• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Cure of Wet coat op de velgen

M135

Detailing chief
22 nov 2014
257
85
wat kunnen jullie mij adviseren voor dat beetjes extra's op de velgen.

Gyeon cure heb ik al eens geprobeerd, maar heb er weinig profijt van. Velg wassen, drogen, gyeon prep, gyeon cure en weer uit vegen. Veel werk!
Gyeon wet coat lijkt eenvoudiger, alleen wassen, sprayen en afspoelen. Al lees ik wisselende resultaten.

Thanks
 
Ik heb op mijn velgen Gyeon Rim aangebracht. Lijkt me de enige duurzame bescherming voor de velgen.
Als extra kan je dan nog de wetcoat aanbrengen, maar echt lang gaat die niet houden op velgen denk ik.
Cure aanbrengen lijkt mij ook een beetje te veel werk, gezien de korte standtijd op een velg van dit product.
 
PBW Wheelsealent lijkt mij meest voor de handliggende keuze.

Gyeon Cure heb ik alleen voor mijn velgen gebruikt nadat ik Gyeon Rim had aangebracht en deze nog moest 'uitharden'.
Lijkt me zelf nogal weinig zinvol om alleen Cure te gebruiken op de velgen.
Op lak alleen zonder coating zou je het eventueel kunnen gebruiken, maar dan zou ik zelf liever PBW QD+ gebruiken..net zo makkelijk en goedkoper.

Wet Coat...zou ik zelf niet op velgen gebruiken, puur en alleen op lak.
Weet eigenlijk niet precies waarom je het op je velgen zou willen aanbrengen..het lijkt me namelijk dat het vrij snel weggaat en als het er wel op zit, lijkt het me dat je er vrij weinig zult van merken.
 
Ik vind het zo'n gedoe die coating erop. Dat sprayen en afspoelen leek me wel wat.
Zal op de zomervelgen eens colli 476s zetten
 
Ik verwacht niet teveel van Wetcoat op je velgen. Ik deed zelf de velgen schoonmaken met Imperial en dan Cure erop tijdens het drogen. Deed niet heel veel, zorgde er enkel voor dat ze minder snel vies werden/makkelijker schoon te maken de volgende keer. Was alsnog wel de moeite waard. Heb nu Poorbooys erop (van de SSS aanbieding). Voelt een stuk gladder, maar verder niet echt bijzonder ook. Maak nu het potje op en dan zien we wel weer.

Jouw velgen zien er een stuk ingewikkelder uit dan de mijne, dus wat je er ook op doet, het is altijd een gepruts. Beste te doen als je de wielen onder je auto vandaan haalt. Een coating blijft langer zitten en is minder 'geboen' dan een wax. Colli zou het best goed moeten doen, maar je hebt inmiddels nog andere mooie spullen in je assortiment;) (Ik heb je pb gezien, je krijgt binnenkort antwoord). CanCoat zou een serieuzer alternatief zijn. Dat kan je als je wil rechtstreeks op de velg spuiten, zoals ze hier demonstreren:
cid_C2369BB2-B93F-4526-83CD-11748AD76533_zps258c43b3.jpg


Succes!
 
Heb je dan niet last dat de cancoat op je remmen etc komen, daar waar je het niet wil hebben?

Verder ziet het er wel makkelijk uit ;)
 
Op de remschijf lijkt me niet zo'n groot probleem. Als het al hecht, dan moet je gewoon even een gecontroleerde noodstop maken, dan ben je er ook weer vanaf.
 
  • Leuk
Reactions: Donny