• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Menzerna topic

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Hi,

Dit topic is bedoel om je ervaringen met de producten van Menzerna met andere forum leden te delen. Zelf heb ik de:
- Intensiv Polish
- FF Polish
van menzerna besteld. reden hiervoor is dat volgens internationale recenssies deze producten uitermate geschikt zijn voor de nieuwe generatie lakken van oa Mercedes en wagens uit de VAG groep. Menzerna schijnt verder te gaan, daar waar andere producten verstek laten gaan. Ik ben in ieder geval erg benieuwd.

Verder schijnen de Menzerna producten zich goed te laten verwerken op een D/A.

Heb je dus ervaringen met de producten van Menzerna, post deze hier dan! Ook de combinatie van het type pad dat je gebruikt zou handig zijn!

Gr.
Marc
 
Dennis en ik gebruiken zeer vaak de Final Finish en dan in combinatie met een zwarte pad. De laatste keren ook op de Excenter met dezelfde pad :)^
 
Bestel je dat merk in Engeland?
Prijzen lijken wel leuk in Engeland, maar die enorme verzendkosten bederven de pret :confused:

Vond deze foto van een Megane, die deels met FF en een polishing pad is behandeld:

P4151506.jpg
 
@Hans, ik bestel de producten via Tim, heb ze niet direct nodig dus kan wel even wachten. Het lijkt mij een investering die zich wel terug zal betalen in goede resultaten.

@Stimpy, de intensiv polish, die gebruik je toch met bv een witte LC? Wat zijn jou ervaringen met de FF op de D/A?
 
Final Finish op de DA werkt prima (met DA bedoel ik dus een Excenter om misverstanden te voorkomen). Ik heb het nu een paar keer zo gebruikt omdat de lak zo zacht was dat je zelfs met een zwarte pad en FF icm een rotary toch hologrammen kreeg.
 
staan deze producten nog niet in de webshop, want ben een nieuwe bestelling aan het samenstellen en zou toch wat van die spul willen bestellen :D
 
https://www.Carclean.com/zoeken?search=menzerna

Er is niet echt voorraad op dit moment, het is onderweg.
 
okay, bedankt zal wel verkeerd hebben gekeken in de webshop. Maar het staat denk ik nog niet tussen het merkenoverzicht
 
Menzerna intikken in het zoekveld rechts boven:-"

Producten kun je wel bestellen, worden dan voor je gereserveerd. Zo heb ik het ook met Tim afgesproken. Verwacht dat ze medio januari 09 weer binnen komen.

gr
Marc
 
Ik heb een paar keer met de Menzerna FF gewerkt en ik wie het forum een beetje volgt zal het Dennis ook vast en zeker al vaker zien zeggen; Goed spul! Enige nadeel aan de FF vind ik de vettige laag die ie achterlaat. Ook bij het vaker wisselen van doek. Na de FF, zeker op donkere kleuren dus even ontvetten met isopropanol of wat voor mij ook erg goed werkte is de Lime Prime van Dodo! Doe je die laatste stap niet krijg je een finish die er onder het ligt niet uitziet, net alsof er nog hologrammen in de lak zitten!
 
Xizer zei:
...Enige nadeel aan de FF vind ik de vettige laag die ie achterlaat...

Het DDD gebruikt geloof ik de Menzerna Top Inspection om echt alles weg te halen.
Ik heb de Menzerna FF tot nu toe 1 keer gebruikt op een oefen plaatdeel. Ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk was van de afwerking.

8-())

Moet dit topic niet naar merkdiscussie? ;)
 
nicknameless zei:
Het DDD gebruikt geloof ik de Menzerna Top Inspection om echt alles weg te halen.

Klopt, alleen een erg dure oplossing heb ik van Dennis begrepen. Ik houd me daarom ook nog altijd aanbevolen voor de isopropanol. Voor degene die trouwens echt niet kunnen wachten heeft Tim nu ook Meg's Final Inspection (M34) in de webshop.
 
ik heb geen Menzerna, maar wel de serie 3.0 van Wolfgang die door Menzerna is ontwikkeld en gemaakt.
In hoeverre zijn deze producten vergelijkbaar? Wolfgang heeft een Finishing Glaze; is deze vergelijkbaar met de FinalFinish van Menzerna en moet ik na afloop deze ook met Isopropanol/TopInspection/FinalInspection verwijderen?

Ik heb de spullen van Wolfgang overigens nog niet kunnen proberen ivm het koude weer en tijdsgebrek. Wie heeft ervaring met deze serie van Wolfgang? Vergelijkbaar met Menzerna?
 
tinus zei:
ik heb geen Menzerna, maar wel de serie 3.0 van Wolfgang die door Menzerna is ontwikkeld en gemaakt.
In hoeverre zijn deze producten vergelijkbaar? Wolfgang heeft een Finishing Glaze; is deze vergelijkbaar met de FinalFinish van Menzerna en moet ik na afloop deze ook met Isopropanol/TopInspection/FinalInspection verwijderen?

Ik heb de spullen van Wolfgang overigens nog niet kunnen proberen ivm het koude weer en tijdsgebrek. Wie heeft ervaring met deze serie van Wolfgang? Vergelijkbaar met Menzerna?
wolfgang en menzerna komen geloof ik uit de zelfde fabriek.de producten lijken iig veel op elkaar.
ik heb hier ook wolfgang spullen maar t weer helpt niet echt mee om ermee aan de gang te gaan.
kleine tip: Dennis weet er raad mee!
 
Weet wat ik in januari weer ga bestellen:)

Filmpje is trouwens ook wel leuk. Gaat dat echt zo snel? Hij gaat er 2x overheen en klaar is kees.
 
Wolfgang is een "huismerk"van Menzerna en netzoals bij de huismerken in de supermarkten die ook bij A-merk fabrikanten vandaan komen (de Super de Boer chips komt bv bij Croky vandaan), lijken ze erg op elkaar maar hebben ze wel een eigen 'recept". Zelf heb ik niet met de Finishing Glaze van Wolfgang gewerkt maar het ziet er precies hetzelfde uit als de Final Finish en de Nano Polish van Menzerna dus ik verwacht geen schokkende verschillen.

Adrie en ik hebben ontdekt dat ook Menzerna Final Finish fillers bevat. Volgens mij is er geen enkele polish die totaal geen fillers bevat. Het is waarschijnlijk niet met opzet toegevoegd maar dat heb je nou eenmaal met een polish. Kan me ook niet voorstellen dat een microvezeldoek 100% van de polish verwijderd, er blijft altijd wat zitten vooral in krasjes en swirls.

Dus een IPA, Top Inspection of Final Inspection is zeker aan te raden als je echt wilt weten of de wirls eruit zijn.
 
Dit overzicht geeft aan wat je waar voor gebruikt:

http://www.menzerna.de/fileadmin/be_user/Dokumente/d_polish.pdf