• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

gyeon mohs > droge werkplaats nodig

ALFIrE

Detailing chief
12 sep 2008
262
100
voor de nieuwe auto begin ik te twijfelen om direct een mohs behandeling uit te voeren.

nu heb ik echter gelezen dat je tussen laag 1 en laag 2 1 uur moet wachten, en dan 24u later de cure.

de ruimte moet warm en droog zijn.

ik begrijp hiermee dat je dit dus best binnen doet?

ik heb spijtig genoeg geen garage, vergeet ik dan best de mohs?
 
Gyeon Mohs is een product die je niet even snel buiten aanbrengt. Nadat je laag 1 heb aangebracht kan je inderdaad beginnen een 2e laag aanbrengen (na 1 uur). Als je laag 2 heb aangebracht moet je een periode van 12-24 uur wachten tot dat de coating is uitgehard (afhankelijk van de temperatuur en luchtvochtigheid) eventueel kan je dit process versnellen d.m.v. een infraroodlamp. Na dat de coating is uitgehard brengt men de Gyeon Cure aan om watervlekken te voorkomen. De cure kan daarna gebruikt worden om de functies van de coating te onderhouden.
 
ALFIrE : misschien even je woonplaats vermelden, wellicht zijn er leden die je qua locatie kunnen helpen ?

Zelf zou ik even wachten met de Mohs. Als het ooit nog eens 25+ wordt en je zet de auto dan in de zon te bakken dan gaat het erg snel en zou je aan het begin van de auto de auto kunnen voorzien van een laagje Cure.
Met de Mercedes van m'n ouders heb ik dat destijds ook gedaan met een coating wiens naam ik hier niet zal noemen.
De dag van te voren de auto volledig aangepakt, de volgende dag al vroeg de auto gewassen, rondje met finale (prof polish) gedaan, ontvet en tegen 10.00 uur de coating aangebracht.
Deze heeft toen van 11 tot 18 uur in de volle zon kunnen bakken.

Wellicht ten overvloede maar wanneer je een coating gaat toepassen breng dan niet meer aan dan je in 1 minuut kan afnemen. Dus niet het hele dak in 1x in de coating zetten want vooral met warm weer kan het curen enorm snel gaan.