• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hars niet weg na kleien?

Steef CivicEP2

Detailing addict
17 jan 2010
55
52
Hey,

Ik ben nog al een beginneling wat betreft auto's poetsen.
Maar nu heb ik een kitje van Mothers:
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Mothers_Ultimate_Wax_System_kit__100861

En ik krijg de hars e.d niet weg met kleien.
Ik nevel een keer met die fles over het te behandelen deel, laat het heel even inwerken en vrijf er dan vervolgens met de klei over heen.
Soms gaat het stroef en soms heel smooth, alleen soms blijven de hard druppels zitten....

Moet het dan vaker herhaald worden? Of wat anders?

Bedankt.

Groeten,

stefan.
 
inwerken van de spray is trouwens niet nodig...
Totaal geen toegevoegde waarde...
nog een weetje, de spray mag 1:1 verdunt met demi-water... :)^
 
gedemineraliseerd water...
De helft uit de sprayfles halen, die helft weer aanvullen met demi-water, en weer klaar voor gebruik...
overigens is het heel normaal om bij een normaal formaat auto 400ml of meer lube te gebruiken!
Beter teveel dan te weinig!
Wagen drogen voor het kleien is trouwens ook geen must...
 
bakboter, bakboter, en heb ik al bakboter gezegd?
hars los je op met bakboter(of tarmalade van dodo ofzo...maar bakboter werkt ook goed !)

tip komt van het forum hier ergens, en heeft echt bij mij geholpen!
 
zou je hars ook met bakboter weg kunnen krijgen? :D
Maar even serieus, ik hoor dit voor het eerst. Dat is toch hartstikke vet 8-())
 
Is inderdaad geen grap, bakboter is het goedkoopste alternatief om hars weg te krijgen.
Je bent niet verplicht om het te geloven ................
 
Klopt, of roomboter; is een oude truc.
Komt schijnbaar door het boterzuur (is er een chemicus in de zaal ?) dat het teer weekmaakt en gedeeltelijk oplost...??

Maar een Meguiars Body Solvent werkt ook erg goed hoor.
https://www.Carclean.com/product/Meguiars_Professional/Body_Solvent_3780ml_D13001_100753
Probeer een halve liter bij iemand te regelen, doe je jaren mee.
Is een stuk frisser en minder vet werken..
 
Had hetzelfde, hele dak zat er onder (bomen op de parkeerplek bij mijn werk)
Het zijn hele fijne puntjes, vallen van boven bekeken niet op. In verband met de aanschaf van een DAP900 heb ik deze even getest op de motorkap na het kleien. De motorkap was na kleien en mezzo op oranje in finale op lichtgroen weer zo goed als harsvrij. Het dak daarentegen had ik alleen met klei gedaan. Weinig vervuiling. Ik zag het eerst niet maar bij het aanbrengen van de was voelde de lak stroef aan. Daarna mn dak geinspecteerd en het bleek onder de hele fijne puntjes te zitten. Na uitpoetsen wax nogmaals gekleid, iets intensiever nu. Nog steeds niet alles weg maar ik heb het eerst maar zo gelaten. Volgende keer even met boter aan de gang dus.. gaan de buren nog meer opmerkingen maken...