• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Grote schoonmaak velgen probleem

gezien het kia velgen zijn blijf ik bij de oxidatie. Die staan amper in de lak namelijk. Verwijderen kun je door schuren/ polijsten maar waarom zou je dat dan willen. Je kunt dan beter zorgen dat er een fatsoenlijk laklaag in die velgen komt omdat het anders weer gaat oxideren binnen korte tijd.
 
Noem me eigenwijs :-b maar is oxideren niet een beetje te snel voor velgen van 1 jaar oud?

Als ik ze nu helemaal schoonmaak en zet de velgen weg buiten in de schuur zal oxidatie (als het dat is) terug zijn in feb/mrt?

Verder heb ik juist het idee dat de binnenkant waar ook de band loopt heel goed in de lak staat deze is zelfs soort van getectileerd.

Als het terug komt of erger word laat ik de velgen volgende winter wel poedercoaten.:weetniet

In iedergeval bedankt iedereen voor het meedenken :)^
 
Voel je die spikkels ook echt zitten als je eroverheen wrijft? Maar het lijkt wel op oxidatie van binnen uit ofzo?

Misschien optie om de 7jaar KIA garantie te testen?
 
Denk eigenlijk ook dat het oxidatie is, denk dat het remslijpsel door de dunnen lak laag heen is gegaan tot het aluminium en dat daar nu dus vuil en water onder de lak is gekomen en nu aan het oxideren is.
 
Ferry82 zei:
..maar is oxideren niet een beetje te snel voor velgen van 1 jaar oud?..

Het wel of niet oxideren van materialen is volgens mij niet afhankelijk van tijd maar komt dit door andere invloeden. ;)
 
Wasbenzine heeft ook niet geholpen.

Een beetje vloeken in de kerk maar een pannespons + cif deed een hoop.
De lak is daar dermate dik dat ik dit wel aan durfde ook zijn er geen krasjes van gekomen.

99385AE9-5261-4EDE-BECF-DAF893F7996F-8826-0000094889F2DEF7.jpg
 
Nou Ferry vloeken in de kerk mag van mij, maar ga me niet vertellen dat er geen krassen zijn. Met CIF en een pannenspons maak je gewoon krassen; ook op een dik(?) in de lak staande Kia velg.
Ik ben blij voor je dat de vlekken weg zijn maar ik zou toch eens gaan nadenken over een meer lak- en velgvriendelijke oplossing voor de volgende jaren.
 
Al het waar naar z'n geld heb ik altijd geleerd. Dus nee ik vind het niet gek dat het na 1 jaar al oxideert.

Wil je jezelf een ritje naar de poedercoater besparen , kun je ervoor kiezen om de delen die goed in de lak staan netjes op de rand af te plakken en de binnenzijde met motip velgenlak oid te spuiten. Blijven ze een stuk netter.
 
Dat de Cif i.c.m. een keukenspon het werk deed geloof ik graag. Maar dat er geen krassen in zijn gekomen kan ik nauwlijks geloven. Als ik Cif in de keuken gebruik weet ik zeker dat ik krassen trek in een pan o.i.d. Net als met een gewoon (grof) polijstmiddel, zoals Meg's Ultimate Compound, Monello Inizio etc, maak je altijd krasjes. Cif zal vast niet fijner zijn dan dat?!
 
Ferry82;306348 zei:
Nogmaals de lak binnen in de velg is totaal niet te vergelijken met de buitenkant.
Dat herken ik van de lichtmetalen wintervelgen, die ik bij onze auto heb. De buitenkant is mooi glad gespoten zilvergrijs, de binnenkant is antraciet van kleur en voelt aan als schuurpapier.
 
Moet zeggen dat de kwaliteit algemeen OEM erg achteruit gaat..Onder mijn camry zitten inmiddels 13 jaar oude originele 13 spaaks velgen..en die heeft nergens corrosie of wat dan ook..Vergelijk ik dit met velgen van mijn vaders ex avensis verso uit 2006 OEM, daar zat nota bene dikke oxidatie in.

En dat imi velgen slecht gespoten zijn kan ik ook bekennen..Maar ja ik wou een winterset hebben, staal was duurder dan LM..nou prima.