• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q2M Cure vs DJ Acrylic Spritz

Quattro

Detailing addict
11 aug 2010
328
68
Vorige week heb ik de Gyeon Q2M Cure binnen gekregen, en geprobeerd op mijn eigen auto, waarna ik eigenlijk direct enthousiast was. Nu heb ik ook al een tijd lang de DJ Supernatural Acrylic Spritz, een product waar ik ook erg enthousiast over ben, en nu vroeg ik me af hoe deze twee producten het in vergelijking met elkaar zouden doen. Vandaag stond een Skoda op het programma, die ongeveer 1 keer in de maand gewassen wordt, en op dit moment niet in de wax staat, en dit leek me de perfecte gelegenheid om deze twee producten te vergelijken.

Over de producten

De Dodo Juice Supernatural Acrylic Spritz in de 250 ml variant staat in de webshop voor €17,49.
De beschrijving op de verpakking zegt dat het product te gebruiken is om een wax te toppen (ook direct na het aanbrengen) of als quick detailer, er staat geen standtijd op de verpakking.
Je moet het product per paneel aanbrengen, en dit mag niet in de volle zon.

De geur van het product is niet heel erg lekker, maar ook niet onaangenaam.

Dan de Gyeon Q2M Cure, de 250 ml variant hiervan staat in de webshop voor €18,49, het prijsverschil is naar mijn mening dus verwaarloosbaar. De Q2M Cure heeft een soortgelijke verpakking als de Acrylic Spritz. Op de verpakking staat dat de standtijd ongeveer 8 weken is, en het product ook te gebruiken is als drooghulp. Het aanbrengen gaat op de zelfde manier als bij de Acrylic Spritz.

De geur is niet erg aangenaam, en ik vind het geen overbodige luxe dit product in een goed geventileerde ruimte te gebruiken.

Aanbrengen

De auto heb ik eerst gewassen met DJ Born to be Mild, en vervolgens heb ik de motorkap en beide spatborden gedroogd met een beetje Spray and Wipe. De rest van de auto heb ik gedroogd met de Q2M Cure als drooghulp. De Q2M Cure werkt als drooghulp eigenlijk net zo goed als Spray and Wipe, alleen dan met als voordeel dat de auto ook direct beschermd is.

IMG_0137_zps0c188215.jpg


Ik heb de Q2M Cure aangebracht op de bestuurderskant en de Acrylic Spritz op de passagierskant. Beide producten vond ik makkelijk aanbrengen, maar de Q2M Cure is volgens mij iets gevoeliger voor streep vorming.
Na het aanbrengen van beide producten kon ik geen verschil in glans waarnemen met de oude situatie, en ook niet tussen beide producten.

IMG_0152_zpsbe652333.jpg


Beading

Ik heb een beetje water op beide kanten gesprayed om de beading een te kunnen beoordelen, zoals op de foto's te zien is, zit er niet erg veel verschil in, hoewel ik de druppeltjes van de Q2M Cure iets mooier vind.

IMG_0161_zps36f0dd17.jpg

De Q2M Cure kant.

IMG_0163_zpscb055a07.jpg

De Acrylic Spritz kant.

De sheeting

Als laatst heb ik de sheeting nog getest door de motorkap nat te spuiten met een tuinslang zonder spuitstuk. De sheeting van beide producten vind ik erg goed voor quick detailers, en is van beide producten op dit moment gelijk. Helaas heb ik geen filmpje kunnen maken :confused: .

IMG_0166_zps50c7f175.jpg


Plus- en minpunten

Gyeon Q2M Cure
+ Weinig verbruik
+ Mooie beading en sheeting
+ Als drooghulp te gebruiken

- Geur

Dodo Juice Acrylic Spritz
+ Weinig verbruik
+ Goede sheeting
+ Direct na het aanbrengen van een wax te gebruiken

- Sprayer (ik heb steeds problemen dat de sprayer verstopt ondanks het doorspoelen na gebruik)

Voorlopige conclusie

Ik vind beide producten erg gelijkwaardig, maar doordat de Q2M Cure ook als drooghulp te gebruiken is, verwacht ik dit product meer te gaan gebruiken na een wasbeurt, terwijl ik de Acrylic Spritz waarschijnlijk meer ga gebruiken om na een wax beurt de auto nog even na te lopen.

Updates zullen volgen na de volgende wasbeurt, en als er nog vragen zijn, stel ze gerust :ja .
 
Mooie vergelijking van een nog redelijk onbekende producten, althans hier niet veel tegen gekomen. Ben benieuwd naar de standtijden van beide.
 
Standtijden zijn echt max 2 maanden gok ik...

Ben wel zeeeeer benieuwd naar de gyeon, wat die zal doen.

Ik heb net een testje afgerond van, Dodo Juice Acrylic Spritz, Optimum Opti-Seal en Carpro Reload.
Zit nu op 5 weken en voor mij is op plaats 1 duidelijk Reload, ver daar achter Dodo en strak erna Opti-Seal...

Ook is wel goed te zien dat de bescherming alwel een heel eind op zijn retour is, daarom gok ik Max 2 maanden.
Wat Gyeon dus ook zelf al aangeeft..
 
Toch nog een update, ik ben de laatste tijd erg druk geweest, maar toch 2 januari ben ik er nog even aan toe gekomen om de auto te wassen. Zoals arjanD3000 al een beetje voorspelde waren zowel de Cure als Acrylic Spritz niet meer echt aanwezig. Er was nog een klein verschil in (bij gebrek aan een beter woord) sheeting, de Cure kant begon iets eerder te drogen, maar na een aantal minuten was de Acrylic Spritz toch wat "droger", zoals ook op de foto's en in het filmpje te zien is.

IMG_3299.jpg

IMG_3294.jpg

IMG_3301.jpg


Filmpje

Om te concluderen: zowel de standtijd als de beading van beide producten zijn gelijkwaardig, de Cure heeft als voordeel dat het als droog hulp te gebruiken is, maar de Acrylic Spritz is weer te gebruiken direct nadat je een wax hebt aangebracht. Daardoor kan ik niet voor één van de twee een duidelijke voorkeur uitspreken, maar ik vind beide wel een goede toevoeging aan mijn collectie.