• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Trim bewaren

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
319
85
Ik pakte net mijn aangebroken Gyeon Trim uit de kast en het was nagenoeg een gel geworden...
In dezelfde kast staan Gyeon View en Rim die zijn nog helemaal prima, net als een nieuwe verpakking Trim dus deze maar gebruikt.

Die 2de is inmiddels dus ook open, de vraag is hoe kan ik deze bewaren zonder dat het gel wordt?

Op de verpakking staan, donker en koel, maar ja in de zomer wordt het wel eens wat warmer in huis.
Koelkast?
 
Mijn vermoeden is dat de fles niet helemaal lekker was afgesloten. Als er op de hals / schroefdraad toch nog wat product hard kan worden, bestaat de kans dat het niet helemaal lekker afsluit.

Mijn coatings stonden in een oude bovenlader-vriezer. (Kapot) Later in een goed geïsoleerde koelbox. Echter had ik zoveel aangebroken flesjes van verschillende details, dat ik ook een groot deel op de overloop van de bovenverdieping had rondslingeren. Hier werd het flink warm, maar producten waren nog prima te gebruiken.

Mijn idee en ervaring is dat extreme temperaturen uiteraard niet heel goed zijn, maar voornamelijk de schommelingen tussen temperaturen is een killer. Zo had ik producten langere tijd in theorie te warm of te koud opgeslagen, maar dit was wel constant. Zou ik flesjes bewaren op de hete slaapkamer en in later op de dag de airco de kamer laten afkoelen (Gebeurde elke dag in de zomer) dan zag ik na verloop van tijd de coatings troebel worden. (Kwam ik helaas later pas achter)
 
Ik bewaar coatings in m’n garage, waar het in de winter steenkoud is en in de zomer bloedheet. Gaat prima, mits je ervoor zorgt dat er nauwelijks lucht bij kan komen. Daarom wikkel ik na gebruik een paar laagjes plakband rondom de dop om ‘m zo goed mogelijk af te sluiten.
 
Mogelijk zit er product op de hals, maar het flesje zit wel goed dicht.

In de kamer kan de temp verschillen, in de winter snachts koud en overdag warm. In de zomer staat ook geregeld de airco aan. Al lijken me de temperaturen in een kast niet zo snel stijgen/afkoelen als in de kamer zelf.

Goed, ik ga dit flesje maar eens in de koelkast zetten, dat is in elk geval donker en stabiel qua temperatuur.
 
Dat soort coatings willen ook makkelijk gaan kristalliseren. Vooral als je het tipje van het flesje op de applicator laat raken. Daarom flesje en dopje droog maken en uitblazen.
 
  • Leuk
Reactions: Arjan Verkade
Oudere coating kan in het flesje kristallen bevatten
Als je het dan uitdruppelt komen die kristallen soms ook op je applicator / doekje
Dat is niet erg, als je het doekje dan maar omdraait voordat je het over het blokje vouwt.
Beetje onhandig, maar "ons ben zuunig"