• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

graag info over glaze

crae

Detailing rookie
12 mei 2010
31
0
hey iedereen, ik zou graag het nut en de werking van een glaze eens willen weten, ik zie op verschillende sites dat ze een glaze gebruiken, maar is dit een produkt om alleen te gebruiken bij een volledige detailbeurt of om, ja laten we zeggen, om de 2 maand bijvoorbeeld te gebruiken om de hèle lichte krasjes te vullen of te verwijderen? mischien dat iemand mij uitleg kan geven? grtjs!
 
Korte uitleg (het weer is te mooi voor lange reacties).

Een glaze is een soort olieachtige goedje. Het is bedoeld als voeding voor de lak.
De lak neemt voeding het best op nadat de lak is schoongemaakt en "open" staat.
(Het is net als bij je huid, vraag maar aan een vrouw :D )

Een glaze gebruiken om krassen weg te werken is niet effectief. Daarvoor heb je fillers.
Bedenk dat na een glaze een sealant of wax moet volgen. Zo niet ben je na een regenbui je glaze grotendeels kwijt.

Dat het werkt is zeker, hoe groot het effect is, is afhankelijk van de lak.
Bij mijn Jaguar (donker rood metalic) zie ik na Dodo Juice Lime Prime echt kleurverschil.

Hans
 
ah bedankt voor je reactie! het zit namenlijk zo: ik heb een dikke anderhalve maand geleden mij auto volledig gedaan met paintcorrection, pro-polish, seal en wax, is nog altijd zeer goed rsultaat maar nu merkte ik gisteravond met wat avonddauw en de zon erop dat op het dak van mijn auto zeer lichte krsjaes zitten en zeer dicht op elkaar, net of de vezels van mijn doek krasjes hebben gemaakt, ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen, maar overigens zie je het niet , het zij echt hele lichte krasjes en zeer kort bij elkaar, en eigelijk vind ik het een beetje te zot om nu alle stappen weer te overlopen op deze auto, grtjs!
 
Volledig opnieuw hoeft niet, was de wagen, reinig even de lak met de Prof.Polish (om de wax/sealant restanten goed te verwijderen=optimale hechting volgende laag) en koop, als je al niet hebt, een flesje Black Hole. Hiermee vul je die lichte krasjes wat op, tot je volgende polijstbeurt om echt de krassen te verwijderen.
Daarna mooi aftoppen met je sealant en/of wax.
 
ik weet niet of het swirls zijn lijken mij anders uit te zien...maar bedankt voor de reacties! mischien dat ik toch black hole ga aanschaffen dan.., nog even dit: super resin polish bevat ook fillers, is dit mishien een vervangmiddel voor de black hole? of is het een totaal ander produkt? grtjs!
 
Srp beschermt ook nog een beetje als ik me niet vergis, black hole doet dit niet. Beide producten hebben wel een hoop fillers aan boord !
 
tja tis dat ik nog busje srp in huis heb, maar als black hole een beter resultaat geeft is het mischien de moeite om die aan te schaffen... maar als ik een van deze producten gebruik neemt die ook mijn waxlaag en de seal weg denk ik hè? deze is anderhalve maand geleden gedaan maar dan doe ik dat ook ff opnieuw, ik werk met hexlogic pads, enig idee welke pad ervoor ideaal geschikt is?, pro-polish van CG heb ik laatst met de blauwe gebruikt, grtjs
 
Ja even opnieuw waxen, SRP heb ik weinig ervaring mee, maar probeer het eerst eens zou ik zeggen. Best lijkt me een zwarte pad !