• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Grand Scenic II, Phase I, 2.0 16v

goosman

Detailing chief
30 aug 2010
140
85
Onlangs het exterieur van m'n voiture uit 2004 (dus alweer 6 jaartjes oud) al winterklaar gemaakt:

Wassen met 2 emmer systeem en PBW Slick & Suds
Kleien met Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System
Lak 2 x Collinite 845 (1 week tussen de lagen)
Ramen buiten met Pro Vision Glass Scrub en Rain Clear (behalve de voorruit :ja )
Kunststof met Sonax Gel

Met de spullen die ik vandaag heb binnengekregen kan het interieur eindelijk eens fatsoenlijk onder handen worden genomen.

Vandaag begonnen met de ruiten aan de binnenkant af te nemen met Innotec Foam, daarna in het kader van een vergelijkend warenonderzoek de linkerportierruit behandeld met Pro Vision Fog Clear Liquid, de rechter met GlansProtector Anti Condens (per ongeluk beide producten besteld en ondanks Tim's sprinterscapaciteiten ook verzonden.....:grinning: ). Qua verwerking neig ik ernaar dat de GlansProtector Anti Condens wat makkelijker uitwrijft, maar da's een heel subtiel verschil. Spuitflesje is ook wel handig ! Zo gauw ik iets kan zeggen over de verschillen in werking en standtijd zal ik 't melden.

Linkervoorportier
ProVision.jpg


Rechter voorportier
GlansProtect.jpg


Daarna voor het eerst aan de slag gegaan met PBW's APC in een verdunning van 1:5 voor het smerige kunststof (sommige vlekken Italiaanse cola nog herkenbaar!).
Cockpitvoor.jpg


Goed drogen en daarna het hele dashboard behandeld met Autoglyms Vinyl & Rubber Care, ruikt heerlijk naar citroen.

Deurgrip na Autoglym Vinyl & Rubber Care
Gripna.jpg


Dash na Autoglym Vinyl & Rubber Care
Dashna.jpg


Cockpitna.jpg


Morgen naar een congres in Rotterdam, vrijdag gaan we verder met de puberkamer achterin de auto én met het vooronder:
Motorvoor.jpg


Greetzzzz
 
Een geacht forumlid heeft de ervaring met het Pro Vision product dat het lastig uit te poetsen is en met name 's avonds de nodige streperigheid laat zien. Ik kijk dus eerste even de kat uit de boom (hoop dat die niet te pletter slaat op mijn ruit, kan ik weer van vooraf beginnen...). Ik heb de voorruit uiteraard wel gekuist met Innotech foam.
Die kleine zijruitjes laten eigenlijk ook het meest condens zien....
 
Zo te zien is dit ook een DynLux. Ziet er lekker uit Goosman ! De dash doe ik altijd met Armorall Protectant wipes, maar dit (die rubbercare) ziet er ook perfect uit....
 
@Scenic,

Yep, een Dynamique Luxe.
Kleur: Gris Hologramme m-v (incl meegespoten swirls), en ik heb er bij 88000 km LPG-G3 in laten leggen. Staan er ergens op het forum plaatjes van je voiture?
 
Deel II van de klus.

Van achter (3e zitrij) naar voren gewerkt. Eerst al het kunststof gereinigd met de PBW APC 1:5, en alle stoelen, matten en vloerbedekking na het stofzuigen met Autoglym Interior shampoo. Dat laatste spul vliegt er zo wel doorheen, maar het werkt prima. Met name in de stoelen op de tweede rij zaten wat vlekken (drinken van de kids...) die er nu mooi uit zijn. Ruikt ook héérlijk.
Al het plastic heb ik daarna met een MF pad en Autoglym Vinyl & Rubber Care behandeld, en uitgewreven met een MF doek.

De derde zitrij vóór het kuisen
Derderijvoor.jpg


En na de Autoglym, met een variant op het "Nicknamelesje";)
Derderijna.jpg


De tweede zitrij, vóór het kuisen
Achter01na.jpg


En na
Achter03na.jpg


Stoelen zónder Captain Jack Cola, hoe lang is dat dan niet geleden?
Achter04na.jpg


De motorruimte heb ik gereinigd met APC. Eerst opgesproeid, en flink in de weer geweest met de fantastische Autoglym Hi-Tech Wheel Brush. Daarna met een vernevelaar met water afgespoten en uitgewreven met wat oude zachte doeken (ik waag m'n MF doeken maar niet aan de motorruimte...). Ook hier heeft de Autoglym Vinyl & Rubber Care weer goede diensten bewezen. Al het kunststof heb ik met Sonax Extreme Gel voor kunststof behandeld, ook erg fijn spul.

De foto vóór de reiniging staat aan het begin van dit topic.

Na de APC, Autoglym en Sonax gel
Motorna.jpg


motorna02.jpg


Last but by no means least: dit was de bucket na het wassen van kunststof, stoelen en bekleding met APC......

Water.jpg


.....een spons ????}:)w

Ciao !
 
Ziet er wederom kek uit ! (heb dit laatst ook gedaan, alleen de PBW Trimrestorer gebruikt en diverse detailingkwasten (heb je wel nodig met al die kiertjes.....)

motorna02.jpg


is dit stickertje van je distribtieriem km stand 111.361 ?

(mooi weggesneden dat plastic, voor die pompverstuivers.....)
 
@ Marcel,

Thankx!
Ik heb de distributieriem in juni laten vervangen, qua kosten niet echt grappig (heb wel geleerd dat verschilende merkdealers verschillende tarieven hanteren), maar ik had weinig behoefte om het risico te lopen een paar weken later ergens tussen Bologna en Firenze met een uiteengespat blok te staan....

Ik heb by the way nog even gekeken of al die kiertjes en zo wat makkelijker toegankelijk zijn als je een en ander aan plastic schotten losschroeft, maar dat valt toch ook tegen. O ja, mocht je de Scenic manual (voor garagisten, erg handig als je zelf wat wil sleutelen) willen als pdf, laat maar even weten, is wel 85 MB !

Ciao
 
mooie wagen, ziet er ook nog erg goed uit.

wanneer kan ik mijn renaultje brengen>:-" :D

en weg gesneden plastic voor pompverstuivers??
ik weet het niet, maar dit is toch een benzine?? en een benzine motor heeft injectoren, geen pomp verstuivers
 
astom stom .. ik las het indd..

en nitro? naah.. hebben die 2 liter renault blokjes niet nodig hoor..