet
 
grandscenicman;330735 zei:
Met wat is er gepoetst geweest ?

Door enkel met een doekje/pad te wrijven zal er mogelijk niet veel gebeuren .

Misschien eens proberen met een fijn borsteltje ( te verkrijgen in oa schoenwinkels) :weetniet


Poorboys World - Natural Look Dressing met mf doek
Wonderspons met water
Wonderspons APC 15:1
Wonderspons APC puur
Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
15:1 en puur met MF doek

ik heb zacht en hard gevreven
rondjes link en recht op
horizontaal banen
verticale banen
met een paarde haar borstel zelfde bewegingen
 
Als niets meer werkt, (dus ook die magical spons niet meer) dan kun je altijd nog een oude grootmoeders tip gebruiken. Ik heb ooit balpen op mijn witlederen bank gekregen, en deze verwijderd door er (goedkope) parfum op te spuiten. Nat blijven houden en daarna voorzichtig wegwrijven. Let wel op, en doe het met beleid, ook het leder zelf wordt er erg zacht van!