• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Help! Wat heb ik nodig: Audi A4 met Flon4000 behandeling met krasjes en matig pareleffect.

Kleien vind ik belangrijker dan de glaze, dus vandaar dat die even achterwege bleef. Een glaze kan je altijd nog nemen, of een testtube nemen, dan heb je de glaze en 2 waxjes waarmee je makkelijk 5 keer je wagen mee kan waxen.

Je ziet misschien nu de swirls niet omdat je er nog nooit op gelet hebt. Dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
En een zwarte auto zonder swirls ziet er gewoon veel mooier uit alleen daar kom je pas achter als je bezig bent geweest.
Geloof me, het is zeker de moeite waard.
 
stimpy68 zei:
Ik weet het, er staat veel info op dit forum, maar dit topic is pas enkele dagen oud, zoekt en gij zult vinden ;) : https://forum.Carclean.com/cc_postst4857/Hoe-de-waterontharder-opnieuw-laden-.aspx



Kleine opmerking, het zijn GEEN handdoeken, handdoeken zijn van katoen
. Het betreft hier microvezel doeken ;) Klein nuance verschil wat grote gevolgen kan hebben, katoen krast namelijk.

Ga ik bekijken om weer wat bij te leren.

'Towel' vertaald is voor mij gewoon handdoek hoor.
 
Als je echt wilt glazen en prewax preppen.. Lime Prime van Dodo Juice (kun je donderdag aanschaffen met een mooie korting!) :heart_eyes:
 
Dibbuz zei:
Ik zie dat je in Zoetermeer zit, maak eens een afspraak en kom langs. Neem je roterende machine mee en ik laat zien wat je daarmee kan bereiken op jouw lak :)
Er zijn inderdaad meerdere soorten handdoeken (voor het drogen van de auto). Ik denk i.c.m. de Time To Dry dat de Carrand Drying Towel voor jou de beste keuze zal zijn.

Wanneer komt het uit dat ik langskom, ik moet vanmiddag of morgenochtend nog naar Rotterdam.
Moet ik dan naar Nootdorp of waar zitten jullie?
 
Was zo niet bedoelt Rob, maar als je handmatig aan de slag gaat op zo'n grote auto ben je nu eenmaal lang bezig en dan helpt gepassioneerd zijn wel degelijk. Als je dat bent dan vind ik dat super!
Daaruit volgt dan weer dat je gaat voor perfectie, waardoor je nog langer bezig bent :ja
Ik zou toch ook even een mini-cursus rotary nemen bij Dennis dan als je langs gaat in Bergschenhoek, het gaat je veel tijd besparen achteraf en dat vind je toch ook belangrijk als ik het goed begrijp.
Succes nog ;)
 
Dibbuz zei:
Ook zoiets... glansgarantie. Wie bepaalt of er nog genoeg glans is? Op een nieuwere auto heb je na het wassen bijna altijd glans genoeg.
Zo kan ik ook een sealant op de markt brengen als je die elk jaar opnieuw aan kan brengen. Spul blijft geen jaar zitten maar je doet om het jaar een laagje en iedereen betaalt zich blauw. :roll

Ik zou de auto weleens willen zien om te kijken hoe ze hem gepolijst hebben.


Ik ben op je lijstje aan het studeren om alle producten een beetje te leren begrijpen.
Er werd me aangeraden om een paint sealant te gebruiken. Is dat een goed idee na het polishen voor het waxen? ik denk dan aan Wolfgang DGPS of de spritz.
en is dat dan op zich te gebruiken of moet dat nog in combinatie met iets?

o ja, als ik een ontkalkfilter koop heeft de time to dry dan nog wel zin?
 
Een sealant is een kunstmatige wax, de DGPS is zeker een superproduct (zaterdag nog gebruikt) en zeker de moeite waard vooral in de winter.
Je MOET daarna niks, je KAN daarna de sealant toppen met een carnaubawax (al is het wel aan te raden minimaal 12 uur te wachten na het uitpoetsen van de DGPS). Een ontkalkingsfilter vermindert kalk in het water, of alles daarna uit het water is dat zal de ervaring uit moeten wijzen.
Het helpt in ieder geval zeker.

Wij zitten in Bergschenhoek, weg en land 35A. Als je langs wilt komen maak dan even een afspraak via de mail of bel even.
Het kan namelijk zijn dat we of geen tijd hebben of dat er al iemand is en dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Ook moet het droog zijn als ik wat wil demonstreren natuurlijk ;)
 
Ik begrijp het weer iets duidelijk. Ik heb geen plek om de auto binnen te zetten dus 12u. intrekken is lastig. Is het misschien handiger/beter om gelijk met Wolfgang Fuzion Carnauba Polymer Concours Estate Wax - 227ml te werken en dan zonder sealer?

Donderdagmiddag heb ik wel tijd, lukt dat ook bij jullie? kan ik misschien e.a. gelijk meenemen.
 
Fuzion is inderdaad een zeer goede keus natuurlijk. Als je auto niet binnen kan staan is dat wel een goede alleen erg duur, misschien een Dodo Wax?
Je hebt een PM voor de afspraak!
 
ik zie hier iemand 180 graden draaien..
is het ZO aanstekelijk?

iig is je wagen daar in ZEER goede (zo niet nederland's beste) handen:cool:

wel foto toestel mee nemen, en foto's maken hé! ben ik gek op!

ben benieuwd naar de staat van de lak van je auto, ik denk dat deze nog wel een stuk op kan knappen!

(over je oude brik met 3 ton op de teller, me vriendins saxo uit 96 is swirlvrij:heart_eyes: je moet hem eens zien blinken:heart_eyes: )
 
Had ik maar 3 ton. (30-duizend)

O ja ik ben geen 180 graden gedraaid Aron , ik weet heel goed wat ik wil. Alleen heb ik er geen verstand van hoe dit te bereiken en dat is heel iets anders. Ik twijfel er niet aan dat mijn auto er van zal opknappen maar ben toch benieuwd. Blijft toch je kindje he!

Mijn auto is net als zijn baas:
Niet te dik, maar zwaar gebouwd