• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Grote Beurt Celica, vraagje

andries

Detailing rookie
31 aug 2008
25
0
Na gisteren wat te veel biertjes te hebben gehad, vandaag met een brakke kop mijn wagen poetsen.
Vanochtend vroeg van bed om mijn te veel stappen plan waar te gaan maken.

Eerst mijn wagen met de karcher hogedruk schoonspoelen, daarna wat meguiars soft wash gel in de zeep sproeier.

25042009378.jpg


Daarna wagen met 2 emmer methode schoonmaken met ook weer de meguiars soft wash gel.

Toen had ik eerst zin in een sapje.... zal combi zijn tussen katertje en het mooie weer vandaag.
Na een verfrissend glaasje fris de auto naar binnen gereden, dit om geen zand ed. op wagen te krijgen.

De volgende stap op mijn agenda was het kleien van de wagen.
Dit deed ik met de klei van Meguiars en de Spray en Wipe van Megiuars (zit ander etiketje op ik weet het:p

25042009380.jpg


Na het kleien eerst een hapje eten, toen de volgende stap de wagen met paint cleaner van Meg helemaal bij langs.

Toen de hele wagen ontdaan was van oude wax lagen en de vele vogelpoep heb ik de wagen eerst helemaal met een fijne polish pad en poor old boys 2.5 op de machine.

25042009382.jpg


Het is inmiddels drie uur en het wordt lekker benauwt in de garage waarin ik werk. met het zweet op mijn voorhoofd bewerk ik de auto met de fijnste polish schijf die ik heb, en de poor boys 1.0.

Het vele zweten heeft zijn vruchten wel afgeworpen bijna alle swirls zijn verdwenen, nu zijn we toe aan het verzorgen van de lak. eerst een laagje black hole over de wagen.
Dit natuurlijk met de hand gedaan.

Na deze stap de wagen in de carnebau wax gezet.

25042009384.jpg


De carnebau wax heb ik een uur laten curen.

Dit uur kon ik mooi benutten voor mijn velgjes die ook schreeuwden om schoongemaakt te worden. Dit viel nog erg mee remstof ed. liet goed los. daarna de bandjes ingesmeerd met Megs

25042009386.jpg


ook de overige plastic delen moesten er aan geloven

25042009388.jpg

25042009387.jpg


Er bleef nu nog 1 onderdeel over, de uitlaat.Deze heb ik nog nooit schoongemaakt en dit was te zien.

25042009391.jpg


deze ook maar snel schoongemaakt met velgenreiniger en wat spul uit moeders keukenkastje.
redelijk resultaat.
25042009395.jpg


Nu ik er bijna genoeg van had vandaag de wagen helemaal uitgepoetst. en zie hier het resultaat.

25042009396.jpg

25042009397.jpg

25042009400.jpg

25042009401.jpg

25042009403.jpg


Mijn vader was zo onder de indruk dat die aandrong om zijn wagen ook nog te doen.
Dit heb ik dus ook nog gedaan, hij staat nu nog te curen zal morgen nog ff foto`s posten.
 
Bij het zien van de topictitel dacht ik dat ik een plastic auto te zien zou krijgen.

Maar deze is mooi. :)^ :)^ :)^

Groet, Peter
 
bartr123 zei:
mooi resultaat,maar geen flesjes op de lak zetten.

Nee, ik krijg er elke keer een hartverzakking van, staat er tussen al die glimmende foto's opeens weer een flesje op de lak :-&

Dat terzijde ziet ie er weer superstrak uit! :)^
 
Hele mooie auto:ja
Vind het jammer dat Toyota de productie gestopt heeft van Celica.
Heb het altijd hele mooie wagens gevonden:ja
Hopelijk brengen ze in de toekomst nog eens terug zo een sport modelletje uit!
 
Toen ik vandaag mijn auto ff snel waste en hem afdroogde schrok ik erg.'
Mijn wagen is ijn november bijna helemaal opnieuw gespoten. het zag er tot vandaag volgens mij redelijk goed uit.

Totdat ik vandaag de auto scheef op de oprit had staan en de wagen een andere lichtinval kreeg.

Plekken met Sinasappelhuidje, zelfs 2 plekken waar er niet genoeg zwarte lak is gespoten (schijnt bruinig door de blanke lak) en 2 plekjes waar je gewoon de grondlak door de blanke lak ziet.

Kan ik hier nu nog mee terug en eisen dat de wagen opnieuw gaat worden gespoten?

dit kan nog in dit topic?