• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

HELP krassen door kleien!

denn!!

Detailing addict
6 apr 2011
80
55
goedemiddag.

ik ben dennis en ben net begonnen met het kleien van mijn auto met de mothers kit.
nu heb ik een kleine strook op de motorklep geprobeert, en zie nu wat krassen zitten :S
in de richting welk ik gekleid heb.

kan dit of zou dit er al gezeten hebben? het viel me ineens erg op het zijn allemaal lichte krassen, dicht op elkaar ?
wat doe ik fout?

zal mij later nog even voorstellen:rules
 
Naar alle waarschijnlijkheid is dat "marring"

Wanneer je gaat polijsten (hand of machine) verdwijnt dit vrijwel direct, niets om je zorgen over te maken :cool:
 
Zit er veel vervuiling op de kap? Neem aan dat je de auto eerst goed gewassen hebt? Gebruik je genoeg spray?
 
Dank voor de snelle reactie.

het gaat om een vw polo van 97, lak voelt als schuurpapier. voelt nu wel bizar glad aan trouwens.
ik heb zowel spray beruikt dat de druppels verdwenen.
dus ik neem hieruit op dat mn auto gewoon vol met krassen zit?
heb de auto goed gewassen (was mn auto zeker een keer per week)
en voor het kleien natuurlijk gewassen en het een en ander met apc schoongemaakt.

gr dennis
 
Kan nu natuurlijk ook zijn dat je lak zo glad en schoon is dat je de krasjes gaat zien.....:-b
 
Veel clay lube gebruiken is belangrijk. Verder zou je kunnenproberen om je klei wat vaker om te vouwen (waarbij je dus het vuil 'in' de klei vouwt), zodat je met een schoner stuk klei op je lak werkt.
 
veel lube gebruiken, en de combinatie klei met lube alleen gebruiken op een schoon oppervlak.
niet drukken op de klei en gewoon alleen over de lak heen gaan.
gemiddeld zo'n 500ml a 750ml lube gebruiken bij 1 hele auto. dat is wat ik ongeveer verbruik bij een normale auto.

als de de lak veel vervuiling vertoont (klei word bruin) dan vaker om kneden om extra krassen te voorkomen.

in dit geval zou ik zeggen dat de vervuiling de krassen heeft verborgen, dus grote kans dat je de lak weer zo schoon hebt gemaakt dat de krassen nu weer naar boven komen.

heel apart als je de krassen gemaakt zou hebben met de klei van mothers. deze heeft niet zo veel last van marring,

Foto'tje zou helpen!

verders +1 wat hier boven staat.
 
hey,
o ja,welkom!
ik heb ook gekleid met die kit en had bij de eerste auto ook marring,gaat weg als je waxt of eerst polish en dan wax(beide handmatig)
is misschien al te laat ,maar je zal zeker niet toegekomen zijn met 1 flesje lube.
beter in 2 verdelen en verdunnen tot 1 op 1 ,dan heb je 2 keer zoveel spray om goed te blijven doorsproeien tijdens het kleien.
best is om (als je rechtshandig bent) van rechts naar links te kleien,zo kan je met je linkerhand blijven spuiten waar je komt,anders spuit je meer op je hand als je andersom werkt.als je nog maar denkt dat je blokje vuil is ,stop je beter en kneed je het om.ik knip die blokjes in 2 ,zo heb ik 4 blokjes in totaal bij 1 set(heb er helaas al 1 laten vallen en is nu niet meer R.i.P. IN VUILBAK DUS!!
je mag zeker op minstens 1 flesje rekenen op een normaal bevuilde auto,maar als ik dat bij jou lees,zal je er wel 2 nodig hebben.
ikzelf heb al lube-concentraat bijbesteld (goed voor 5 liter,ff kijken op cc. ref 101242)
wat die dap betreft:heb ik geen ervaring mee,maar heb al veel gelezen en zou zeker gaan voor en dap900 en geen rotary,vermits je dan al een have pro moet zijn om daar mee om te gaan.
enne..............foto's daar wachten ze allemaal op!!
groeten danny
 
Zou het niet weggooien als je een stukje laat vallen, heb ik ook gehad maar dat stukje is nu gedegradeerd na velgenklei :cool: En dan vooral van het loopvlak (de binnenkant van de velg)

Toch zonde om het gelijk weg te gooien lijkt mij :-b
 
Zand of ander vloer- straatvuil zit erin en komt er nooit meer uit.
Risico dus om daarmee te kleien. Zandkorrels onder een vergrootglas ziet er akelig vervelend uit.
 
Wouter B zei:
Ook als je de klei daarna een paar keer dubbel vouwt?
Als je de klei een keer dubbelvouwt, zit het inderdaad in de klei.
De volgende keer dat je weer gaat vouwen, heb je al kans dat er korreltjes aan het oppervlak terugkomen.
En eentje kan al behoorlijk funest zijn voor je lak.