• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

@Cordoba ik ga kijken voor zo'n tool. Ik was er vanavond voor bij Gamma geweest, maar die hebben het dus niet.

En wat de houder betreft: ik denk inderdaad dat de houder aan de voorkant er al lange tijd op zit. Achter dus niet, want daarop staat de naam van de garage waar ik hem november 2022 kocht.

Maar met andere woorden: als ik toch nieuwe platen bestel, zijn nieuwe houders wellicht wel zo netjes?

Het is nog best een projectje zo!
 
Met zo'n interieur plastic toolkit heb ik vorig jaar de platen van de 5 serie ook gewisseld. Toen wel de houder gesloopt (die was niet mega oud maar zat erg snug om de kentekenplaten heen). Aangezien ik hem toch ging vervangen, geen ramp maar iets om rekening mee te houden. Voor die paar euro/houder zou ik sws 1 als reserve halen. Gelukkig kost het niet veel.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Ester
Dank allen!
Ik probeer het eerst nog wel met een kleine fitting schroevendraaier want nu maakt het dan ook niet meer uit als ik de houders beschadig. Ik haal toch nieuwe. Scheelt weer speuren naar een pryingtool.
Wordt vervolgd.

Oh ja, de buurt houdt mijn detailing avonturen ook strak in de gaten. Ik liep gisteren met grote Monello detailing bag richting Het Zonnetje. Buurtbewoner met hond: "Ga je naar de sportschool? Daar blijf je lekker slank bij hè (de begeleidende knipoog negeerde ik wijselijk)!"
Ik heb hem maar in de waan gelaten dat ik inderdaad aan joggen doe en allerlei programma's in de sportschool volg (dat vulde hij allemaal in, kon immers niet anders gezien mijn figuur :laughing:).
Ik denk dat hij steil achterover was geslagen als ik had gezegd dat mijn hele kofferbak + de tas vol zaten met detailing spullen :joy:
 
Laatst bewerkt:
Ipv een prying tool zou je ook eens kunnen proberen om er een oud bankpasje of cadeaukaart tussen te zetten. Werkt vaak al voldoende. En anders:


Even over de magneten. Let even op dat je de polen allemaal gelijk houdt. Anders krijg je misschien dat ze elkaar afstoten ipv aantrekken.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Ester
@Drifter dankjewel!

Vandaag even gevraagd bij Fource, ze verkopen ook houders. Ik mag dan een schroevendraaier van hen gebruiken om de houders te demonteren en bevestigen (ik wilde zelf schroevendraaier meebrengen en vroeg welke maat, maar dat hoeft dus niet).
En aangezien ik toch nieuwe houders koop, denk ik dat het verwijderen van de platen wel lukt met platte fitting schroevendraaier.

En ik mag gewoon daar in de winkel de metalen plaatjes lijmen. Dan zet ik die vast met klemmetjes zodat ze 10 min. kunnen hechten.

Daarna de kentekenplaten bevestigen en klaar.

Over die polen: dat maakt toch niet uit, want het zijn magneten op de achterkant van de showplaat en metalen plaatjes van 1mm dik op de achterkant van kentekenplaat. Dan gaat het toch altijd goed?
 
  • Geweldig
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Drifter
Dan maakt het inderdaad niet uit. Ik dacht dat het setje op beide zijden magneten had. Dan nog is het misschien wel handig om de magneten dezelfde polariteit te geven. De luxe platen zijn wat dikker en ik weet niet hoe sterk die magneten zijn. Dan kun je altijd nog een setje magneten op de andere kant plakken.
Zonde als je sier platen ineens met de wind mee gaan.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Die magneten zijn echt mega sterk. En het zijn er ook nog eens 4, dus ik denk dat die de showplaat makkelijk op z'n plek houden. We gaan het merken :grinning:
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Iemand een idee of ik bij Fource de luxe kentekenplaten kan laten drukken, ze te betalen maar daarna nog 6 uur bij Fource kan laten liggen en ook mijn oude platen nog niet inlever?
Ik ontdekte dat de lijm van de metalen plaatjes die ik op de achterzijde van de nieuwe kentekenplaten ga lijmen, 6 uur moet hechten.
Dus ik dacht zo: als ik ze het plekke lijm, vraag of ze daar mogen blijven liggen en na 6 uur terug kom en dan pas mijn oude platen inlever.
Geen idee of dat een optie is?
 
Iemand een idee of ik bij Fource de luxe kentekenplaten kan laten drukken, ze te betalen maar daarna nog 6 uur bij Fource kan laten liggen en ook mijn oude platen nog niet inlever?
Ik ontdekte dat de lijm van de metalen plaatjes die ik op de achterzijde van de nieuwe kentekenplaten ga lijmen, 6 uur moet hechten.
Dus ik dacht zo: als ik ze het plekke lijm, vraag of ze daar mogen blijven liggen en na 6 uur terug kom en dan pas mijn oude platen inlever.
Geen idee of dat een optie is?
Wat voor lijm is het Ester? Als het een twee componenten epoxy is, kun je ook kijken naar een sneller drogende versie.

De luxe platen met opgelegde letters konden wij vroeger niet ter plekke maken, die moesten we bestellen. Dus dan lagen ze zowiezo al klaar en ik vermoed dat ze er zowiezo niet zoveel moeite mee gaan hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Dank voor het meedenken!
Ik kan erop wachten, dus ze hoeven niet apart besteld of iets.
Ik had ze gebeld, maar ik kreeg geen gehoor.
Nu denk ik toch dat het makkelijker is om de auto gewoon in de garage te zetten, daar alles te demonteren en dan met de fiets de nieuwe platen halen.
Dan kan ik thuis lijmen en kan alles rustig drogen. In de garage mag de auto wel staan zonder kentekenplaten, heb dat gecheckt bij de beheerder.
Alternatief is inderdaad sneller drogende lijm, dat kan ook nog.

Ik ga straks de metalen plaatjes even van wat lak voorzien, want dan voorkom ik dat ze gaan roesten. Project is lopende!
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Drifter