• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hd kopen

Mark Taxi

Detailing addict
15 jul 2016
80
50
39
Dronten
helaas heeft mijn veel te goedkope huis tuin en keuken Karcher de geest gegeven.
Dussss tijd voor een nieuwe!
maar nu komt het natuurlijk.. welke en waarom?!
heb natuurlijk het forum al gelezen maar ben tot op heden nog niet echt overtuigt van een bepaald model.

tot op heden ben ik er achter dat:
- 110/120 bar voldoende is.
- Karcher pas interessant is vanaf de K5 ivm de motor.
- De slang minimaal 8m moet zijn
- De slang "soft" moet zijn met staal inleg.
- Een inductiemotor een pre is
- Ik graag een hd met slanghaspel wil.

Dus kom maar op met jullie adviezen :)
 
Of je koopt een iets goedkopere, de c125 ofzo, en investeert de rest van het budget in een flexibele slang met staalinleg.
125 bar vind ik ruim voldoende en de accessoires vind ik niet zo spannend.

https://www.onderdelenwinkel.nl/nilfisk-staalgelaagde-slang-10-meter-voor-hogedrukreiniger-128500082

Ik vind een stevige slang erg prettig, de originele is niet zo stevig (in ieder geval die bij de goedkopere modellen).

Zelf heb ik nu een C110,4. En bij een erg vervuilde auto, zou ik wel eens wat meer druk willen hebben...
En deze HD Heeft geen oprolbare slang, en dat is ook *&^%$%6.. Rolt / knikt vaak...
 
Ik heb ongeveer de zelfde eisen gehad als jouw met de aanschaf van mijn HD.

Ik wilde min 10m en rubberen slang met staalinleg. Absoluut niet zo'n plastic slang.

Heb uiteindelijk een Nilfisk P160.2 gekocht. Als je zulke specificaties wilt kom je meestal wel uit op meer dan 110/120 bar. Voor
Mij niet erg, minder is alleen wel voldoende voor een auto te wassen.

Wellicht is een Kranzle wat voor je?
 
@Mark Taxi , die heb ik ook. Het is een fijne hogedrukreiniger. De druk kun je ook iets lager zetten door aan de nozzle te draaien en de 10m flexibele slang (met staalinleg) is ideaal!
 
  • Leuk
Reactions: Mark Taxi
Ga voor een Nilfisk. Bij Nilfisk is alles van metaal. en bij Karcher grotendeels kunststof. Dan is dat kans op lekken en kapot gaan ook groter.
 
  • Leuk
Reactions: Mark Taxi