• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Help! Vlekjes op de hemel

Aron

Detailing rookie
24 apr 2024
11
15
Beste allen.

Nieuw hier en ECHT een verschrikkelijk newbie, heel weinig kaas gegeten van dit hele poets wereldje, dus excuus als deze vraag erg dom overkomt.

Ik heb een Renault talisman met een creme/offwhite stoffen hemeltje..
Hier zitten wat vlekjes op, vermoed kinder handen tegen de bekleding..

Hoe kan ik dit veilig aanpakken? Wat heb ik hiervoor nodig? En misschien het belangrijkste, wat NIET te doen?

Ik heb zelf wat rond gekeken op de site en zag de "matte opaco interieur set" borsteltje, spray en doekjes, is dit hiervoor geschikt?
Ik heb ook een semi-glimmend lederen stuurwiel, ik meen dat ik Tim dit eens heb zien gebruiken op leer ook (project 95 op YouTube), aangezien de rest van het interieur leder is, lijkt mij dit een mooie combi mits dit veilig is!

Hierna dien ik het leer ook te beschermen? Waarmee doe ik dit het beste? Ik zag dat gyeon een verzegeling kit had? Of is dat deze beginnen totaal af te raden en zijn er betere alternatieven?

Ik dank jullie iig alvast voor het mis/gebruiken van jullie kennis!

Groeten
 
+1 voor Redcat; Hemel met een vochtige doek en deppen. Niet meteen met vloeistoffen in de rondte spuiten en boenen. (Lijmlaag)
Voor leder zou ik niet meteen beginnen met coatings en andere dingen, maar leer het eerst eens kennen middels een reiniger en conditioner. (Bijv. Gliptone + paardenhaarborstel o.i.d)
 
  • Leuk
Reactions: Aron
1000018959.jpg
1000018958.jpg
 
ook ik sluit me aan bij niet te nat maken.

Zelf zou ik eerst het eens droog borstelen. Mocht dat niet werken toch op een klein detail brushje (https://www.carclean.com/nl/monello-pennello-rosso-classic-detailing-brush-diverse-maten.html) een klein beetje een interieur reiniger (zoals hier boven genoemd, maar er zijn genoeg andere ook nog) sprayen op het kwastje en dan het vlekje voorzichtig borstelen.

Daarna afnemen met een doek, droog deppen en dan kijken of je tevreden bent met het resultaat.

Dit leer setje van Gyeon: https://www.carclean.com/nl/gyeon-q2m-leather-set-mild.html is wel een aanrader.
 
  • Leuk
Reactions: Aron
Thanks.. natuurlijk niet gelezen en lompe bestelling gedaan..
Mijn eerste sinds 9 jaar


Ik heb die voor interieur besteld en de gliptone conditioner/protectant


Voor het hele interieur, ik zal eerst met (osmose) water en een doek kijken hoe dit op te lossen is voor ik met kwastjes en Chemicaliën aan de slag ga..

Tevens een was set (droogdoek/mitt/emmer en gritguard) , klei (mothers kit) en cleaner/glazen (dodo fillit) en spray sealant (beadmaker.. van het laatste YouTube filmpje) en non ferro voor o.a. de wielen enzo.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat