• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Grote wasjes , kleine wasjes doe ze ......

Voor mij lijkt de keuze voor Bathe+ nu een stuk aantrekkelijker. Ik wilde namelijk ná mijn huidige Nanolex Pure de BtbM proberen, maar de Bathe+ heeft voor hetzelfde geld een beetje extra in huis.
 
Ik heb hem gehad en neem hem nooit meer,Je hebt geen schuim en moet uitkijken dat ie niet opdroogt.
Hou het lekker bij de Poorboys, en gebruik liever af toe een variant van de Cure welke naam liever hier niet genoemd mag worden
 
@grijzepanda - Ooh, dat klinkt niet best. Dat probleem met opdrogen lees ik vaker, maar is het dan niet verstandiger om de helft van je auto te doen, afspuiten en dan de andere helft?

En hoe vond jij de laag die Bathe+ achterlaat? Is dat beschermend te noemen, of alleen bij puur gebruik?


Greetz
 
Heb hem niet puur gebruik,En doe liever de hele auto in een keer,
Ik hou het liever bij normale shampoo en keer boosten af toe.
Denk dat de eigenaar het ook niet geweldig vind want de meeste vinden sop in de emmer wel fijn
 
@grijzepanda - Ok, thanx!

@Soepergrover - Nee, daar heb je gelijk in. De lijst die ik plaatste is onderdeel van een algehele lijst en ik gebruik die om mijn eigen kosten te berekenen. Bij de juiste combi van producten en verpakkingen kan ik al snel een tientje besparen. Dat is niet héél veel, maar 10x een tientje is ook een hoop geld, haha! In de afgelopen zomer, toen ik nét begon met detailen, had ik per week wel een paar wasbeurten of uitgebreider, dus dan kan het best aantikken als je nét wat meer bespaart, maar toch je wensen kan behalen.

Kheb het niet zo breed, dus die paar tientjes die je bespaart is toch weer een week boodschappen. Zo zie ik het dan...

(Ook loop ik vaak quitte op details en zie ik de geïnvesteerde tijd als een investering om meer te leren)


Greetz
 
Ik ga hem toch weer even naar voren halen maar de Waxaddict shampoo is toch echt mijn nieuwe favo! Altijd BTBM gebruikt maar de Waxaddict laat mijn Wookie toch echt merkbaar gladder en soepeler over de lak glijden wat ik buiten dat deze zuinig is en gruwelijk ruikt heel belangrijk vind.

Voor de topic starter, ik zou zeggen neem een shampoo die in je budget past. Ook belangrijk, een shampoo die jij zelf fijn vindt. Ik denk dat er weinig slechte shampoos bestaan. Lees de gebruiksaanwijzing even van de shampoo voor je begint. Scheelt vaak ook al ergernis.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hem gehad en neem hem nooit meer,Je hebt geen schuim en moet uitkijken dat ie niet opdroogt.
Hou het lekker bij de Poorboys, en gebruik liever af toe een variant van de Cure welke naam liever hier niet genoemd mag worden

Dat ben ik wel met je eens, dat je totaal geen schuim hebt, zie hier:
Bathe+ in emmer.jpg

Werkwijze van vullen:
halve emmer vullen met water, 2 dopjes Bathe+ erin plus dopjes afspoelen en de rest van de emmer vullen.
Op het moment van vullen krijg je wel schuim, maar nadat de kraan is dichtgedraaid hoor je gewoon het schuim wegtrekken.
Emmer direct meegenomen naar buiten en op de foto gezet.

Tijdens het wassen amper schuim, maar uitspoelend in de 2e emmer krijg je daar wel een beetje schuim in.
De reinigende werking is echter wel zeer goed van Bathe+ vind r ik!
Met opdrogend sopje Bathe+ op de wagen geen problemen ondervonden.
 
Begrijp dat BTBM alleen schoon maakt en neutraal is . Het laat geen extra glans achter begrijp ik ( ??)

Bathe + naar ik begrijp laat wel en mooie glans achter ( ?)

Zijn er nog meer mooie en goede shampoos welke een mooie glans achter laten ?
 
Heb nog niet veel ervaring, maar vind dat deze twee shampoo's een goede glans achter laten. De glossworkz glanst het meeste.

- Meguiars Gold class shampoo.
- Chemical Guys Glossworkz gloss booster shampoo.
 
Na (jarenlang) gold class nu over op BTBM. Ik ben van beide uiterst tevreden. Poorboys heb ik ook geprobeerd maar vond ik persoonlijk wat minder dan de andere twee.
 
Of je neemt Valetpro concentrated car shampoo. Na jaren de overdreven dure Meguiars Gold Class gebruikt the hebben hierop overgestapt. Reinigt uitstekend en bij het drogen gebruik ik toch een detailerspray (citrus bling), dus geen behoefte aan glansversterkers in mijn shampoo.